تعداد بازدید: 3524

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 24 مرداد 1387-0:0

خلعت بري به جاي مشايي مي آيد؟

آقاي مشايي: آيا مردم مازندران حق دارند شما را به مازندران راه ندهند تا خود و اظهارات تان را اصلاح كنيد؟


مازندنومه:کمتر سخنراني يا اظهارنظر رييس رامسري سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري است که فضاي رسانه اي کشور را با چالش مواجه نکند.سال گذشته بود که احمدي-مجري برنامه نگاه يک-در پايان گفت و گويش از مشايي خواسته بود کمي مراقب حرف زدنش در مقابل رسانه ها باشد!

اظهارات اخير مشايي-که اکنون فاميل رييس جمهوري نيزشده و پشتش حسابي گرم است-با مخالفت بسياري از گروه ها،نماينده هاي مجلس،رسانه ها وحتي اصولگرايان وفادار به دولت مواجه شده است.نکته جالب در يادداشت روزنامه محلي بشير مازندران مشاهده شد که مشايي را تهديد کرده که همولايتي ها او را به مازندران راه نمي دهند!گزارش کامل اتفاقات و اظهارات دو روزگذشته را در ادامه بخوانيد.

* كميسيون فرهنگي قانع نشد

حجت‌الاسلام سيدجلال يحيي‌زاده با اشاره به حضور مشايي در جلسه روز گذشته كميسيون فرهنگي مجلس از ادامه اين جلسه بعد از جلسه علني مجلس خبر داد.

نماينده مردم تفت و ميبد به isna گفت: اين جلسه با حضور رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري درخصوص اظهارات اخيرش در مورد دوستي ايران با مردم اسرائيل 5/1 ساعت طول كشيد.

وي ادامه داد: صحبت‌هاي مشايي در جلسه امروز شنيده شد و اعتراض‌ها و انتقادات اعضاي كميسيون هم به وي عنوان شد. قرار شد به دليل شروع جلسه علني مجلس بعد از اتمام جلسه علني، بار ديگر با مشايي ادامه جلسه را داشته باشيم.

عضو كميسيون فرهنگي مجلس افزود: هم‌چنين قرار شد مشايي به‌صورت مكتوب صحبت‌هاي خود را اصلاح كند و بعد از برگزاري جلسه علني با توجه به صحبت‌هايي كه شده و مكتوبي كه مشايي ارائه مي‌كند، كميسيون نسبت به موضع وي تصميم گيري كند.

وي از جمع‌بندي نشدن از صحبت‌ها و دفاعيات مشايي در جلسه كميسيون فرهنگي خبر داد و افزود: تصور نمي‌شود در جلسه صبح كميسيون نمايندگان از صبحت‌هاي مشايي قانع شده باشند، البته وي تاكيد داشت موضع‌اش با نظام به هيچ‌وجه تفاوتي ندارد و اگر صحبتي در اين خصوص شده، درمقام مخالفت با موضع نظام نبوده است.

اين نماينده مجلس گفت: حداكثر نمايندگان حاضر در كميسيون از حرف‌هاي وي قانع نشدند و احتمال دارد با مكتوبي كه ارائه داد كميسيون به توضيحات مكتوب او اكتفا كند و يا آن را نپذيرد؛ لذا منتظر مكتوب مشايي هستيم تا بعد از آن قضاوت كند.

در همين رابطه بهروز جعفري نيز در ارزيابي از جلسه كميسيون فرهنگي مجلس با مشايي گفت: در مجموع نمي‌توان صحبت‌هاي جلسه امروز را رسانه‌اي كرد.

نماينده مردم سميرم در خانه ملت ادامه داد: با توجه به اظهارات اخير مشايي در مورد بحث دوستي با مردم اسراييل، براي نمايندگان اين صحبت‌ها شبهاتي ايجاد كرده بود و همه خواستند بدانند منظور وي از اين اظهارات چه بوده است؟

اين نماينده مجلس خاطرنشان كرد: مشايي در توضيحاتي، اظهار كرد كه به هيچ وجه منظورش اين نبوده كه موجوديت رژيم صهيونيستي را به رسميت مي‌شناسد. در واقع صحبت‌ها جنبه فرهنگي داشت و موضع سياسي نداشته است.

*رحیم‌مشایی هزاربار  استغفار کند!
بسیج دانشجویی دانشكده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران با صدور بیانیه‌ای آورده است: رحیم‌مشایی بدون آنكه متوجه بازتاب اظهارات خود باشد، با افتخار از تكرار هزارباره آن سخن می گوید، غافل از آنكه باید به فكر استغفار هزارباره باشد.

در بیانیه بسیج دانشجویی دانشكده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران با اشاره به سخنان اخیر اسفندیار رحیم مشاعی رئیس سازمان میراث فرهنگی و امور گردشگری مبنی بر اینكه "بنده به حرف‌هایم افتخار می‌كنم و آن‌ها را اصلاح نمی‌كنم بلكه هزار مرتبه دیگر نیز تكرار می‌كنم ما آحاد مردم دنیا را دوست داریم و این افتخار ماست كه چون اعتقاد و آرمان‌هایمان انسانی است در بین توده‌های مردم در دنیا دشمنی نداریم و مردم ایران با مردم آمریكا فرقی ندارند. ما با همه مردم دنیا دوست هستیم حتی مردم آمریكا و اسرائیل" ، آمده است: اگرچه این سخنان از روی اطلاعات كم، تحلیل نادرست و سادگی گوینده این سخنان بیان شده است، اما به هیچ عنوان نمی توان تبعات این حرف سنگین را نادیده گرفت.

این بیانیه می‌افزاید: بنا بر خاطره‌ای منقول از حضرت امام خمینی (ره) توسط عضو با سابقه دفتر ایشان و نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید، آقای رحیمیان، ایشان یهودیان در كشورهای دیگر را با یهودیان در فلسطین اشغالی دارای تفاوت دانسته و با یكسان اعلام كردن حكم یهودیان ساكن در فلسطین اشغالی با حكم سربازان و اجزاء رژیم غاصب، بر برخورد با آنها همانند برخورد با سربازان اسرائیلی تاكید كرده بودند.

هم چنین با مروری كوتاه در بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز مطالب فراوانی دال بر تایید مواضع حضرت امام (ره) در این رابطه به چشم می خورد و "ملت و مردم" اسرائیل، یك ملت "جعلی" و "دروغین"، "اراذل و اوباش"، "غاصب" و "بی هویت" توصیف شده‌اند.

بسیج دانشجویی دانشكده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران با طرح این پرسش كه حال چه شده است كه مشایی این چنین با افتخار تأكید می‌كند كه ملت ایران با مردم اسراییل رابطه دوستی دارد و حتی حاضر نیست از موضع خود كوتاه بیاید؟، خاطرنشان كرده است: براستی اگر فرزندان انقلاب اسلامی از آقای رحیم مشایی بخواهند تا ایشان تنها در رابطه با حوزه تخصصی خود سخن بگویند و خود را در جایگاه سخنگوی دولت و یا ملت ایران تصور نكنند، انتظار نابجا یا گزافی است؟ آیا غیر از این است كه صحبت نكردن پیرامون بسیاری از موضوعات هیچ هزینه‌ای ندارد و ایشان می توانند این راه را انتخاب كنند، لكن زمانی كه آقای مشایی با اصرار می‌خواهند بر اشتباه گذشته خویش سرپوش بگذارند؛ لحظه به لحظه بر اشتباهات گذشته خود می‌افزایند.

به گزارش alborznews در ادامه این بیانیه مندرج است: ایراد این سخنان، سهوا یا عمداً (كه البته بسیار بعید است) هزینه‌های بسیار و غیرقابل جبرانی را نه تنها برای دولت مكتبی و آرمانگرای نهم بلكه برای نظام و انقلاب اسلامی در بردارد. امروز آقای رحیم مشایی بدون آنكه متوجه بازتاب اظهارات خویش باشد با افتخار از تكرار هزارباره حرف‌های خویش سخن به میان می‌آورد، غافل از آنكه بهتر است به فكر استغفار هزارباره از درگاه خداوند، امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری، ارواح طیبه شهدا و فرزندان انقلاب اسلامی باشد.

نویسندگان این بیانیه با تأكید بر اینكه یكی از ارزش‌های غیرقابل انكار دولت نهم رویكرد آرمانگرایانه و شجاعانه رییس جمهور محبوب آن در مقابل غده سرطانی اسراییل است، تصریح كرده‌اند: رئیس جمهور كشورمان تا كنون به كرات با طرح سئوالات متعدد نسبت به موضوع هولوكاست و هم چنین اظهارات شجاعانه پیرامون وعده الهی و نابودی هر چه زودتر اسراییل چهره‌ای عدالتخواه، حق‌گرا و محبوب از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران نه تنها در میان كشورهای مسلمان، بلكه در میان تمامی آزادگان جهان به نمایش گذارده است.

*مشايي را عزل کن!


شوراي مركزي اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان مستقل، با صدور يك نامه سرگشاده خطاب به دكتر احمدي نژاد خواستار عزل رحیم مشایی از منصب دولتي شدند.

به گزارش alborznewsدر اين نامه آمده است:

جناب آقاي دكتر محمود احمدي نژاد

رئيس جمهوري اسلامي ايران

سخنان غیرمسئولانه و نابخردانه اسفنديار رحيم مشايي در خصوص تفاوت قائل شدن ميان
مردم و دولت اشغالگر قدس كه مدتي است به عنوان سوژه خبري رسانه هاي غربي
مورد بهره برداري قرار مي گيرد، باعث گرديده تا جايگاه مهم جمهوري اسلامي
ايران در پرچمداري مبارزه با اشغالگري و زورگويي هاي اين رژيم سفاك، در
اذهان ملت ها دچار تزلزل گردد و دل ياران و پيروان آن پير سفركرده را
جريحه دار نمايد.

اين سخنان كه به نظر مي رسد ناشي از نوعي جهالت
در رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري بر زبان جاري گشته است، دقيقاً در
تقابل مستقيم با انديشه امام خميني(ره) است كه مي فرمود: "يهودي در
كشورهاي ديگر، با يهودي در فلسطين اشغالي فرق مي‌كند. همه يهودياني كه در
فلسطين اشغالي اسكان داده شده‌اند در حكم همان سربازان و اجزاء رژيم غاصب
هستند و برخورد با آنها همانند برخورد با سربازان اسرائيلي است."

جناب آقاي احمدي نژاد

مانيز همانند شما معتقديم كه بشر ممكن الخطا است و معمولاً اشتباه مي کند.
اما داستان آنجا غم انگيز و تأسف بار مي گردد كه ايشان به دليل آنكه تصور
مي کند قبول اشتباه مساوي است با پايين آمدن شأن و يا از بين رفتن حرمتش
در بين ديگران، با تكرار دوباره اين سخنان قصد دارد تا آبروي گران بهاي
نظام اسلامي را فداي آبروي ناچيز خود كند و اين آن جرمي است كه قابل بخشش
نيست.

بر همين اساس و به دليل آنكه به نظر مي رسد معاون حضرتعالي
مي خواهد همچنان بر مواضع غير عقلايي و خارج از منطق اسلامي تاكيد نمايد،
از شما مي خواهيم تا با عزل ايشان زمينه سوء استفاده از سخنان بي پايه و
اساس وي را به نام جمهوري اسلامي ايران از ميان برداريد.

آقاي رئيس جمهور

شوراي مركزي اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان مستقل روح ملكوتي امام راحل و
شهداي والامقام را شاهد خود مي گيرد كه صداي اعتراضش را به گوش شما رساند
و اميدواريم داشتن نسبت خويشاوندي شما با معاونتان مانع از گرفتن تصميم
درست و اصولي نگردد.

*مشايي بعد از نيمه شعبان عزل مي شود؟

اما يکي از مخاطبان ما به نام "منصور" به نقل از ramsarnews خبرداده:

 جهت پایان دادن به بحران به وجود آمده توسط مشایی فرد دیگری برای ریاست سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری تعیین شد.

 بر اساس خبرهای واصله از یکی از منابع نزدیک به محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران، پیش از ظهر روز چهارشنبه جلسه ای با حضور ایشان و تنی چند از نمایندگان مجلس و برخی نمایندگان محافل مذهبی و سیاسی برای پایان دادن به بحران مشروعیت مشایی برگزار گردید و در پی آن بوذرجمهر خلعتبری برای عهده گرفتن ریاست سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری تعیین شد.


بر اساس این گزارش، قرار است این خبر بعد از تعطیلات نیمه شعبان به اطلاع عموم برسد.
لازم به ذکر است که بوذرجمهر خلعتبری برادر دو شهید و جانباز و از مدیران با سابقه در وزارت آموزش و پرورش و سازمان ملی جوانان و هم اکنون در معاو نت فرهنگی و ارتباطات سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری مشغول به کار است.

*200 نماینده عليه مشايي!


200 نماینده مجلس شورای اسلامی با صدور بیانیه‌ای نسبت به مواضع اخیر اسفندیار رحیم مشایی در خصوص دوستی با ملت اسرائیل واکنش نشان دادند.

در این بیانیه آمده است: زمانی که برای اولین بار این سخن عجیب و مغایر با سیاست های اصولی جمهوری اسلامی و مخالف صریح مواضع امام عظیم القدر و مقام معظم رهبری را معاون رئیس جمهور آقای رحیم مشائی عنوان نمود این تصور ایجاد شد که ایشان مرتکب یک اشتباه سیاسی شده که با تسامح قابل اغماض است ولی هنگامی که این موضوع با این جمله تکرار گردید که "برای هزارمین بار و قوی تر از گذشته اعلام می کنم" یک زنگ خطر جدی در این مقطع درنظام به صدا درآمده که نشان از انحرافی غیر قابل بخشش در زمینه یکی از مهمترین مسائل سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دارد.

این بیانیه می‌افزاید: درست است که این انحراف فکری تنها در یک فرد بروز نموده ولی پست معاونت رئیس جمهوری متعلق به همه ملت ایران است و ما به عنوان نمایندگان این ملت بزرگ و حافظان و مدافعان آنها اجازه چنین انحرافی را حتی در یک دولت اصولگرا به هیچ وجه نخواهیم داد.

200 نماینده مجلس افزوده اند: مفاهیم سیاسی امروزه ملت دارای ویژگی های خاصی است ما با همه ملت ها و اکثر کشورها دوست هستیم اما سرزمینی به نام اسرائیل را به رسمیت نمی شناسیم تا در آن سرزمین ملتی به نام ملت اسرائیل را به رسمیت بشناسیم. در زمینه این نظر که "زمان آن گذشته است که یک دین بر همه جهان مسلط  شود" این نظریه خلاف نص صریح قرآن کریم است که می فرماید: لینظره علی الدین کله و لو کره المشرکون؛ این سخن با مبانی اعتقادی ما درمورد مهدویت و اصل ظهور منافات آشکار دارد و این نشان دهنده عدم آشنایی با معارف قرآنی و مذهبی است.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: مشائی اگر این دانش سیاسی را ندارد که کسانی که آنها را مردم اسرائیل می نامد همان اشغالگران خانه های میلیونها فلسطینی مظلوم و آواره هستند و همان کسانی که بدنه ارتش رژیم صهیونیستی را تشکیل می دهند و همان کسانی هستند که یازده هزار زن و مرد وکودک فلسطینی را در سیاه چاله ها شکنجه می نماید وهمان کسانی هستند که رژیم غاصب نامشروع صهیونیستی را به وجود آورده اند، حق ندارد از جایگاه معاونت رئیس جمهور این موضع ذلیلانه و حقیرانه را اتخاذ نماید؛ او اصولا صلاحیت قرار داشتن در چنین مسئولیتی را ندارد.

 در پایان این بیانیه می‌خوانیم: بنابراین ما به عنوان نمایندگان این ملت بزرگ و انقلابی ضمن محکوم نمودن این موضع تاسف بار از جناب دکتر احمدی نژاد ریاست محترم جمهوری می خواهیم این موضع گیری را محکوم و با ایشان برخورد جدی نمایند


رئیس جمهور باید نسبت به مواضع روشن مشائی موضعگیری صریح داشته باشد و همچنین وضعیت ایشان را در دولت نهم مشخص نماید. 
 

*معلوم نیست مشائی کدام اسرائیل را می‌گوید! 
 
نماینده مردم کرمان گفت: «مشخص نیست که مشائی با چه دیدگاهی چنین سخنانی را به زبان آورده است».

سردار غلامرضا کرمی در گفت‌وگو با aftabnews با محکوم کردن سخنان مشائی رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت: معلوم نیست مشائی کدام اسرائیل را می‌گوید! 
      

نماینده مردم کرمان اظهار داشت: «اسرائیلی‌ها درمدت شصت سال گذشته بزرگترین جنایات بزرگ تاریخ را نسبت به مردم مظلوم فلسطین اعمال کرده‌اند».

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکید کرد: «رئیس جمهور باید نسبت به مواضع روشن مشائی موضعگیری صریح داشته باشد و همچنین وضعیت ایشان را در دولت نهم مشخص نماید».

کرمی در ادامه اظهار داشت: «متاسفانه یک توهمی بر مشائی حاکم است و متوجه نیست که چه می‌گوید و اگر متوجه هست باید وزارت اطلاعات و ارگان‌های دیگرکه مسئول ریشه‌یابی این نوع موضع‌گیری‌ها هستند، نسبت به سخنان مشائی اقدامات لازم را انجام دهند».

وی با بیان اینکه «به عنوان نماینده این ملت معتقدم که حداقل کاری که باید صورت گیرد، حذف مشائی از دولت نهم است»، اظهار داشت: «مشایی دل همه مسلمانان ایران و جهان که درد مردم فلسطین را با تمام وجود درک می‌ کنند را به درد آورده است».

کرمی در پاسخ به این سوال که به نظر شما بازتاب این گونه سخنان در میان مردم فلسطین و لبنان چگونه خواهد بود، گفت: «مشائی باید از مردم فلسطین و لبنان عذرخواهی کند و ما امیدواریم که مردم لبنان و فلسطین این سخنان را به حساب دولت جمهوری اسلامی ایران نگذارند».

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: «مجلس امروز در برابر سخنان مشائی موضعگیری قوی کرد و جمع زیادی از نمایندگان در ارتباط با این سخنان بی‌ربط بیانیه‌ای را امضا کردند».

کرمی اظهار داشت: «ما حکومت به نام اسرائیل را حکومت جعلی می‌دانیم. یک رژیم اشغالگر غاصبی با حمایت‌های انگلیس، آمریکا و قدرت‌های استکباری در تاریخ شکل گرفته است. ما مردمی به نام اسرائیل را نمی‌شناسیم و حمایت از ساکنان غاصب بر سرزمین‌های مقدس فلسطین به شدت زیر سوال است».

کرمی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا رفتار مشائی به جریانات سیاسی خاصی ارتباط دارد یا خیر؟، گفت: «فکر نمی‌کنم جریان خاص سیاسی پشت این مساله باشد، ایشان نطقه نظرات شخصی خودشان را اعلام کردند و مشائی برای اینکه خودش را مطرح کند هرازگاهی یک چنین کارهایی انجام می‌دهد».
 
 
*مشايي را به مازندران ... !!       

 
روزنامه بشير مازندران هم يادداشتي با عنوان بالا انتشار داده و نوشته:
حقيقتا مايه تأسف است كه معاون رييس جمهور و رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري جمهوري اسلامي ايران (اسفنديار رحيم مشايي) اخيرا مطالبي را به زبان رانده اند كه عواطف همه علاقه مندان و دوستداران انقلاب اسلامي را جريحه دار ساخت. اين عضو كابينه به اصطلاح اصولگراي دولت نهم به اعلام دوستي ملت ايران با مردم رژيم اشغالگر رژيم صهيونيستي (اسراييل) اشاره كرد و گفت: ملت آمريكا بهترين ملت هاي دنيا هستند و از اين بالاتر اظهار داشت: زمان آنكه يك دين بر دنيا حاكم شود سپري شده است.

تأسف بارتر اين كه رييس جمهور دولت مدعي اصولگرايي و ارزش گرا در برابر چنين اظهارات و رفتارهاي تعجب بر انگيز مسوول مذكور، سكوت اختيار مي كند و ديگر مدافعان سينه چاك دفاع از اصول و ارزش هاي انقلاب (محافل سياسي، رسانه اي، حوزوي، دانشگاهي) هم لب به سخن نمي گشايند و سكوت و سكون پيشه كرده اند.

 اين در حالي است كه همين جماعت مدعي اصولگرايي، دفاع از ارزش ها و آرمانهاي انقلاب در قبال رويدادهاي بسيار كوچك و سطحي اتفاق افتاده زمان اصلاحات چه پرطمطراق ظاهر مي شدند و از تريبون نماز جمعه، مساجد، رسانه ملي، مجلس شوراي اسلامي و مجلس خبرگان سر و صدا و داد و فرياد به راه مي انداختند و نداي وااسلاما سر مي دادند اما اينان چطور در برابر اين گفته هاي مرعوبانه و مغايرت آميز يكي از اعضاي ارشد دولت اصولگرا مهر سكوت بر لب مي زنند.

گويا اين عده مأموريت داشته و دارند كه فقط يقه اصلاح طلبان را بگيرند. همان هايي كه در نماز جمعه مردم را به طغيان عليه دولت و اعضاي او تحريك مي كردند و پس از نماز جمعه راهپيمايي هاي برائت آميز تدارك مي ديدند امروز چرا با وجود صراحت كلام اين مسوول عضو دولت، سكوت و تعلل پيشه مي كنند.


جالب آنكه اين عضو مثلا مازندراني كابينه احمدي نژاد در گفت و گو با خبرنگاران پس از پايان جلسه هيأت دولت در يكي از سالن هاي كاخ گلستان نه تنها حرف هايش را تكذيب نكرد بلكه حرفهاي تازه تري در تأكيد و تأييد سخنان قبلي اش بر زبان آورد او گفت: براي هزارمين مرتبه مي گويم با همه مردم دنيا دوست هستيم حتي مردم آمريكا و اسراييل.

... روي ديگر سخن با برخي از مدعيان اصولگرا هميشه معترض استان در كسوت نماز جماعت و جمعه رجال سياسي است كه در دوران هشت سال دولت اصلاحات چه قيل و قال راه مي انداختند كو آن غيرت و تعصب انقلابي و ارزشي شما؟ كجا رفته است آن دلدادگي و شيفتگي تان به اسلام و انقلاب و آرمانهاي امام و شهيدان؟

چرا سكوت و سكون در برابر اين اظهارات تعجب برانگيز؟! اين تذهبون؟ اما آقاي مشايي، آيا با خودتان فكر كرده ايد كه اين حرف ها و اظهارنظر خلاف مصالح اسلام، نظام و انقلاب و نظر صريح امام راحل (س) است. شما بعنوان يك مدير مازندراني از استاني برخاسته ايد كه در استكبار ستيزي و مقابله و مبارزه با صهيونيست بين الملل و امپرياليسم پيشتاز است چرا و به خاطر كدام اهداف و برنامه ها، اينچنين آمريكا و اشغالگران فلسطين را تحسين و تطهير مي كنيد؟ آيا به باور شما در آمريكا و اسراييل هم جماعت سياسيون مثل شما در مورد ايران فكر مي كنند؟

جواب شما به مردم ولايتمدار و ديندار مازندراني كه از اين آب و خاك برخاسته اند چيست؟

 آيا به مردم مازندران حق مي دهيد كه بخاطر اظهارات يهودي دوستي آنهم يهودي از جنس رژيم اشغالگر قدس شما را طرد كنند اظهارات خلاف نص صريح قرآن كريم كه: يا ايها الذين امنو لاتتخذ اليهود.... آيا حق دارند كه شما را به مازندران راه ندهند تا خود و اظهاراتتان را اصلاح كنيد؟


  • شنبه 26 مرداد 1387-0:0

    شما را به خدا اينقدر مازندراني مازندراني نكنيد. بد جور در استان شما خون هم استاني ملاك همه چيز شده . بگذاريد ملاك ايران دوستي و خدمت و صداقت و پاكي باشد حالا مال هر كجاي ايران باشد باشد. اگر صداقت و درستي و عدالت سرش بشود مطمئن باشيد بيشتر از اين وزرا و وكلاي مازندراني خود شما به استان شما و مردم شما خدمت مي كند و بجاي پر كردن جيب خود و باز كردن سفره براي فاميل و دوستانش فكري بحال كل اين مملكت مظلوم مي كند.

    • جمعه 25 مرداد 1387-0:0

      اصلاح طلبان كه بايد خوشحال باشند سياست اصلاح طلبان بدون هزينه از يك شمالي ساده دارد اجرايي مي شود.
      اقايي از بابلسر


      ©2013 APG.ir