تعداد بازدید: 2809

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 18 شهريور 1387-0:0

آقای کردان لطفا عدالت را در مورد خودتان اجرا کنید!

يادداشتي از:علی‌اکبر جوانفکر ،مشاور مطبوعاتي رييس جمهوري


اجرای عدالت باید دقیق ، قاطع و سریع باشد تا مردم آن را در زندگی خود لمس کنند . اگر اجرای عدالت درجامعه حاکم شود خود به خود زمینه فساد از بین خواهد رفت.


 دولت به هیچ‌ عنوان حاضر نیست از پیگیری آرمان‌‌ها صرف نظر کند… در اراده من نسبت به پافشاری بر روی اصول و آرمان‌های انقلاب اسلامی نه تنها سر سوزنی تزلزل ایجاد نشده، بلکه اراده ام برای مقابله با ضدارزش‌ها چندین برابر قبل شده است.


همه ما وکیل‌الرعایا، وکیل ارزش‌ها و آرمانهای بلند مردم ایران هستیم و نمی‌توانیم و نباید از حقوق و آرمانهای موکلان خود بگذریم.‌


ملت‌ها از بی‌عدالتی‌ها، فریب و نیرنگ، دوری کرده و در مقابل آن موضع‌گیری می‌کنند. آرام آرام همه متوجه شده‌اند که رسیدن به یک جامعه آرمانی و سعادتمند و زندگی آرام ‌بخش، نیازمند پاکی و صداقت و دوست داشتن است لذا گسترده‌تر از همیشه تاریخ، از حاکمان خود، صداقت و راستی و عدالت، مطالبه می‌کنند و این نشانه آغاز یک تحول بزرگ در جامعه بشری است و ما این تحول را به فال نیک می‌گیریم. 


پایبندی به ارزشها و آرمانها با هیچ چیزی نباید عوض شود و به خاطر رضایت افراد و گروهها ، آرمانها را زیر پا گذاشت.


مطالب فوق گزیده ای از انبوه سخنان جناب آقای احمدی نژاد رئیس جمهور محترم در باب اهمیت و ضرورت آرمانخواهی ، اجرای عدالت و پایبندی به ارزشهاست .

بیش از یک ماه از مطرح شدن موضوع مدرک تحصیلی آقای کردان وزیر کشور سپری شده و طی این مدت انتظار می رفت که ایشان مستندات لازم را برای اثبات صحت و درستی مدرک دکترای خود به وزارت علوم ارائه کند اما متاسفانه ، تاکنون چنین اقدامی صورت نگرفته است.

در شرایطی که رهبر عزیز و بزرگوار انقلاب ، دولت نهم را به سبب ویژگیها و خصوصیات بارزی چون عدالت گستری و آرمانخواهی مورد حمایت قاطع خویش قرار داده اند ، انصاف آن است که همه دولتمردان و مسوولان دستگاه اجرایی کشور ، مساعی خود را برای حراست از اعتماد رهبر فرزانه ، به کار بندند و با درایت و مدیریت صحیح امور ، مانع از وارد آمدن هرگونه خدشه ای حتی کوچک و ناچیز ، به سیمای این دولت شوند.

در خصوص مدرک دکترای آقای کردان چند موضوع باید روشن می شد. اول آنکه آیا این مدرک به درستی و با رعایت شاخص های علمی دانشگاهی اخذ شده است؟ اگر چنین باشد حتما پرونده ای در باره آن در دانشگاه محل صدور مدرک وجود دارد که صحت آن را به اثبات می رساند و وزارت علوم می توانست در این زمینه از دانشگاه مزبور سووال و تحقیق نماید و سپس به اظهار نظر رسمی در این زمینه بپردازد اما به نظر می رسد که تاکنون مدرک قابل پیگیری به وزارت علوم ارائه نشده است.

مساله دیگری که باید از آن ابهام زدایی می شد، افتخاری بودن مدرک تحصیلی است که باید تبیین شود دانشگاه مزبور با چه هدف و انگیزه ای اقدام به صدور چنین مدرکی کرده و تاکنون از این نوع مدارک برای چه کسانی ، با چه اهدافی و در چه زمانهایی صادر و از آنها در کجا و چگونه استفاده شده است؟ در این زمینه رئیس جمهور محترم با صدور حکمی ، به وزیر علوم دستور داده است تا بررسی جامعی از چگونگی ادامه تحصیل، اخذ مدرک، استفاده از بورس های تحصیلی در داخل و خارج و چگونگی ارزیابی آن به ویژه از سال های ۱۳۶۴ به بعد توسط مدیران انجام شود .

مساله سوم نیز آن است که بر فرض اصالت داشتن مدرک دکترای افتخاری ، هیچ مرجعی نمی توانسته است آن را به عنوان یک دستاویز علمی یا رسمی برای ایجاد فرصت تدریس یا ارتقاء مراتب اداری مورد استناد قرار دهد و باید روشن شود که آیا چنین استفاده سوئی از مدرک مزبور صورت گرفته است یا خیر. البته این بررسی فقط به مدرک تحصیلی آقای کردان محدود نمی شود و همه مدارک تحصیلی مشابه باید مورد ارزیابی و بررسی کارشناسان وزارت علوم و همچنین امور اداری و استخدامی کشور قرارگیرد. 

به هر ترتیب ابهامات همچنان باقی است و آقای کردان تنها کسی است که باید پاسخگوی سووالات باشد. زمان در حال سپری شدن است و اجرای عدالت در این زمینه بر هر چیز دیگری رجحان دارد.

از ابتدا بر این نکته تاکید کردیم که گذشت زمان، مساله مدرک تحصیلی آقای کردان را به فراموشی نخواهد سپرد. چهره این دولت پاک و سالم است و باید همچنان مطهر باقی بماند.

اجرای عدالت ، یک خواست و مطالبه عمومی است و رئیس جمهور نیز همواره بر این مهم تاکید و پافشاری کرده است. اینک زمان آن فرا رسیده است که از آقای کردان ، خواسته شود تا عدالت را در مورد خود اجرا کند و صد البته عدالت اجرا نیز خواهد شد اما شاید بهتر و نیکوتر آن باشد که قبل از آنکه دیگران در باره این موضوع تصمیم عادلانه ای را اتخاذ کنند ، خود ایشان به این امر مهم و ضروری اهتمام ورزد و تصمیم شجاعانه و عادلانه ای را که جامعه انتظار آن را دارد ، به اجرا بگذارد.(javanfekr)


  • سه شنبه 19 شهريور 1387-0:0

    درود بر کردان افتخار ما مازرونیا

    • سه شنبه 19 شهريور 1387-0:0

      مطلبی را که خواستم در مورد یاداشت اقای جوانفکر عرض کنم اینکه:چرا امثال مثل جوانفکر که خود از بدنه دولت می باشند آتش بیار معرکه شده اند ؟ مگر ایشان مشاور مطبوعاتی شخص رئیس جمهور نیستند؟ مگر حکم مشاورت را از رئیس جمهور نگرفتند؟ پس چرا به انتخاب رئیس جمهور ایراد میگیرند؟ از نظر خیلی از افکار عمومی ممکن است به انتخاب اقای دکتر احمدی نژاد خرده بگیرند که چرا مثلا جوانفکر را به عنوان مشاور مطبوعاتی انتخاب کردی؟ آیا در عرصه ارتباطات قویتر از جوانفکر نبود؟ قطعاو به یقین وجود داشت ولی طبق سلیقه رئیس جمهور ایشان ترجیح دادند برای مشاورت مطبوعاتی از جوانفکر استفاده کنند. اگر دولت پیگیر ارانها می باشد چرا فقط شما دنبال ارمان هستی؟ آیا تمام مشکلات امثال مثل ما که جزء این مردم هستیم حل شده است؟؟ چرا به انتخاب رئیس جمهور خرده میگیرید؟ آیا غیر از این است که این کار شما باعث تشویش اذهان عمومی، ان هم در مرحله ای که کمتر از یک سال به انتخابات ریاست جمهوری فرصت داریم؛ می شود؟ چرا می خواهید ذهن مردم و افکار عمومی را نسبت به جناب رئیس جمهور مسموم کنید؟ بازنده و یا برنده این بازی کیست؟ و چه کسی این وسط سود می برد؟ مگر شخص رئیس جمهور به خاطر رضایت افراد و گروهها کردان را انتخاب کرد؟ چرا پیگیر مدارک افرادی که از دانشگاه هاوایی مدرک گرفته اند نمی شوید؟ مگر در حال حاضر کم افرادی هستند که حتی یک ساعت سر کلاس حاضر نمی شوند و به راحتی مدرک دکترا می گیرند، شاید بگویید سراغ ندارید؟ به قول شما اجرای عدالت ، یک خواست و مطالبه عمومی است؛ ولی کدام عدا.... اینقدر هم از رئیس جمهور محبوب ما مایه نذارید که امثال مثل ما برای انتخاب و انتخابات ایشان خون دلها خورده ایم. و حتی درگیری فیزیکی ؛ فقط به خاطر اینکه وجهه رئیس جمهور محبوب ما را خدشه دار نکنند. اقای جوانفکر به انتخاب رئیس جمهور ما خواهشا خرده نگیرید. مگر اقای رجائی به ریاست جمهوری رسیدند ،دکتر یا مهندس بودند؟ نفس عملتان باید خدمت به مردم باشد. به فکر تامین معیشت مردم،گرانیهایی که در جامعه وجود دارد باشید نه اینکه دنبال مسائل حاشیه ای. به فرض مثال کردان پرفسور هم باشد ولی نتواند به امورات رسیدگی کند چه فایده ای می تواند داشته باشد؟ به فرض مثال شخصی دارای مدرک سیکل باشد ولی وقتی از یک دکتر یا مهندس بهتر کار انجام می دهد چرا از او استفاده نکنیم؟ اقای جوانفکر بهتر است وقت خود را صرف مسائل اقتصادی کنید که کمر مردم ما را شکست. چرا که مردم ما؛ مردمی بی الایش ، کم توقع و وفا داری اند. ایا زولبیای 2800 تومانی خریده اید؟ ایا حلیم 2500 تومانی خریده اید؟ ایا گوشت کیلویی 9000 تومانی خریده اید؟ با این حقوق و اجاره مسکن و صدها هزینه ای دیگر ،به نظر شما کدامیک را چشم پوشی کنیم؟ امثال مثل من به صف داشتن مدرک فوق لیسانس که مثل شما حقوق نمی گیرند. پس برادر ارجمند و محترم ؛ما هم مثل شما جزء ای از این سرزمین پاک هستیم که به خاطر ان برادر شهید و جانباز تقدیم این انقلاب کردیم و افتخار هم می کنیم که چنین کار شایسته ای را انجام دادیم و البته برای خدا این کار را کردیم و منتی بر کسی هم نداریم ولی حداقل این انتظار را داریم که هدفمان خشنودی خدا و خلق او باشد و کاری کنیم در اخرت شرمنده خون شهدا نشویم. التماس دعا.

      • سه شنبه 19 شهريور 1387-0:0

        جناب اقای جوانفکر ،شما مطمئن هستید که عدالت در همه زمینه در حال اجراست؟؟
        آیا مطمئن هستید که خودتان عدالت را مورد توجه قرار می دهید؟
        چکونه با این اشفتگی بازار اشتغال،اقایان که نان اور خانه خانه هستند برای پیدا کردن شغل باید تن به هر خفت و خواری بدهند ولی برادر زاده شما که دختر خانمی دانشجو می باشد به راحتی به عنوان تایپیست در سازمان ..... جذب می شود.
        چگونه اخوی شما از رانت جنابعالی استفاده می کند و چندین سال مدیر کلی را به نام خود ثبت می کند و حاضر نیست کناره گیری کند؟
        هدف باید خدمت به محرومین و مستضعفین جامعه باشد و خدمت کردن به مردم نیاز به مدرک ندارد.
        کدام یک از بچه بسیجیها و فرماندهان جنگ که رو در روی دشمن چون شیر ایستادند به دنبال مدرک بودند؟
        مگر آن موقع کسی دنبال مدرک بود؟
        مگر اعمال خوب و بد ادمها را با مدرک مقایسه میکنند؟
        آیا مردم ما خواهان خدمت مسولان هستند یا دنبال مدرک انها ؟
        مطمئن باشید مردم دور ترین نقاط ایران به تنها چیزی که فکر می کنند خواهان ارائه بهترین امکانات از جانب دولتمردانی مثل شما هستند نه به دنبال مدرک شما که دکتر یا مهندس باشید.
        تازه امثال مثل ما که با تمام قوا در خدمت دولت مردان و شخص رئیس جمهور بودیم که اعتراضی نداریم پس شما چرا به هر بهانه ای می خواهید انتخاب رئیس جمهور و دولت را زیر سوال ببرید؟
        به چه قیمتی؟
        بهتر است به جای تخریب یکدیگر و تشویش اذهان عمومی اندکی به فکر مردم باشیم و سعی کنیم به این مردم صبور و قانع و انتقلابی و شهید پرور خدمت کنیم.
        اتهام زدن دولت مردان به یکدیگر چه معنا دارد؟
        گر وزرا و مشاوران و دیگر اعضای بدنه دولت را رئیس جمهور انتخاب نمی کند؟پس زیر سوال بردن جناب اقای دکتر احمدی نژاد چه معنایی دارد؟
        ان هم درست کمتر از یک سال مانده به انتخابات بعدی رئیس جمهور.
        دست به دست هم دهیم و زحمات و مظلومیت جناب اقای دکتر احمدی نژادف رئیس جمهور محبوب را خدشه دار نکنیم.


        ©2013 APG.ir