تعداد بازدید: 3082

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 11 مهر 1387-0:0

بعد از توفان

پيش درآمد يک زمستان سخت،مصيبت هاي توفان هفتم مهرماه مازندران


*حداكثر مساعدت

استاندار مازندران با اشاره به حادثه خيز بودن مازندران اطلاع رساني اداره هواشناسي را براي مقابله با حوادث غير مترقبه امري مهم عنوان كرد و گفت: ساز و كار لازم براي مقابله با برف و سرماي شديد بايد  از امروز فراهم شود.


سيدمحمد كريمي روز پنج شنبه در جلسه فوق العاده ستاد بحران ، فعاليت بنياد مسكن در اين خصوص را خوب ارزيابي كرد و افزود: پرونده ها توسط بنياد در دو سطح تعميرات و تخريب آماده شده و بانكهاي ملي ، صادرات و تجارت بايد طي امروز و فردا پرونده ها را پذيرش كرده و بر اساس استاندارد خود به خسارت ديدگان اعتبار پرداخت كنند و اين جزء الزامات است.

كريمي ادامه داد: وصل شدن آب و برق رساني به روستاها نيز تا پايان امشب بايد انجام شود چون مردم در اين شرايط به آب و برق نيازمند هستند.

استاندار مازندران انعكاس اخبار و اطلاعات مربوط به طوفان اخير توسط صدا و سيماي استان را ناكافي دانست و گفت: عمق حادثه بسيار بيشتر از چيزي بود كه منعكس شد.

كريمي در ادامه از شركت هاي بيمه خواست تا حد امكان از مقررات موجود به نفع بيمه گذار استفاده كنند و حداكثر مساعدت را داشته باشند.

كريمي با بيان اينكه تمام نانوائي ها بايد به به مشعل دوگانه سوز و ژنراتورهاي كوچك مجهز شوند، ادامه داد: ذخيره آرد و گندم نيز بايد به بهترين نحو انجام شود تا مردم در سرماي زمستان با مشكلي در تهيه نان مواجه نشوند.

وي خاطرنشان كرد: هلال احمر نيز از امروز تمهيدات لازم را براي تامين نيازهاي اوليه مردم از قبيل مواد غذايي،وسائل گرمايشي و بقيه اقلام انجام دهد.

استاندار مازندران افزود: دستگاه اجرايي مربوطه بايد با گرانفروشان و متخلفان به خصوص در زمان بحران به شدت برخورد كنند و در اين راستا هماهنگي لازم با دستگاه هاي قضايي وجود دارد.

 كريمي از مسئولين دستگاه هاي اجرايي خواست مساله اردوگاه هاي قدس را جدي بگيرند تا زمان رخداد حوادث و وجود بحران از اين اردوگاه ها براي اسكان مردم استفاده شود.

*هيچ اقدامي صورت نگرفته 

 فرماندار ساري-محسن زارعي- با بيان اينكه در حال پرداخت تاوان خسارات سال هاي گذشته هستيم گفت: متاسفانه بعد از آسيب ديدگي در سال هاي گذشته اقدامات اساسي براي پيشگيري از وقوع اين گونه حوادث انجام نشد تا اينكه باز هم با خسارت ميلياردي روبرو شديم.

وي با تقدير از بيمه ايران به دليل پرداخت به موقع خسارت ديدگان افزود: بايد يقه شركت هاي بيمه اي كه به خسارت ديدگان پول پرداخت نمي كنند را گرفت زيرا پرداخت خسارت وظيفه اصلي اين گونه از شركت ها است.

زارعي با تاكيد بر اين مطلب كه 13 متخلف دستگير شده در بحث گرانفروشي بايد در دادگاه جوابگو باشند گفت: آنها ايرانيت 4 هزار و 200 توماني را 6 هزار و 200 تومان فروختند كه اين كار در شرايط بحراني صورت گرفته است.

منوچهر تات فرماندار گلوگاه نيز  اذعان كرد: مشكل عمده اين است 175 واحدي كه تا 70 درصد تخريب شده در اين شهرستان فقط شناسائي شدند و براي ترميم آن هيچ اقدامي صورت نگرفته است.

يوسف سعادت فرماندار نكا نيز به خسارت 12 ميليارد توماني در اين شهرستان اشاره كرد و گفت: مردم براي خريد ايرانيت و نايلون با مشكل جدي مواجه هستند كه بايد براي آن فكري كرد.

عبدالوحيد فياضي رئيس سازمان آموزش و پرورش مازندران نيز با بيان اينكه توفان اخير به 160 واحد آموزشي در استان خسارت وارد كرد افزود: در مجموع 800 ميليون تومان به مراكز آموزشي استان خسارت وارد شد و احتمال افزايش اين مقدار در روز هاي آينده نيز وجود دارد كه قطعاً باعث افت آموزشي خواهد شد.

*خسارت پشت خسارت


قائم مقام سازمان جهاد كشاورزي مازندران گفت: يكهزار راس دام و 60 هزار قطعه مرغ در توفان 7 مهر تلف شدند و به 115 واحد مرغداري و 188 واحد دامداري خسارت وارد شد.

 حسين عرب با بيان اينكه توفان 7 مهر به 13 هزار هكتار از باغ هاي مركبات و 3 هزار و 20 هكتار از مزارع استان خسارت وارد كرد افزود: 45 واحد شاليكوبي ، 2 هزار كلوني زنبور ، 18 واحد گلخانه نيز در اين توفان صدمه ديدند.

عرب با اشاره به 350 ميليارد ريال خسارت كلي در بخش كشاورزي استان تصريح كرد: مهمترين خسارت در اين توفان مربوط به انبار محصولات كشاورزي بوده است.

 قنبر رهي -رئيس سازمان بازرگاني مازندران -نيزبا اشاره به تامين كالاهاي ضروري مردم مانند ايرانيت ، چوب، سفال ومواد غذائي به عنوان اقدامات اوليه اين سازمان بعد از توفان اظهار كرد: در دو روز اخير براي 13 واحد صنفي در جويبار و ساري كه اقدام به گرانفروشي كرده بودند تشكيل پرونده و برابر قانون صنفي با آنها برخورد خواهد شد.

وي تصريح كرد: براي تامين ايرانيت هيچ مشكلي نداريم ،البته با استان ها اصفهان ، خرم آباد و تهران نيز هماهنگي شده تا درصورت لزوم ايرانيت مورد نياز مازندران را تامين كنند.

رهي گفت: براي تامين چوب نيز هماهنگي لازم انجام گرفته و قيمت ها توسط بازرسان سازمان تحت كنترل است.

 مرتضي هاشم پور مدير عامل شركت شهرك هاي صنعتي مازندران با بيان اينكه به شهرك هاي صنعتي 1 و 2 ساري و همچنين شهرك صنعتي جويبار خسارت زيادي وارد شده است گفت: از 196 واحد صنعتي در شهرك صنعتي شماره يك ساري 105 واحد آسيب ديدند ، پوشش سقفي خود را 100 درصد از دست دادند و با آب گرفتگي ، تخريب سوله و آسيب ديدگي سردخانه ها مواجه شدند.

وي با اشاره به آسيب ديدن 14 واحد از 41 واحد صنعتي شهرك صنعتي شماره 2 ساري افزود: 30 واحد از 109 واحد شهرك صنعتي جويبار سقف خود را از دست دادند كه باعث شد تاسيسات داخلي آب و برق اين واحد ها با خسارت جدي روبرو شوند.

هاشم پور بحث بيمه را مشكل اساسي شهرك هاي صنعتي عنوان كرد و افزود: متاسفانه عواملي مانند باد و توفان در مصاديق بيمه گنجانده نشده است.(isna)


  • جعفر قربان پورپاسخ به این دیدگاه 0 0
    چهارشنبه 17 مهر 1387-0:0

    # با احترام پیشنهاد می نمایم جهت کنترل ترافیک محدوده خیابانهای اصلی منتهی به میدان ساعت و خیابان انقلاب ساری ( خیابانهای جمهوری اسلامی از دروازه بابل ، مدرس از سه راه کشاورزی ، 18 دی از شهدا و ...) محدوده طرح ترافیک مانند شهر تهران از ساعت 11 تا 13 صبح و از ساعت 17 تا 20 عصر برقرار شود و فقط اتومبیلهای حمل و نقل عمومی ( تاکسی ، اتوبوس ، آژانس ، اورژانس ها) و پلیس طی ساعت یاد شده اجازه ورود به محدوده طرح ترافیک ساری را داشته باشند . البته احداث فوری پارکینگهای عمومی چند طبقه با پرداخت تسهیلات بانکی میلیاردی بدون بهره از منابع دولتی به بخش خصوصی و افزایش اتوبوس شهری باعث موفقیت طرح خواهد شد . با روند فعلی تولید حدود یک میلیون اتومبیل در سال حل مشکل فعلی و آینده ترافیک در ساری نیاز به عزم جدی و اعتبار ملی دارد .با تشکر - جعفر قربان پور

    • فرامرز سوادکوهیپاسخ به این دیدگاه 0 0
      جمعه 12 مهر 1387-0:0

      خدا به داد مردم بدبخت و بیچاره که پول نان ندارنند برسد! این توفان دزدها را سرمایه دار تر کرد! مردم بیچاره و بی پول باید بیمرنند کسی نیست به دادشان بدرسد! آن که استاندار آن هم که ریس جهمرر.


      ©2013 APG.ir