تعداد بازدید: 2512

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 17 مهر 1387-0:0

انقلابي و توانمند

کارکنان وزارت کشور:با حضور هرچند كوتاه مدت جناب آقاي كردان، شاهد خيزشي عظيم در عرصه ايجاد انگيزه و تبلور انديشه‌ها و خلاقيت‌ها بوده ايم .


مازندنومه:از قرار مخالفان وزيرکشور که پيشقراول آن ها اصولگرايان تحول خواه هستند،قضيه مدرک کردان را نمي خواهند به بوته فراموشي بسپارند.در اين ميان شايعه استعفاي وزير کشور خيلي زود از طريق پيامک و تلفن وبرخي سايت هاي خبري پخش شد. با اوج گرفتن شايعه استعفاي وزير کشور، جمعي از مديران و پرسنل اين وزارتخانه در نامه‌اي به رئيس‌جمهور، از وي خواستند تا موجبات باقي ماندن کردان را فراهم آورد.

 در اين نامه که متن آن در خبرگزاري‌ها منتشر شده، آمده است: «شايد برخي بي‌مهري‌ها و غرض‌ورزي‌ها باعث شد تا تقدير به گونه ديگري رقم بخورد و منجر به مشكلاتي شود كه حضرت عالي به طور كامل به آن اشراف داشته و داريد و اين امر موجب شد تا ما كاركنان وزارت كشور به عنوان بازوهاي يكي از محوري‌ترين و اصلي‌ترين وزارتخانه‌ها، دست به نگاشتن و استمداد از حضرت عالي و وكلاي صديق و محترم مردم در مجلس شوراي اسلامي برداريم... از جناب عالي به عنوان رئيس هيأت دولت و نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي، تقاضا داريم كه ما را در اين امر ياري فرموده و حمايت‌هاي خود را از جناب آقاي كردان دريغ نفرمايند.»

متن كامل اين نامه و اسامي برخي امضا كنندگان آن به شرح زير است:

رئيس محترم جمهوري اسلامي ايران
سلام عليكم
با احترام، همان‌گونه كه مستحضريد پويايي هر جامعه به خصوص جامعه اسلامي، مستلزم وجود افراد و مديران توانمند و لايق در كليه سطوح است و هيچ جامعه‌اي به بالندگي و اهداف عالي خود نخواهد رسيد مگر اين كه در راس آن جامعه مديران خوش‌فكر، توانمند و مدير با اهدافي منبعث از تعاليم آسماني و رهنمودهاي بنيانگذار جمهوري اسلامي باشند.


بي‌شك، درايت و حسن تدبير جناب عالي در به كارگيري نيروهاي انقلابي و توانمند بر كسي پوشيده نيست و همواره با انتخاب‌ها و انتصاب‌هاي شايسته‌اي كه تاكنون داشته‌ايد راه هرگونه انتقاد را بر غرض‌ورزان بسته و مسيري هموار را براي تعالي جامعه فراهم نموده‌ايد كه در جاي خود، قابل تحسين و تقدير است.


در اين راستا وزارت كشور نيز كه سال‌ها تشنه حضور افراد خدوم و با ايمان و برخاسته از پيكره خود و آگاه به مسايل و ماموريت‌هاي ذاتي وزارت كشور بود، از اين عنايت و لطف محروم نمانده و با حسن درايت حضرت‌عالي، جناب آقاي كردان به عنوان وزير كشور، برگزيده، انتخاب و با راي اعتماد اكثريت نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي، به اين سمت منصوب شدند و با سابقه طولاني و خدمت در بسياري از سطوح مديريتي كه در ايشان سراغ داشته و داريم منتظر تحولات عمده‌اي در راستاي اجراي منويات دولت عدالت محور سراغ داشته و داريم منتظر تحولات عمده‌اي در راستاي اجراي منويات دولت عدالت‌محور بوده و هستيم.

 ايشان نيز در آغاز فعاليت خود در وزارت كشور، با تشريح برنامه‌هاي پيشنهادي به دولت و نمايندگان محرتم در خصوص ارتقاي سطح نشاط و شادابي ملي، از مجموعه كاركنان وزارت كشور استمداد خواستند تا انشاءالله با درايت و حسن اجراي امور، زمينه‌هاي ارتقاي نشاط را در تمامي سطوح جامعه فراهم كرده و جامعه ايراني را به بالاترين سطح نشاط رهنمون باشند و با تقويت بنيه علمي و تجربي، قله‌هاي افتخار را در سايه دولت فرهيخته، يكي پس از ديگري طي كنيم.


در اين راستا، شايد برخي بي‌مهري‌ها و غرض‌ورزي‌ها باعث شد تا تقدير به گونه ديگري رقم بخورد و منجر به مشكلاتي شود كه حضرت‌ عالي به طور كامل به آن اشراف داشته و داريد و اين امر موجب شد تا ما كاركنان وزارت كشور به عنوان بازوهاي يكي از محوري‌ترين و اصلي‌ترين وزارت‌خانه‌ها، دست به نگاشتن و استمداد از حضرت عالي و وكلاي صديق و محترم مردم در مجلس شوراي اسلامي برداريم.


البته ما كاركنان وزارت كشور، با پايبندي به اهداف عاليه انقلاب و تدابير داهيانه ولي امر مسلمين، خود را بري از هرگونه سياسي‌ بازي دانسته و تمامي تلاش خود را معطوف به اطاعت محض از ولي فقيه و خدمت رساني تاثير نخواهد داشت. اما نكته‌اي كه در اينجا مطرح است نقش مديران پويا در اين عرصه است كه با حضور هرچند كوتاه مدت جناب آقاي كردان، شاهد خيزشي عظيم در عرصه ايجاد انگيزه و تبلور انديشه‌ها و خلاقيت‌ها در مجموعه وزارت كشور بوديم و اين ميسور نخواهد شد مگر با تدابير هوشمندانه حضرت عالي در امر تصميم‌گيري و ما اميدواريم همچون ساير مواردي كه جناب‌عالي با تصميمات تاثيرگذار و اثربخشي كه اتخاذ فرموديد عرصه را بر كينه توازن و غرض‌ورزان كه به چيزي حز تخريب دولت‌هاي خدوم نمي‌انديشند تنگ نموده و بالندگي نوپايي كه در ميان كاركنان وزارت كشور كه تاثيرگذار در ساير اقشار جامعه نيز خواهد بود، تداوم بخشيد.


كوتاه سخن اينكه:
ما كاركنان وزارت كشور، با عنايت به موارد ياد شده و پاسداشت 30 سال خدمات ارزنده جناب آقاي كردان در كليه سطوح مديريتي و نيز ساير مديران پرتلاش، بر تصميمات حكومتي و حاكميتي پايبند بوده و همان‌گونه كه حضرت عالي نيز در بيانات خود اشاره داشتيد هيچ‌گاه مدرك را ملاك عمل ندانسته و آن را «كاغذپاره‌اي» بيشتر نمي‌دانيم و با توجه به اصل شايسته‌سالاري، حمايت‌هاي خود را از جناب آقاي كردان اعلام داشته و از جناب‌عالي به عنوان رئيس هيئت دولت و نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي تقاضا داريم كه ما را در اين امر ياري فرموده و حمايت‌هاي خود را از جناب آقاي كردان دريغ نفرمايند.


بي‌شك اين تصميمات ملاك عمل ديگران بوده و با توجه به شرايط كنوني ايران در عرصه داخلي و بين‌المللي، از مستمسك قرار گرفتن آن به منظور تخريب، از سوي معاندان جلوگيري خواهد نمود.
باشد كه در سايه توفيقات و تجهات حضرت بقيه‌الله الاعظم (عج) و ارواحنا فدا انشاء‌الله وجود مسوولان خدوم، منشاء خير و مبرات براي مردم و كشور گردد.


*برخي از امضاكنندگان اين نامه كه اسامي آنان خواناست به شرح زير است:
-فرحناز توكلي كارشناس مسئول سياسي
-عليرضا متاني كارشناس ارشد سياسي و جانباز جنگ تحميلي
-مرتضي سبحاني‌نيا كارشناس كميسيون ماده 10
-هرمزي
-كريمي
بري‌نجات
درويش پروري
جواهري
مميزي
محمود حاجيان مطلق
ميرزايي
يوري
حسن طاهريان كه در امضاي خود نوشته است بنده قاطعانه از جناب كردان حمايت مي‌كنم
علي حيدري
رحيمي كه در امضا خود نوشته است با تقدير و تشكر از زحمات آقاي كردان
صادق فيض‌ اربابي
محمدعابد صالح
محسن زاهاني
اطمينان
محسن رفيعي
ميرغاني
كاظمي
صادقي‌نژاد
بهروز مقدم
اميري
حميدرضا محمدي
سيدحسن محمد
فرزانه نعيمي
اسدي
الياس آقاخاني
سيدآقا اكريمي
عليرضا حُسن‌ يوسفي
سيدجمال حسيني
فرامرز هاشمي
ارزي كه در امضا خود آورده است، تغيير آقاي كردان در شرايط فعلي اشتباه محض است به ضرر مردم مي‌شود.
ابراهيم صالحي
يكي ديگر از امضاكنندگان اين نامه كه اسم خود را درج نكرده نوشته است «مدرك كاغذپاره نيست.»
-ذوالفقاري
-داود نوروزي
شهره كريمي كه وي در متن امضاي خود نوشته است: «در مدت حضور آقاي كردان اقدامات خوبي در جهت رفاه پرسنل زحمتكش وزارت كشور مخصوصاً اقشار كم‌درآمد انجام شده است.»
-آرش قهرماني
-ولي‌زاده
-حسيني
-رجبي
-هادوي
-صادقي
-موسوي
-باقري طوراني
-شاهسوندي
-فلاح
-مشيري كه در امضاي خود نوشته است: «خدا توفيق دهد به اين مردبزرگ»
-نسرين اسلامي
-فرهاد اسدي
-سميع‌پور
-كرباسي
-شراره خوش‌كنار
-زهرا اميرلو
-قربانيان
-پورحيدري
-مطلبي
-عظيمي
-قادري
-اسلامي
-نوربخش
-محسن ميرحسيني
-علي محمدزاده
-نگين شعباني
-اسدالله رحيمي
-محمد حيدري اراكي
-ابراهيمي
-ابراهيم گلي
-احمدي
-صالحي
-سيدهاشم موسوي‌فرد
-شاه‌آبادي
-حميدرضا كه در امضاي خود نوشته است: « از جناب آقاي كردان و مديريت و هرگونه اعمال و اقدامات ايشان حمايت مي‌شود.»
-سيدحسين حسيني
-امين بابايي
-حسيني
-محمدپور
-هرمزي
-بهروز مقدم
-حميد آزادي
-مهدي خامنه

tabnak نوشت: اين نامه پس از آن جمع‌آوري و امضا شد که خبرها حکايت از افزايش تسهيلات و مزاياي کارکنان وزارت کشور در مدت کوتاه وزارت کردان دارد، به گونه‌اي که در عيد فطر، صد هزار تومان به اضافه سفر مشهد با خانواده پرسنل که با قطار سبز و در هتل‌هاي شيک مشهد انجام شده بود، از دلايل چنين رضايتمندي عمومي ارزيابي مي‌شود. اين در حالي است که براي برخي از مديران نيز به اندازه حقوق دريافتي، پاداش تعلق گرفته است و برخي ديگر از مديران و کارمندان نيز از دريافت مزايا و تسهيلات خودداري کرده‌اند.

اين نامه در حالي به رئيس‌جمهوري فرستاده مي‌شود که تاکنون تنها خود وزير کشور از ميان مديران ارشد تازه وارد به اين وزارتخانه در پست خود مستقر شده و حتي معاون سياسي وي نيز که همان روزهاي نخست و با کمک چند تن از اطرافيان توانسته بود بر صندلي معاونت سياسي تکيه زند، نيز اين روزها به دليل مشکلات شديد جسماني و يا دلايل ديگر در محل کار خود حاضر نمي‌شود.

گفتني است علی كردان با تکذیب خبر استعفایش گفته بود: من وزير كشور هستم و وظايف خود را انجام خواهم داد. این در حالی است که رسانه ها از تقدیم استعفای کردان به هاشمی ثمره خبر داده بودند.


اما fardanews در خبر ديگري اعلام کرد:استعفای وزير کشور پرفراز و نشیب تقدیم مشاور ارشد رئیس جمهور شده است و کردان در انتظار تصمیم رئیس جمهور است.

در همین رابطه،هاشمی ثمره از مشاوران رئیس جمهور که از وی به عنوان فردی که استعفای کردان به او تقدیم شده است به یک سایت نزدیک به کردان با تکذیب این اخبار گفته است:« تاکنون شخص وزیر کشور آقای کردان استعفایی را به بنده ارائه نداده است و از استعفای وزیر کشور بی اطلاعم»

این در حالی است که مهلت نمایندگان مجلس به رئیس جمهور مبنی بر تصمیم گیری در مورد کردان نیز رو به اتمام است؛ با توجه به برآیند فضای مجلس، در صورت عدم تصمیم گیری رئیس جمهور، به نظر می رسد که مجلس، علی کردان را استیضاح کند.

در همین حال، با افزایش تعداد منتقدان کردان در محافل سیاسی، به ویژه در مجلس، برخی رسانه ها نیز از حمایت رئیس جمهور از وزیر کشور خود خبر می دهد.


به گزارش farsnews پرويز سروري -نماينده تهران- با اشاره به طرح استيضاح كردان در مجلس گفت: تلاش مي‌كنيم اين طرح در مجلس جمع شود و اميدواريم خود دولت و كردان وزير كشور خودشان اين موضوع را حل كنند و تلاش ما اين است كه اين موضوع به صحن مجلس كشيده نشود.

اسماعيل كوثري -ديگر نماينده تهران نيز افزود: من طرح استيضاح کردان را امضا نكرده‌ام ، چون اين راه را قبول ندارم فعلا" براي تصميم‌گيري براي آن اقدامي انجام ندادم و مخالف استيضاح كردان هستم.


  • چهارشنبه 17 مهر 1387-0:0

    مدیری با این توانایی و دانائی! چگونه مدرک جعلی را از اصلی تشخیص نمی دهد؟


    ©2013 APG.ir