تعداد بازدید: 2685

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 18 مهر 1387-0:0

گاز از فيروزکوه مي رسد؟

سيد علي ادياني-نماينده مردم قائم شهر،سوادکوه و جويبار در مجلس- گفت: در پي جمع آوري امضا براي کشاندن وزير نفت به مجلس بوديم که بنا به دلايلي فعلا" از تصميم مان منصرف شديم.


مخبر کميسيون انرژي مجلس به مازندنومه گفت:وزير محترم پيغام فرستاد که هفته آينده نشستي با ما داشته باشد تا مسايل مربوط به قطعي گاز استان مازندران در زمستان آينده حل وفصل شود.

ادياني گفت:ايشان قول داده است از طريق احداث خط لوله فيروزکوه به سوادکوه، احتمال افت فشار وقطعي گاز استان را کاهش دهد.

نماينده قائم شهر گفت:دولت تعهد کرده است منطقه ويژه نفتي را در مازندران ايجاد کند.

گفتني است در در روزهاي اخير در برخي شهرهاي مرکزي استان،شرکت پالايش و پخش فراورده هاي نفتي، براي ذخيره سازي فصل سرما نفت توزيع کرده است.

در همين راستا عضو شوراي شهرستان بهشهر گفت:‌تنها كاري كه در حال حاضر براي مقابله با بحران گاز در مازندران صورت گرفته جايگزين كردن ديگر سوخت ها است كه متاسفانه وسايل استانداردي براي استفاده از سوخت هاي جايگزين در دست نيست.

اسلام بابانژاد تصريح كرد: با توجه به شرايط بحراني كه در استان بوجود آمده  هنوز مديريت بحران در استان تشكيل نشده است.
مدير عامل شركت گاز مازندران هم اعلام کرد: ظرفيت توليدات و واردات در سال 87 به 543 ميليون متر مكعب رسيده است كه با توجه به سرانه مصرفي پيش بيني شده در سال 87 كه جمعاً 700 ميليون متر مكعب است با 157 ميليون متر مكعب كمبود گاز مواجه خواهيم بود.

محسن عرب مقصودي تصريح كرد: شركت گاز مازندران به دليل كمبود موجود در چند سال آينده برنامه جديدي در خصوص انشعاب گاز رساني ندارد.

شنيده شده لوله گازي در شهرستان هاي تنكابن از سطح آسفالت بيرون زده شده که ‌در اين لوله تقريباً يك هزار تن گاز وجود دارد. شكستن اين لوله انفجار بزرگ و به طور حتم تخريب اين شهر را به همراه خواهد داشت.



    ©2013 APG.ir