تعداد بازدید: 2862

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 24 مهر 1387-0:0

مديرمسئول کيهان: كردان كنار بكشد

طرح استيضاح علي كردان وزير كشور با 28 امضا تقديم هيئت رئيسه مجلس شد.


 يكي از طراحان استيضاح وزير كشور، از تحويل اين طرح به هيئت رئيسه مجلس خبر داد. 
   
 
علي مطهري -نماينده تهران - با بيان اينكه طرح استيضاح علي كردان وزير كشور با 28 امضا تقديم هيئت رئيسه مجلس شد، به farsnews گفت: با توجه به تعطيلي مجلس در هفته آينده، اين طرح در جلسه علني روز يكشنبه دو هفته ديگر مجلس اعلام وصول خواهد شد.


وي افزود: عدم صداقت كردان در ارائه مدرك تحصيلي، دريافت حقوق با مدرك غير معتبر و عضويت هيئت علمي دانشگاه با مدرك غير معتبر، از محورهاي استيضاح كردان است.


مطهري با بيان اينكه طراحان استيضاح وزير كشور ديروز جلسه داشتند، گفت: در اين جلسه اعلام كرديم كه در كمال آزادي هر كس كه از امضاي اين طرح پشيمان شده حرف خود را پس بگيرد اما هيچ كس پشيمان نشده بود.


مطهري گفت: همزمان با طرح استيضاح وزير كشور، جزئياتي دريافت كرديم كه ممكن است استيضاح وزراي جهاد كشاورزي و ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات نيز به دست هيئت رئيسه اعلام وصول شود بنابراين با توجه به اينكه طرح اين اخبار مشكوك بود، ممكن است با اعلام وصول آنها طرح استيضاح وزير كشور لوث شود. بنابراين تصميم گرفتيم طرح استيضاح وزير كشور در جلسه روز يكشنبه دو هفته ديگر اعلام وصول شود.

 

موجي که از هفته گذشته درباره اسعفاي كردان از سمت خود ايجاد شد و  سايت tabnak نيز به درج برخي زواياي آن پرداخت، اكنون به نظر مي‌رسد لحظه به لحظه به زمان تصديق و اثبات خبر نزديک مي‌شود.
 
اين سايت نوشت: در اين ميان هر چند فشارها و اهرم‌هاي بسياري به مدد گرفته شد تا اين خبر تکذيب شود، اما با کمک موثق‌ترين اخبار و منابع منتشره تا بدين لحظه مشخص شد که اين خبر مبني بر تقديم استعفاي کردان به يکي از نزديکان رئيس‌جمهور درست بوده و حتي در همان روزهاي نخست، بنا بر اعلام و رسانه‌اي کردن استعفا بوده که به دلايلي اين کار صورت نمي‌گيرد.
 
اما در اين ميان، با اولتيماتوم يک هفته‌اي نمايندگان اصولگراي مجلس به رئيس‌جمهور،خبرهاي جديدي در زمينه پوشيده شدن يکي از لباس‌هاي عزل، استعفا و يا استيضاح بر قامت وزير کشور دولت نهم به گوش مي‌رسد. يعني با توجه به ساعات باقيمانده از مهلت کناره‌گيري کردان، شايعات منتشره حکايت از آن دارد که دومين وزير کشور کابينه نهم براي کاهش هزينه‌هاي دولت در مجلس و افکار عمومي، از سمت خود استعفا مي‌دهد. به اين ترتيب، گزينه عزل کردان که با حمايت قاطع رئيس‌جمهور تا بدين لحظه همراه بوده، خود به خود منتفي خواهد شد و نمايندگان نيز از خير استيضاح خواهند گذشت.
 
 
اما خبرهاي رسيده از برخي منابع آگاه، حکايت از آن دارد که در روزهاي پيش و پس از سخنراني لاريجاني در شيراز، تماس‌هايي از جانب نمايندگان حامي دولت در مجلس با مقامات ارشد دولتي گرفته شده و پاسخ‌هاي متفاوتي دريافت شده است.

 در برخي از اين ديدارها و ارتباطات که خبر‌هاي آن نيز منتشر شده، رئيس‌جمهور بر حمايت تمام قامت ار کردان تأکيد کرده است که نمونه آن، ملاقات چند شب گذشته يکي از حاميان اصلي کابينه در مجلس و از اعضاي مورد وثوق دولت در مسائل کشور با يک مقام ارشد دولتي است، اما از سوي ديگر، برخي خبرهاي تأييد نشده هم حکايت از عقب‌نشيني برخي از حاميان دولت در مجلس از حمايت کردان و درخواست آنان از رئيس‌جمهور براي عزل يا استعفاي وزير کشور دارد.


يكي از بينندگان tabnak هم در پيامي چنين نوشته است:

"من به عنوان درد دل مطلبي را كه به عنوان دوستدار انقلاب و يك نفر اهل اطلاع فهميده و استنباط مي كنم براي شما تنظيم كردم تا شايد مورد استفاده قرار گيرد:

باتوجه به گذشت بيش از دو هفته از معرفي دانشجو به سمت معاون و قائم مقام وزارت كشور و انتصاب استاندار تهران دانشجو هنوز در محل كار خود حاضر نمي شود و معاونت سياسي وزارت كشور در بلاتكليفي به سر مي برد .

اگرچه دانشجو در مراسم معارفه استاندار جديد تهران اعلام داشته كه وظيفه اصلي خود را برگزاري انتخابات باشكوه مي داند اما معلوم نيست با حاضرنشدن وي در محل كارش چطور اين وظيفه مهم عملي مي شود ! همچنين برخي نمايندگان مجلس از اختلاف نظر دانشجو و كردان خبر داده اند و ظاهراً دانشجو از زمان انتصاب خود بيشتر در نهاد رياست جمهوري حاضر مي شود . طرفه اينكه در مراسم معارفه استاندار تهران نه كردان از دانشجو نام برد و نه دانشجو به وي اشاره اي داشت كه اين مسئله اظهاره نظرهاي فوق را قوت بخشيده است .

به نظر مي رسد با توجه به تشديد شدن مسئله مدرك كردان در مجلس و درج اخباري مبني بر استعفاي قريب الوقوع وزير كشور دانشجو منتظر تحولات آتي در وزارت كشور است."


مدير مسئول روزنامه كيهان هم گفت: به نظر من بد نيست كه كردان خودش را از وزارت كشور كنار بكشد.

 حسين شريعتمداري تاكيد كرد: عبور از احمدي نژاد در انتخابات دهم رياست جمهوري از سوي اصولگرايان به هيچ وجه مطرح نيست.


مدير مسئول روزنامه كيهان افزود: آنچه كه اصولگرايان از دولت انتظار دارند اين است كه برخي نكات و ايرادات در دولت بايد حل شود.


وي اين انتقادات اصولگرايان را در زمينه‌هايي چون انتخاب كردان و مشابه آن در دولت دانست.
نماينده رهبري در موسسه كيهان در اين ارتباط گفت: به نظر من بد نيست كه آقاي كردان خودش را از وزارت كشور كنار بكشد و خيلي‌ها هم اين انتظار را دارند.


وي همچنين با بيان اينكه كابينه احمدي‌نژاد بسيار پاك و كاري است، اظهار داشت: هيچ يك از اعضاي كابينه دولت نهم سابقه سوء استفاده مالي را ندارند و خود احمدي‌نژاد نيز فوق‌العاده بوده و طي اين مدت در مقابل مشكلات شجاعانه ايستادگي كرده است.


  • جعفر قربان پورپاسخ به این دیدگاه 0 0
    پنجشنبه 25 مهر 1387-0:0

    آقایان سیاسیون مخالف وزیر محترم کشور توجه کنید : به جای جنگ قدرت ، اتحاد خدمت پیشه کنید و جایگاه قانونی وزیر محترم کشور که متعلق به نظام ، مردم و شهداست را خدشه دار نکنید . به الزامات قانون و رای مجلس احترام بگذارید . مخالفت با وزیر محترم کشور در شرایط حساس داخلی و بین المللی آسیب جدی به سرنوشت کشور و مردم است . برمنافع ملی پایبند باشید . فرصت سوزی نکنید . اتحاد خواست مقام معظم رهبری و مردم است . به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با هیات محترم دولت و نمایندکان التزام عملی داشته باشید تا آسیبی به ایران عزیز اسلامی نرسد . از صمیم قلب برای همه خدمتگزاران به نظام مقدس جمهوری اسلامی آرزوی سلامت و موفقیت دارم با تشکر - جعفر قربانپور - کاندیدای مستقل فرهنگی سابق مجلس هشتم ساری


    ©2013 APG.ir