تعداد بازدید: 3801

توصیه به دیگران 1

جمعه 13 دی 1387-0:0

پژوهشگر رامسری:برنامه اي براي توسعه نداريم

دکتر میلاد محقق-استاد اقتصاد سياسي دانشگاه - گفت: استان های گیلان،مازندران و گلستان تنها با مدیریت واحد می توانند به شکوفایی برسند.

 


اين کارشناس مسايل سياسي گفت:سه استان شمالي ازسرزمین های استثنایی جهان محسوب می شوند و تنها با اتخاذ مدیریت واحد می توانند به شکوفایی و توسعه برسند.

 دکتر میلاد محقق-پژوهشگر رامسری- گفت: سی سال از وقوع انقلاب اسلامی ایران می گذرد و سرزمینهای شمالی ایران یعنی استان های گیلان، مازندران و گلستان نتوانسته اند به شکوفایی و توسعه در حد و اندازه واقعی خود برسند و ما در حالی شاهد این وضعیت نا خوشایند هستیم که نقاط دیگر کشور اتفاقات جالبی رخ داده است.

 وی علت اصلی کندی اجرای برنامه های توسعه استانهای شمالی را فقدان حاکمیت تفکر اجتماعی لازم و در مقابل حاکمیت تفکر فردی بر جامعه دانست و افزود: برخی از دوستان شمالی، علت عدم توسعه را ضعف دستگاه اجرایی کشور می دانند و من با این نظر کاملا مخالف هستم چرا که دولت و دستگاههای اجرایی، هدفی جز کار و فعالیت برای اهداف توسعه ندارند و این ما مردم شمال هستیم که باید با بهره گیری از ظرفیتهای بزرگ طبیعی و انسانی موجود در منطقه با برنامه های توسعه گرای دولتها همراه شویم.

محقق گفت: منظورم از ایجاد وحدت رویه مدیریتی بر استانهای سه گانه شمالی کشور زیر سوال بردن و یا تحت الشعاع قرار دادن تقسیمات کشوری و مسائل مدیریتی مربوط به آن نیست بلکه هدف از بیان این مطلب برنامه ریزی و اجرای متمرکز طرح ها بر اساس داشته های مشترک فرهنگی،اقتصادی و اجتماعی این مناطق می باشد که متاسفانه تا کنون بصورت جزیره ای عمل شده است.

 وی در توضیح این عقیده گفت: از شهرستان آستارا یعنی غربی ترین نقطه دریای شمال تا بندر ترکمن که شرقی ترین نقطه آن می باشد، در بخش شمالی دریا، در بخش جنوبی کوه و جنگل و مناطق زیبای ییلاقی و در میانه این مناطق،بخش حاصلخیز جلگه ای را داریم که این خود بیانگر وجود مشترکات بی نظیر از نظر منابع طبیعی و خدادادی است و از سوی دیگر ما شاهد تنوع قومی و فرهنگی قابل توجه هستیم که این موضوعات برای اهل فن دارای معانی بسیار است.

 این پژوهشگر رامسری گفت: امروز نه ساحل آبرومند داریم و نه جنگل و نه مناطق ییلاقی چرا که برای داشتن این گونه امکانات برنامه نداشتیم و بجای نگاه به جلو، به گذشته بیشتر توجه کرده ایم، اگر شما فیلم ها و عکس های مربوط به سی سال پیش رامسر را با وضعیت کنونی مقایسه کنید می بینید که فرق چندانی نداشته است و این پرسش مطرح می شود که آیا کسی برای رامسر دل نمی سوزاند؟

وي ادامه داد: رامسر از مناطق استثنایی شمال کشور است و می توان گفت رامسر مصداق بارز این ضرب المثل است که می گوید: آنچه همه خوبان دارند تو تنهاداری.(ramsarnews) 


  • جمعه 10 ارديبهشت 1389-0:0

    با سلام اقای دکتر شما می توانید چرا کاری نمی کنید ما با شما هستیم همیشه وهمه جا شما را تنها نمی گذاریم

    • جمعه 6 آذر 1388-0:0

      من كاملا با شما موافقم اميدوارم موفق باشيد

      • شنبه 21 دی 1387-0:0

        سلام استاد محقق عزیز
        شنیدیم که در این راه فعالیتهای خوبی را هم آغاز کرده اید دست ما را هم بگیرید.
        ما برای توسعه شمال آماده ایم.
        از شاگردان شما

        • يکشنبه 15 دی 1387-0:0

          باسلام
          حضرت محقق گرامي!
          آن چه البته به جايي نرسد فرياد است. سپاس از توجه و دقت نظر جناب‌عالي. د

          • يکشنبه 15 دی 1387-0:0

            آقای دکتر اینها را به همشهریانت بگو که تازه دنبال تجزیه مازندرانند.

            • شنبه 14 دی 1387-0:0

              البته تصمیمات اجرایی کشوری نیز در توسعه نیافتگی چندان بی تاثیر نبودند. ولی وحدت رویه در مدیریت استان های شمالی نیاز جدی این منطقه بی نظیر می باشد.
              با تشکر از دلسوزی این استاد بزرگوار


              ©2013 APG.ir