تعداد بازدید: 2973

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 24 دی 1387-0:0

آیا مير حسين همان مهندس موسوي دهه اول انقلاب است؟

يادداشتي درباره نامزدی میر حسین موسوی برای ریاست جمهوری- از:دکتر سيف الرضا شهابي،بابل


در روزهاي اخير زمزمه نامزدی مهندس مير حسين موسوي  براي انتخابات رياست جمهوري اسلامي ايران در محافل مطبوعاتي و سياسي افزايش پيدا كرد ه و احتمال تحقق  آن دور از انتظار نيست؛اگر چه امکان وارد صحنه نشدن هم وجود دارد.

خوشبختانه مهندس موسوي از شخصيت هاي خوشنام دهه اول انقلاب است كه اكثريت مردمي كه آن دوران را به خاطر دارند در مجموع از عملكرد او ابراز رضايت مي كنند.

در بحبوحه جنگ مهندس  موسوي در مقام نخست وزيري سعي مي كرد تعادل اقتصادي –سياسي – اجتماعي – و فرهنگي  را در سايه حمايت حضرت امام در جامعه به وجود آورد. حداقل ويژ گي هايي كه اكثريت مردم در مهندس موسوي اشتراك نظر دارند،ساده زيستي – صداقت– بي غل و غش بودن و براي مردم كار كردن و پركاري او است .

اكنون دو دهه ( بيست سال ) از دوران نخست وزيري او مي گذرد و در اين مدت مير حسين تقريبا" از كارهاي اجرايي به دور بوده، بيشتر به كارهاي فر هنگي و هنري روی آورد.( حداكثر فعاليت سياسي او عضويت در مجمع تشخيص مصلحت نظام است)

به اين خاطر بسياري از افراد از آخرين نظرات او در زمينه هاي اقتصادي – سياست داخلي و خارجي و فرهنگي و اجتماعي كم اطلاع يا بي اطلاعند.

او اگر چه همچنان ساده و به دور از تجملات زندگي مي كند(كه اين خود تا حدي  نشان از ديدگاه هاي اوست) ولي لازم است وي نظرات خود را در زمينه هاي فوق طي بيانيه اي اعلام دارد تا مشخص شود آیا مير حسين همان مهندس موسوي دهه اول انقلاب است یا نه؟

 البته با در نظر گرفتن تحولاتی که در سال های اخیر در سطح داخلي و جهانی  به وقو ع پیوسته به احتمال قوی موسوي مورد اقبال افراد مومن و معتدل هر دو جناح قرار خواهد گرفت و از او حمايت خواهند كرد .

حتي اگر او راي لازم براي انتخاب شدن را كسب نكند ولي به عنوان الگو،اصالت فكر و انديشه و ارزش هاي انقلابي و اسلامي و ملي در تاريخ ثبت خواهد شد.

دانسته است آن رايي نزد خداوند و مردم ارزش دارد كه با اعلام مواضع شفاف به دست آورده شود.


  • پنجشنبه 22 اسفند 1387-0:0

    جنبش بزرگ وبلاگی حامیان مهندس میرحسین موسوی با هدف سازماندهی حامیان حضور ایشان در انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری آغاز به کار کرده است.
    وب سایت‌ها و وبلاگ‌های حامی مهندس موسوی می‌توانند ضمن قراردادن لوگوی جنبش با انتشار مطالب مرتبط و متنوع به گستره و غنای آن بیافزایند.

    نشانی صفحه اصلی جنبش : http://www.mirhussein.com

    • چهارشنبه 2 بهمن 1387-0:0

      «موج دوم بحران اقتصادی به ایران رسید»

      وزیر اقتصاد ایران می‌گوید:«موج دوم بحران مالی جهانی بازار سرمایه ایران را متأثر کرده است.»
      ۱۳۸۷/۱۰/۲۹

      وزیران اقتصاد، نفت و بازرگانی، و چند مقام اقتصادی دولت محمود احمدی‌نژاد طی روز شنبه و یک شنبه از رسیدن امواج بحران اقتصاد جهانی به ایران خبر دادند.

      وزیر اقتصاد اولین مقام دولتی است که از آغاز بحران اخیر در اقتصاد جهانی روز شنبه در دومین همایش بحران مالی جهانی فرصت‌ها و چالش‌ها در تهران گفت : «موج دوم بحران مالی جهانی بازار سرمایه ایران را متأثر کرده است.»

      شمس الدین حسینی همچنین در اظهاراتش با اشاره به اینکه بحران اخیر اقتصاد جهانی تاکنون دو موج داشته گفت: «موج اول اثری بر اقتصاد ایران نداشت لیکن موج دوم اثرات خود را نشان داد و بازار سرمایه در کشور را مستهلک کرد.»

      آقای حسینی که اظهاراتش در سایت اطلاع رسانی دولت نیز منتشر شد، در عین حال افزود : « درس بزرگی که بحران مالی اخیر برای اقتصاد ایران دارد پرهیز از توهم درآمدی صادرات نفتی و اغواگری ثبات تصنعی بهای انرژی در داخل است.»

      وزیر نفت دولت آقای احمدی‌نژاد دومین وزیری است که از رسیدن بحران اقتصاد جهانی به ایران خبر داده است.

      بنا بر گزارش خبرگزاری‌ها آقای نوذری نیز در دومین همایش بحران اقتصاد جهانی در تهران طی سخنانی با اشاره به تداوم سقوط قیمت نفت، گفت : «ابعاد این بحران هنوز برای کشورهای درگیر این بحران مشخص و روشن نیست و عملیات‌های بحرانی به زمان زیادی نیاز دارد.»

      وی با اشاره به کاهش تقاصای نفت در پیامد بحران اقتصاد جهانی که کاهش قیمت نفت را نیز به دنبال دارد، گفت که به دولت توصیه کرده که قیمت ۴۰ دلاری را برای بهای بشکه نفت در بودجه سال ۸۸ مد نظر قرار دهند.

      «موج بیکاری در راه است»

      مسعود میرکاظمی وزیر بازرگانی نیز امروز یک شنبه خبر داد که بیکاری ناشی از بحران جهانی در راه است.

      اظهارات وزیر بازرگانی در خصوص موج جدید بیکاری در کشور به فاصله چند روز پس از آن صورت می گیرد که مقامات دولتی از قول مرکز آمار ایران از کاهش نرخ بیکاری در کشور طی ماه اخیر به ۹.۵ درصد خبر داده بودند.

      ارایه این آمار با واکنش نهادهای کارگری و کارفرمای در کشور مواجه شد و از جمله حسن صادقی،معاون خانه کارگر ، به خبرگزاری ایسنا گفت : «نرخ بیکاری کشور اکنون ۱۲ تا ۱۳ درصد است و چگونه در حالی که همه کشورها به دلیل وضعیت اقتصادی جهان نرخ بیکاری‌شان افزایش یافته، نرخ بیکاری کشور ما، کاهش یافته است؟»

      تردیدی که یکی از اعضای هیئت مدیره کانون عالی کارفرمایان کشور نیز اعلام کرد که آن را به نرخ بیکاری اعلام شده از سوی دولت وارد می ‌ داند و افزود که دولت «این گونه آمارها را به دلیل ایجاد آرامش در میان اقشار بیکار جامعه بیان می‌کند.»

      ولی‌الله داودآبادی همچنین با تأکید بر اینکه نرخ بیکاری کشور را با توجه به شرایط اقتصادی موجود بیش از ۹.۵ درصد اعلام شده می‌داند ، گفته بود : «هیچ‌وقت نمی‌توان انتظار داشت که واقعیت‌ها بیان شوند.»

      کمتر از یک هفته پس از چالش بر سر نرخ بیکاری اعلام شده از سوی دولت ، خبرگزاری مهر روز یک شنبه هشدار وزیر بازرگانی در خصوص موج بیکاری ناشی از بحران اقتاصاد جهانی را منتشر کرد و از قول وی گزارش داد که «بحران اقتصادی جهانی به سرعت تولید را کاهش داده و بیکاری به دنبال داشته باشد. »

      آقای میرکاظمی همچنین گفت: « پیش بینی می‌شود این وضعیت به سرعت تولید را کاهش داده و بیکاری را به دنبال داشته باشد.»

      «افت ۲۵ درصدی بازار سرمایه»

      محمد هادی زاهدی ‌و فا، معاون وزیر اقتصاد،نیز همزمان اعلام کرد « از جمله آثار بحران اقتصاد جهانی بر اقتصاد ایران «کاهش رشد تولید کالاهای صنعتی در فصل اخیر به منفی ۲ درصد » است.

      مدیرعامل شرکت بورس نیز بنابر گزارش خبرگزاری ‌ ها از دیگر مقاماتی است که روز گذشته اعلام کرد « ارزش بازار سرمایه در ایران حدود ۲۵ درصد کاهش نشان می‌دهد. »

      وی تاکید کرد « بازار سهام کشور از محل افتی که در ارزش سهام شرکت های حاضر در بورس به وجود آمده، متأثر شده و این بحران در شرکت هایی که بازارهای صادراتی خوبی داشتند بیشتر به چشم می‌خورد چرا که با کاهش صادرات آنها در پی کاهش تقاضا در جهان سود آن ها کم شده و طبیعتا ارزش سهام آنان هم دچار افت شده است .»

      اعلام رسیدن موج بحران اقتصاد جهانی به ایران از سوی دستکم ۳ وزیر دولت نهم در حالی است که رییس جمهوری اسلامی هفته دوم آذرماه سالجاری در سخنانی که از شبکه یک تلویزیون پخش شد، اعلام کرد : «آسیب‌‏پذیری اقتصاد ایران در برابر بحران اقتصادی در جهان تقریباً صفر است.»

      آقای احمدی نژاد حتی گفته بود : «برخی فرصت‌‏هایی که این بحران در اختیار ایران قرار داده از جمله کاهش قیمت مواد واسطه برای تولید، برای کشوری مثل ما که در حال سرمایه‌‏گذاری هستیم، فرصت مغتنمی است.


      ©2013 APG.ir