تعداد بازدید: 2753

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 24 دی 1387-0:0

درباره يک نامه

يادداشتي از:رضا مياندره ،وبلاگ نويس گرگاني درباره نامه مشترک سه استاندار شمالی به احمدي نژاد


 اقدام دیرهنگام ولی شایسته سه استاندار استانهای شمالی در ارسال نامه ای به رئیس دولت برای جلوگیری از ضرر و زیان به حقوق مردم و جلوگیری از واردات برنج و مرکبات و همچنین موضوع چای اقدامی بجا است که باید از سوی گروههای سیاسی اقتصادی استانی مورد عنایت و حمایت قرار گیرد.(http://mazandaran.isna.ir/mainnews.php?ID=News-18054)

نکته اول در این خصوص شمولیت نسبی درخواست سه استاندار شمالی است. آنها در این نامه خواستار عدم صدور مجوز واردات برنج و مرکبات، ارائه تسهیلات جهت خرید و ذخیرسازی مرکبات، سیب و کیوی، خرید تضمینی برنج پرمحصول، فراهم نمودن مشوق های لازم برای صادرات مرکبات و کیوی و قراردادن چای تولیدی در سبد حمایتی کالا شدند.

نکته دوم قابل تامل بودن این اقدام در غیبت فعالیت نمایندگان مجلس شورای اسلامی استانهای شمالی است که عمده شعارشان حفظ حقوق اقتصادی و سیاسی مردم عزیز شمال می‌باشد. نمایندگان باید محمل های قانونی این نامه را پی‌گیری کنند. این تحرکات باید تا قبل از عید نوروز ادامه یابد.

نکته بعدی  ناکافی بودن نوشتن نامه خالی از سوی استانداران شمالی است. ضروری است استانداران با حضور در جلسه هیات دولت و توجیه وزرا و رئیس دولت و درصورت ضرورت تبلیغاتی کردن آن در عرصه مطبوعات و حضور در برنامه خبری شبکه‌های تلویزیونی استانی و کشوری این اقدام را تا رسیدن به نتیجه پی‌گیری کنند.

اما نکته آخر وظیفه کارشناسان اقتصادی استانهای شمالی است که با ارائه آمارهای واقعی از تاثیر این مقررات بر روند فزاینده فقر در استانهای شمالی، تصمیمات مصلحت گرایانه چندین ساله دولت های فعلی و سابق را به نقد کشیده و هشدارهای لازم درخصوص گسترش فقر در شمال کشور را یاد آور شوند هرچند امیدی به گوش شنوا نباشد.



    ©2013 APG.ir