تعداد بازدید: 2582

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 26 دی 1387-0:0

سکوت و ديگر هيچ

گزارش الناز پاك‌نيا-خبرنگار farsnews در مازندران درباره وضعيت بحراني تيم فوتبال نساجي قائم شهر


با انصراف خريداران باشگاه نساجي مازندران، بازيكنان از سه روز گذشته دوباره در تمرينات حاضر شده‌اند و به نظر مي‌رسد اوضاع اين باشگاه قائمشهري به روزهاي قبل از اعتصاب بازگشته است، در حالي كه هنوز گره مشكلات اين تيم ناگشوده باقي مانده است.

بيش از يك ماه از اعتصاب بازيكنان تيم نساجي مازندران در مقابل اداره كل تربيت‌بدني استان مي‌گذرد اما تاكنون اوضاع پرچالش اين تيم سامان نيافته است.


با اعلام مواضع مسئولان اداره كل تربيت‌بدني و هيئت فوتبال استان مازندران در تلاش براي نجات و كمك به تيم پرطرفدار و ريشه‌دار مازندراني به نظر مي‌رسيد اين تلاش‌ها نتيجه موفقي داشته باشد، اما گذشت 45 روز از اين بحران و تعليق تيم فوتبال نساجي مازندران نشان مي‌دهد هيچ يك از رايزني‌‌ها، جلسات و هماهنگي‌ها نتيجه خاص و موثري نداشته است.


موضع هيئت فوتبال استان در اين خصوص بر پايه وجود خريداري براي در اختيار گرفتن سهام اين باشگاه است تا بحران‌هاي مالي دامنگير اين تيم فروكش كند اما اختلاف بر سر مسائل مالي و مديريتي اعلام شده از سوي مديريت فعلي اين تيم موجب حاصل نشدن تفاهم در واگذاري نساجي مازندران است.


اداره كل ‌تربيت بدني استان نيز كمك به تيم فوتبال نساجي مازندران را در گرو تغيير مديريت فعلي اين تيم مي‌داند و با تحقق يافتن اين موضوع حتي حاضر است اين تيم را به مالكيت استاني درآورد.


اما آنچه در اين ميان به تنش‌هاي موجود در تيم فوتبال نساجي مازندران دامن زده است، جدال‌ها و كشمكش‌ها بر سر مديريت اين تيم است كه به عنوان مانعي بر سر راه ساماندهي آن معرفي مي‌شود.
دو گروه خريداري كه براي در اختيار گرفتن نساجي مازندران اعلام آمادگي كردند، گفته شد كه تهديدها براي عدم سرمايه‌گذاري در قائمشهر موجب انصراف آنان شده و باز هم كارشكني به حساب مديريت فعلي تيم گذاشته شده‌ است.


همگان اذعان دارند‌ گروه اول از كساني كه براي در اختيار گرفتن اين تيم اعلام آمادگي كردند، بدون پشتوانه‌هاي مالي متناسب و گروه دوم نيز به‌ عنوان واسطه براي خريد تيم ورشكسته نساجي پيشقدم شده بودند كه واگذاري عجولانه و بدون تدبير به هر دو گروه تنها درمان مقطعي براي فروكش كردن بحران و ظهور تنش‌هاي مجدد در ماه‌هاي آتي را موجب مي‌شد.


تساهل مديران ورزشي استان براي اجازه دادن به كسي كه به‌ عنوان واسطه براي خريد تيم پيش‌قدم شده بود، براي در اختيار گرفتن تمرينات و مديريت تيمي كه هنوز به ‌صورت قانوني و يا حتي سندي كه طرفين پذيرفته باشند و منكر آن نشوند، نشان داد كه شتاب‌زدگي در تصميم‌گيري‌ها بيش از همه به فوتبال نساجي مازندران ضربه زده است.


آنچه در اين كشمش بيشتر از همه و به نوعي نقطه عطف و توجه بود، سكوت و عدم كارآيي تلاش‌هاي مسئولان استاني بوده است.
بي‌شك عدم توانايي در رفع مشكلات نساجي مازندران به نفع رحماني مديريت فعلي باشگاه تمام شد، زيرا نشان داد به جز وي كسي نمي‌تواند نساجي را از بحران خارج كند.


به جرئت مي‌توان گفت كه متوليان ورزش مازندران در اين آزمون ناكارآمد ظاهر شدند و نتوانستند نمره قبولي كسب كنند و نشان دادند هنوز مديران استان براي رفع بحران‌ها، تكنيك‌ها و اندوخته‌هايي در اختيار ندارند.
برخلاف قطب‌هاي ديگر فوتبال كشور مانند خوزستان، خراسان و گيلان كه در مواجهه با بحران‌هاي دقيقاً مشابه توانستند از داشته‌ها، اعتبارات، رايزني‌ها و نقاط قوت مديريتي خود بهره ببرند و هواداران را به وجود حاميان و فعالان عرصه ورزش اميدوار نگه دارند، اين مهم با دو سال از آغاز مشكلات و 45 روز بحراني در مازندران رخ نداده است.


كاپيتان تيم نساجي مازندران كه به ‌عنوان نخستين معترض به ناكارآمدي مديريت باشگاه در پرداخت مطالبات بازيكنان وارد عرصه شده و خواستار عدم حضور بازيكنان در تمرينات شده بود، اكنون در موضعي خلاف اين مدت، بازيكنان را به حضور مجدد در تمرينات گردآوري كرده است.


فريد يعقوب‌نيا اظهار داشت: 45 روز با وجود خواست خود و هواداران جنگيديم، با مسئولان بسياري گفتگو كرديم، راه‌حل ارائه داديم و خواستار رفع مشكلات تيم فوتبال نساجي مازندران شديم اما اكنون به اين نتيجه رسيديم كه هيچ يك فايده‌اي براي اين تيم، بازيكنان و هواداران فوتبال در مازندران‌ به ويژه قائمشهر نداشته است.


وي با اشاره به اينكه بعيد مي‌دانيم يك استاني مانند مازندران توانايي ساماندهي به يك تيم را كه به ‌عنوان رگ حياتي و ريشه ورزش استان شناخته شده است، نداشته باشد، گفت: با طولاني شدن عدم حضور بازيكنان در تيم، تعليق و نداشتن تمرينات منسجم تنها ما بازيكنان و هواداران نگران آينده نساجي شديم و داوطلبانه در حالي كه هيچ تغييري در اين مدت در شرايط باشگاه حاصل نشده است، به آغاز مجدد تمرينات روي آورديم.


يعقوب‌نيا يادآور شد: رحماني (مديريت باشگاه) وعده داده است تا قبل از بازي با تيم استيل آذين كه در روزهاي آخر هفته آينده در تهران انجام مي‌شود، 30 درصد از قرارداد امسال بازيكنان را پرداخت كند و پس از آن به ‌دنبال بقيه مطالبات اين تيم باشد.


وي با اعلام اينكه هفته گذشته به همراه سه تن از بازيكنان ملاقاتي با سلاميان سهامدار باشگاه داشته‌اند، تصريح كرد: وقتي مشكلات مالي و خانوادگي بازيكنان ناشي از بي‌توجهي به مطالبات‌مان را انتقال داديم، وي قول ‌مساعد و اميدواركننده‌اي براي حل مشكلات بازيكنان دادند.


كاپيتان تيم نساجي مازندران با بيان اينكه تمرينات تيم از روز سه‌شنبه هفته گذشته آغاز شده است، افزود: تاكنون سه جلسه تمرين انجام داده‌ايم، روز شنبه نيز صبح و عصر تمرين مي‌كنيم و روز يكشنبه نيز يك بازي تداركاتي با تيم‌ اميدهاي نساجي برگزار مي‌كنيم.


وي با اعلام اينكه مي‌خواهيم در مقابل تيم استيل آذين به يك برد شيرين دست يابيم، تصريح كرد: شغل و زندگي ما فوتبال است و نمي‌توانيم با وجود همه بي‌مهري‌ها آن را كنار بگذاريم.


وي در پاسخ به سئوالي در خصوص اينكه يكي از عمده اعتراضات بازيكنان عمل نكردن مديريت به وعده‌هاي داده شده است، در خصوص مطالبات بود و اينكه چه تضميني وجود دارد كه وعده‌هاي داده شده قبل از بازي با استيل آذين محقق شود، اظهار داشت: فقط به ما قول داده‌اند و شايد هيچ تضميني براي تحقق آن وجود نداشته باشد، اما ما اميدوار به رفع مشكلات هستيم.
‌هنوز رفع تعليق تيم نساجي مازندران از سوي فدراسيون فوتبال اعلام نشده است و اين تيم هنوز در تعليق تمام فعاليت‌هاي خود به سر مي برد. 


  • سایت نادر دست نشانپاسخ به این دیدگاه 0 0
    سه شنبه 31 شهريور 1388-0:0

    ------------------------------------------


    صنعت گاز سرخس 0 ------ نساجی مازندران 1


    گل : قاسم پوراسدالله دقیقه 10

    تیم نساجی مازندران توانست در دومین و آخرین بازی تداركاتی خود در مشهد مقدس تیم دسته دومی گاز سرخس را شكست دهد . نساجی در این دیدار چندین موقعیت گلزنی داشت كه توپ های این تیم به تیرك دروازه گاز برخورد كرد . نساجی فردا بعد از ظهر مشهد را به سمت قائمشهر ترك می كند .

    خبر اختصاصی سایت :

    بازی های فصل جدید دسته اول كشور - لیگ آزادگان به تعویق افتاد . قرار است این دیدارها از 17 مهر ماه آغاز شود .
    برنامه دو هفته اول :

    جمعه 17 مهر : مهركام پارس اسلامشهر - نساجی مازندران
    پنجشنبه 23 مهر : نساجی مازندران - كوثر لرستان




    --------------------------------------------------------------------------------

    برد در جوار مرقد مطهر امام رضا ( ع )
    پیام مشهد 0 -------- نساجی مازندران 1


    گل : رضوان گران (‌دقیقه 70 )

    اخراج : مرتضی ملك خیلی دقیقه 72

    تیم نساجی تا قبل از اخراج ملك خیلی برتری محسوسی بر حریف داشت ولی پس از اخراج ملك خیلی بازی متعادل شد .
    حامد شیری نیز در دقیقه 60 یك پنالتی را از دست داد .


    www.dastneshan.ir


    ©2013 APG.ir