تعداد بازدید: 2515

توصیه به دیگران 1

شنبه 28 دی 1387-0:0

نماينده نور:دولت نهم شجاعت اجراي تحول اقتصادي را دارد

عضو هيئت رئيسه مجلس گفت: دولت نهم شجاعت طرح تحول اقتصادي را داشت و شهامت اجراي آن را نيز دارد.


احمد ناطق نوري اجراي طرح تحول اقتصادي را ضرورتي انكارناپذير عنوان كرد و افزود: ساماندهي يارانه‌ها ضرورت دارد و بايد انجام شود.


وي اظهار داشت: اين موضوع امروز و ديروز نيست و ساليان سال دغدغه همه مسئولان بوده و هست.


ناطق نوري تأكيد كرد: رهبر معظم انقلاب به دفعات بر اين مسئله تأكيد داشتند و در چشم‌انداز 20 ساله نظام آن‌را مطرح كردند.


نماينده نور و محمودآباد در مجلس با اشاره به وضعيت اقتصاد جهاني و كاهش قيمت نفت خاطر نشان كرد: در سال آينده 30 تا 40 درصد كاهش درآمد خواهيم داشت و با ساماندهي يارانه‌ها، فشار مضاعف مي‌شود و بايد با حفظ وحدت و توجه به تذكر‌هاي مقام معظم رهبري كاري كنيم كه مردم نفع اصلي را ببرند.


وي با اشاره به ضرورت هدفمند كردن انرژي در كشور تصريح كرد: كشور 70 ميليوني ايران به اندازه جمعيت يك ميليارد و 300 ميليوني چين انرژي مصرف مي‌كند.


ناطق نوري اضافه كرد: دولت نهم با شجاعت سهميه‌بندي بنزين را اعلام كرد كه با اين سهميه‌بندي روزانه 25 ميليون ليتر صرفه‌جويي و ذخيره‌سازي صورت گرفت.


وي با انتقاد از افزيش قيمت سالانه كالاها د ر دولت‌هاي قبلي بين 10 تا 20 درصد آن‌را بلاتكليفي مردم و دولت خواند و كاهش قيمت نفت از حدود 100 دلار به 35 دلار را بر اقتصاد كشور بي‌تاثير ندانست.


ناطق نوري با اشاره به اينكه سال آينده سال رواني نخواهد بود گفت: حجم كارهاي عمراني نيز در سال آينده مقداري كاهش خواهد يافت.


وي با اشاره به وضعيت نابسامان سرمايه‌گذاري در كشور امارات از تمايل سرمايه‌گذاران اين كشور براي سرمايه‌گذاري در شمال كشور خبر داد و تصريح كرد: بايد كاري صورت گيرد تا سرمايه‌گذاران جذب شوند.(farsnews)



©2013 APG.ir