تعداد بازدید: 2830

توصیه به دیگران 1

جمعه 23 اسفند 1387-0:0

فرار به سوي پيروزي

گزارش کامل گردهمايي اصلاح طلبان مازندران-22 اسفند87 ،ساري


گردهمايي نخبگان و نماينده هاي گروه هاي اصلاح طلب استان عصر پنج شنبه در هتل نويد ساري برگزار شد.گزارش کامل اين نشست انتخاباتي در زير آمده است.


* کار دشوار اصلاح طلبان
اين گردهمايي با سخنراني حسين روزبهي-نماينده مردم ساري در مجلس ششم و رييس ستاد خاتمي در سال 76-آغاز شد.

وي در بخشي از سخنان خود اظهار داشت:انتخابات دهم دو چهره دارد:نخست فشردگي وطاقت فرسايي کار و دوم رقابتي بودن اين دوره از انتخابات که باعث تشويش ما شده است.

وي از هواداران جريان اصلاح طلبي در استان خواست از کش و قوس دادن اختلافات بپرهيزند و به سوي همگرايي حرکت کنند.

روزبهي استدلال کرد: اصلاح طبان کار دشواري را پيش رو دارند.

*  نامزد واحد در انتهاي کار
سخنران بعدي برنامه مرتضي حاجي-وزير آموزش وپرورش دولت خاتمي-بود.


اين اصلاح طلب برجسته گفت:حاکمان امروز با به کارگيري ارزش ها و مقدسات و هزينه کردن آن در جهت توجيه ناکارآمدي خودشان،باوري وارونه از ارزش ها در ذهن جوانان ايجاد کرده اند.


وي اظهار داشت:تعدد نامزدهاي اصلاح طلب فرصت بهتري براي تصميم گيري به وجود آورده است.به گفته حاجي حضور کانديداهاي باسابقه و ياران انقلاب مي تواند در مقايسه شرايط، بيان کند که گفتمان انقلاب و امام اين است که ادعا مي شود يا آن است که در زمان امام بيان شد؟!


به باور وي آن چه در زمان دولت نهم ادعا مي شود جزو ارزش هاي راستين و گفتمان انقلاب  نيست و اصلاح طلبان دور اين تفکر خط قرمز کشيده اند.


مديرعامل بنياد باران در بخش ديگري از سخنان خود افزود:حضور موسوي از نظر ما مثبت است؛چرا که وي مي تواند در برابر بسياري از ادعاهاي  امروز بايستد و  روشنگري کند و ذهن ها را نسبت به مسايل حساس کند.


حاجي در ادامه به آمارهاي متناقض و بزرگ نمايي دولت کنوني در ارايه آمار و ارقام اشاره کرد و گفت:آقايان هنوز نتوانسته اند به اظهارات وزير صنايع دولت اصلاحات که در رد آمارهاي رييس دولت سخن گفت،پاسخي منطقي بدهند.


وزير سابق آموزش و پرورش تصريح کرد:براي تامين هدف مشترک همه اصلاح طلبان راهي جز يکي شدن نظرات در انتهاي فعاليت هاي انتخاباتي وجود ندارد.


وي افزود:آقايان خاتمي،موسوي وکروبي هم به اين موضوع توجه دارند،اما امروز با نداشتن تريبون و رسانه، از طريق تعدد کانديداها، حرف هاي مان را به مردم مي رسانيم،ليکن در انتهاي کار بايد به يک فرد واحد برسيم.

حاجي افزود:بايد همگرايي بين اصلاح طلبان بيشتر شود و از بيان و رفتار ما مستمسکي براي آنان که گوش خوابانده اند که ببينند کي چه گفت،فراهم نشود.


وي گفت:استقبال از خاتمي در استان هاي فارس،کهکيلويه و بوشهرنشان دهنده روز روشن و تکرار دوم خردادي ديگر است.


حاجي از تشکيل کميته صيانت از آرا براي حفظ سلامت انتخابات خبر داد.


وي در پايان جعفر رحمان زاده زاده و مهدي احمدي فولادي را به عنوان رييس و قايم مقام ستاد انتخاباتي خاتمي در مازندران معرفي کرد. داود کشاورزيان هم به عنوان رابط تهران و ساري اين ستاد معرفي شد.


*بدون رسانه
 جعفر رحمان زاده-استاندار زنجان در زمان اصلاحات- سخنران بعدي مراسم بود.

وي گفت:خاتمي نمونه کاملي از اخلاق واخلاق مداري است که براي کسب آرا به هر وسيله اي متوسل نمي شود.


وي گفت:تلاش مي کنيم راي بياوريم اما منطق ما اخلاق است، دوستان ما نيز بايد تلاش کنند که به انديشه اخلاق مداري آقاي خاتمي وفادار بمانند.


وي در ادامه به تکثر کانديداهاي اصلاح طلبان اشاره کرد و گفت:ورود سه نامزد اصلاح طلب،فرصت وظرفيتي است که بايد از آن حداکثر استفاده را بکنيم.


وي افزود:ما طرفدار خاتمي هستيم اما اين به منزله نفي موسوي وکروبي نيست.


سرپرست اسبق استانداري مازندران افزود:فلسفه اصلي شرکت ما درانتخابات، پيروزي است.


وي گفت:نبايد بين طرفداران سه نامزد خط کشي هاي بي مورد ايجاد شود.وي گفت:برخي تلاش داشتند مرا در مقابل آقاي کشاورزيان يا آقاي روزبهي و احمدي فولادي قرار دهند!اين ها عزيزان ما هستند،آقاي يوسف نژاد که يکي از قوي ترين نماينده هاي مجلس است و در مقابل شيخ که به آقاي خاتمي توهين کرد، ايستاد،همين طور آقايان عشوري و حسين زادگان،اين ها همه رييس ستاد ومسوول هستند.


رحمان زاده در پايان تصريح کرد:چون اصلاح طلبان استان رسانه ندارند،بايد به صورت شفاهي و مجازي پيام شان را به مردم برسانند.


* دل مان به حال نظام مي سوزد
مهدي احمدي فولادي-رييس سازمان آموزش و پرورش مازندران در دوره اصلاحات- آخرين سخنران مراسم بود. وي درمقدمه اظهاراتش گفت:اين نشست،گردهمايي نخبگان و برخي از نمايندگان گروه هاست و به دليل کمبود جا نتوانستيم از عموم دعوت کنيم.


وي گفت:بنا به نظر ناظران آگاه،چهارسال اخير بدترين دوران سي ساله انقلاب ماست.در اين دوران سياست وفرهنگ امنيتي شد وباندهاي فساد اقتصادي گسترش يافت که نمونه اش وضعيت برنج مازندران و نيز ورود ميليون ها تن شکر و نابودي نيشکرکاران است.


وي افزود: ما دل مان به حال نظام مي سوزد و بايد از سه واژه اسلام،انقلاب و ايران دفاع کنيم.
احمدي تصريح کرد:من چهار سال است که بازنشسته شده ام و دنبال پست ومقام نيستم،فقط دغدغه دفاع از ارزش هاي انقلاب را دارم.


وي افزود:خاتمي دشمنان زيادي در داخل و خارج از کشور دارد.مخالفان انقلاب در بيرون از مرزها و واپس گرايان و متحجران در داخل، دشمن خاتمي هستند.


احمدي اضافه کرد:آقاي خاتمي مقوله گفت وگوي تمدن ها رامطرح کرد که بالاترين تاثير را بعد از انقلاب داشت اما در زمان اين دولت سه بار از سوي شوراي امنيت محکوم شديم.


وي افزود:خاتمي شيعه را در جهان سربلند کرد.


احمدي فولادي در پايان از رحمان زاده-رييس ستاد خاتمي در مازندران- تقاضا کرد بيشتر از دو-سه روز درهفته در استان بماند و کارها را سامان دهد،چرا که شرايط امروز سخت تر از سال 76 است.

حاشيه همايش:
*ساعت شروع برنامه 15 اعلام شده بود اما مراسم با 45 دقيقه تاخير شروع شد.


*مرتضي حاجي ساعت 15 و 35 دقيقه وارد سالن شد.بعد از ورود وي سرود جمهوري اسلامي پخش و مراسم رسما" آغاز شد.


*در وروديه هتل نويد مشخصات مدعوين از قبيل نام وشهرت،شغل،نام شهر و شماره تلفن شرکت کننده ها ثبت مي شد.


*پذيرايي مراسم قبل از آغاز برنامه و به محض ورود مهمانان انجام گرفت.


*تعدادي از زنان ودختران هوادار خاتمي وجريان اصلاح طلبي نيز در سالن حضور داشتند.


*ستاد 88 مازندران با پخش کارت و نشريه حضوري پررنگ در مراسم داشت.


*توماري به امضاي مهمانان رسيد که در آن از سه نامزد اصلاح طلب درخواست شده بود با توجه به شرايط،با هم کنار بيايند تا تنها يک نفر در ميدان باقي بماند.


* رحمان زاده گفت:برخي تلاش داشتند مرا در مقابل آقاي کشاورزيان يا آقاي روزبهي و احمدي فولادي قرار دهند! اين ها عزيزان ما هستند،آقاي يوسف نژاد که يکي از قوي ترين نماينده هاي مجلس است و در مقابل شيخ که به آقاي خاتمي توهين کرد، ايستاد،همين طور آقايان عشوري و حسين زادگان،اين ها همه رييس ستاد ومسوول هستند.


*رحمان زاده واحمدي فولادي سخنانشان را با قرايت شعر به پايان رساندند.رحمان زاده شعر حافظ را خواند که:ما نگوييم بد وميل به ناحق نکنيم...


*در اين مراسم جعفر رحمان زاده زاده و مهدي احمدي فولادي به عنوان رييس و قايم مقام ستاد انتخاباتي خاتمي در مازندران معرفي شدند. داود کشاورزيان هم به عنوان رابط تهران و ساري اين ستاد معرفي شد.


* احمدي فولادي گفت:من چهار سال است که بازنشسته شده ام و دنبال پست ومقام نيستم،فقط دغدغه دفاع از ارزش هاي انقلاب را دارم.وي اضافه کرد:آقاي خاتمي مقوله گفت وگوي تمدن ها رامطرح کرد که بالاترين تاثير را بعد از انقلاب داشت اما در زمان اين دولت سه بار از سوي شوراي امنيت محکوم شديم.وي گفت: بنا به نظر ناظران آگاه،چهارسال اخير بدترين دوران سي ساله انقلاب ماست.


* احمدي فولادي از رحمان زاده-رييس ستاد خاتمي در مازندران- تقاضا کرد بيشتر از دو-سه روز درهفته در استان بماند و کارها را سامان دهد.


* حسين روزبهي در پاسخ به سئوال خبرنگار ما که از فعاليت هاي چهارسال گذشته او پرسيد،گفت:در اين چهار سال شرايط مناسب نبود و من در دانشگاه فعاليت داشتم.

 *حاجي پس از پايان مراسم به گرگان رفت تا در مراسم مشابهي شرکت کند.وي درگرگان علي اصغر احمدي را به عنوان رييس وشيخ عبدالله شاهيني را به عنوان قايم مقام ستاد خاتمي معرفي کرد.


*حضور چهره هاي شاخص اصلاح طلب و مديران دولت خاتمي در گردهمايي بزرگ اصلاح طلبان حايز اهميت بود.از جمله شخصيت هاي سياسي و فعالان اصلاح طلب مازندراني مي توان به اين افراد اشاره کرد:دکتر علي کريمي مله(استاد دانشگاه و معاون اسبق سياسي و امنيتي استانداري مازندران)،ميري(فرماندار اسبق رامسر و بابلسر)،جلالي(فرماندار سابق نوشهر و چالوس)،شريعت(رييس سازمان دانش آموزي دوران اصلاحات) ،احمد رادمنش(معاون سابق سازمان گردشگري مازندران) ،احمد حسين زادگان(فرماندار سابق ساري)،اسدي(فرماندار سابق ساري وتنکابن)،جواد حق نظر(معاون سابق سازمان آموزش وپرورش استان)،بزرگي(رييس سابق آموزش وپرورش سوادکوه)،شيخ رجايي(مديرکل سابق ارشاد استان)،رستمي(مدير کل سياسي استانداري مازندران در دولت خاتمي)، حسين محمدي،ايران منش،دکتر چراغعلي و...



    ©2013 APG.ir