تعداد بازدید: 10344

توصیه به دیگران 5

پنجشنبه 29 اسفند 1387-0:0

تعطیلی 29 اسفند ، روز افتخار ملی؟!

آخرين يادداشت دکتر سیف الرضا شهابی(دکتر در داروسازي، تحليلگر و کارشناس سياست خارجي) در سال 87


29 اسفند 1329 براي هر ايراني ياد آور خاطره اي شيرين از پيروزي مردم اين كشور عليه انگليس و رهائي صنعت عظيم نفت از سلطه بيگانگان است و به اين خاطر جهت ارج نهادن به اين روز سراسر افتخار و تاريخي از آن سال تعطيل رسمي اعلام شد .

    متاسفانه در سال هاي اخير به بهانه كاهش ايام تعطيل يكي از روز هائي كه در ليست ايام غير تعطيل قرار گرفت،اين روز بود:

    اولا – روز 29 اسفند كه آخرين روز سال است -چه تعطيل باشد و چه نباشد- به خاطر حال و هواي آخرين روز سال بودن عملا هر گونه فعاليت اقتصادي مفيد تعطيل است و مردم بيشتر در تدارك خريد عيد مي باشند؛ در نتيجه حذف آن از تعطيلي ها تاثيري بر رشد اقتصادي ندارد.

    ثانيا – اقتصاد مملكت با در آمد نفت مي گذرد بنا بر اين  اين صنعت اين حق را دارد كه به خاطر آن يك روز تعطيل باشد .

    ثالثا – فرضا" اين روز از ايام تعطيل حذف شود، چه روز ديگري حذف خواهد شد ؟ با حذف هر روز تعطیل  اعتراض جمعي بلند خواهد شد، پس همان به كه  روز 29 اسفند تعطيل باشد.

    رابعا-29 اسفند يك روز نمادين در مبارزه مردم ايران عليه بيگانگان -خصوصا انگيسي ها- ست. بنابر اين جايز نيست كه اين روز تعطيل نباشد و آيندگان بر نسل ما اعتراض خواهند كرد.

    خامسا- اگر باقي روز هاي كاري سال فعاليت اقتصادي به مفهوم واقعي انجام پذيرد، اين يك روز تاثير زياد بر اقتصاد نخواهد گذاشت .

  پس بهتر آن است به جاي پرداختن به تعطيلي ها، با برنامه ريزي دقيق از روز هاي كاري استفاده بهتر و بيشتر و از اتلاف وقت جلوگيري نماييم .

***


فرارسيدن سال جديد را به كليه هموطنان عزيز در سراسر كشور و خارج از كشور صميمانه تبريك عرض مي كنم. برحسب  تصادف روز  هشتم ماه هشتم سال هشتادو هشت  مصادف است با ولادت امام  هشتم   علي بن موسي الر ضا ( ع ). اميد است خداوند سبحان به حق اين امام همام -كه تنها امامي است كه مرقد مطهرش در اين سرزمين واقع است- كشور ما را از گزند حوادث محفوظ و مصون نگه دارد و شاهد پيشرفت ايران در كليه شئون باشيم و هموطنان عزيز در خوبي و خوشي و سلامتي و بهروزي سال جديد را به پايان برسانند.


  • غلامعلي رنجبرپاسخ به این دیدگاه 3 1
    شنبه 1 فروردين 1388-0:0

    فكر مي كردم اين دوست عزيز از اين روز تحليلي به مردم ما هديه مي كند نه اين به خاطر عدم تعطيل اعلام شدن آن مويه و زاري به راه مي اندازد. اين روز بزرگ است و نمادين ولي لزومي به تعطيل كردن هر روز بزرگ و نمادين در كشور نيست. آنچه كه هيت دشمنان اين ملت از اين روز بزرگ و نمادين براي اهداف ضد انقلابي استفاده كرده اند و ملي گراها آن را به عنوان آلترناتيو و جايگزين روزهاي انقلاب نظير 22 بهمن و روز جمهوري اسلامي استفاده كرده و مي كنند. نظام اسلامي هم براي خودش حساب و كتابي دارد و خودشان مي دانند و محاسبه مي كنند كه كدام روز را تعطيل اعلام كنند و چرا بايد آن را تعطيل اعلام كنند. كساني كه براي تعطيلي روز شهادت فاطمه زهرا (س) آه و افغان بر مي آوردند كه اي واي اينهمه تعطيلات چرخ اقتصاد مملكت را فلج كرده است چگونه است وقتي به 29 اسفند مي رسند كميتشان مي لنگد و فرياد بر مي آورند كه مگه اين يك روز چقدر مي خواهد در اقتصاد مهم باشد. آنهايي كه به نام همين روز در برابر انقلاب مي ايستادند و در دانشگاه تهران ميتينگ بر ضد امام (ره) به راه مي انداختند و به جاي امام (ره) رهبر خود را مصدق اعلام مي كردند و با بني صدر در آنجا خوش بودند كه فضاي تيره اي را بر عليه جمهوري اسلامي ايجاد مي كنند بايد از خودشان بپرسند اين بي صداقتي ها و پنهان كاري ها تا كي بايد ادامه يابد و تا كي بايد مردم را گول بزنند و از بي خبري عده اي بهره برداري كنند. آقاي شهابي بايد بدانند كه آب به آسياب چه كساني مي ريزند.


    ©2013 APG.ir