تعداد بازدید: 4297

توصیه به دیگران 3

شنبه 5 ارديبهشت 1388-0:0

نقاش برجسته مازندراني:مير حسين سالم و صادق است

احمد نصراللهی- نقاش نوگرای بابلي- گفت:مهندس موسوی می تواند هنر و سیاست را با هم تلفیق کند. 


بازپروری و اصلاح سیاست رستاخیز عشق است و مهندس میر حسین موسوی دراین باره بر روی لبه تیغ حرکت می کند.

احمد نصراللهی، نقاش نوگرای معاصر گفت: مهندس میر حسین موسوی می تواند هنر و سیاست را درهم آمیزد و بدین طریق سیاست را کامل کند چرا که هنرمند نیمه گمشده زندگی است.

وی با اشاره به سخنان اکتاویو پاز، هنرمند مکزیکی درباره سیاست و هنر افزود: پاز می گوید، در قرن بیستم عشق و سیاست دو گستره روابط انسانی اند، مانند رابطه عام با خاص و گروه با فرد. در قرن بیستم بحران عشق از بحران هستی جدا نیست و هر دو نشانه هایی از یک بیماری اند.

وی با اشاره به بخش دیگری از سخنان پاز تصریح کرد: اگر جهان می خواهد سلامتی خود را باز یابد، درمانش دوگانه است.

وي گفت: بازپروری و اصلاح سیاست، نیازمند رستاخیز عشق است که مهندس موسوی در این راه بر روی لبه تیغ حرکت می کند.

این نقاش پیشکسوت با بیان اینکه ایران سرزمین کیمیاگرانی است که ما نخبگان آن را می شناسیم، خاطرنشان کرد: مهندس موسوی در دوران فعالیت اش در دهه نخست انقلاب، در پشتیبانی و خلاقیت، بیش از استطاعت هنری خود با کفایتی نشان داد.

نصراللهی افزود: جایگاه ویژه این هنرمند سیاستمدار من را به یاد اندک کسان هنرمند جهان می اندازد که عاقبت، چیزی جز شهادت در راه ملت و فرهنگ نوآور بشریت خود نخواسته اند.

وی در پایان یادآور شد، در دنیای امروز بیش از پیش به هنر و سیاست در کنار یکدیگر هستیم نیازمند هستیم و آنچه مهندس موسوی در پیش رو دارد، راحت و ساده نیست؛ او پایی در راه سختی نهاده است اما می دانم که سخنی نمی گوید که از پس آن برنیاید، زیرا انسان سالم و صادقی است.

لازم به ذکر است، احمد نصرالهی نقاشی را به صورت تجربی نزد تعدادی از هنرمندان ایرانی آغاز کرد. از سال 1356 سرپرستی نگارخانه آبی بابل را به عهده گرفت و از همان زمان تا کنون به آموزش نقاشی کودکان و نوجوانان مشغول است.


نخستین نمایشگاه جمعی اش در خانه جوانان ساری در سال 1350 و نخستین نمایشگاه انفرادی اش را در سال 1356 در نگارخانه آبی بابل بر پا شد. از آن تاریخ تا کنون 52 نمایشگاه انفرادی در شهرهای مختلف به ویژه در نگارخانه آبی بابل و گالری سیحون تهران برگزار نموده است.


او تا کنون در 63 نمایشگاه جمعی از جمله، نخستین دو سالانه نقاشی ایران، پنجمین دو سالانه نقاشی ایران، دومین دو سالانه نقاشی معاصر جهان اسلام، صد سال هنر ایران، نمایشگاه بین المللی در فلورانس، پکن، ونیز، چهارمین دو سالانه شارجه، نمایشگاه نقاشی در گالری الدهام انگلستان، موزه لیتون هاوس لندن، سوئیس و شانگهای چین شرکت داشته است.


  • دوشنبه 2 آبان 1390-0:0

    برای شرکت در کلاس های آقای نصرالهی باید چه کار انجام داد. با سپاس
    hossein_darvish_92@yahoo.com

    • چهارشنبه 30 ارديبهشت 1388-0:0

      agay nasrollahi as shoma baeid bod.


      ©2013 APG.ir