تعداد بازدید: 2083

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 6 ارديبهشت 1388-0:0

خوييني ها:احتياج به شناسنامه اضافي نيست

گزارش ديدار با حجت الاسلام سيد محمد موسوي خوييني ها(سيف الرضا شهابي-بابل)


در ساعت 5/4 بعدازظهر روز شنبه پنجم ارديبهشت ماه، اعضاي شوراي همياران كتابخانه وابسته به كانون زندانيان سياسي مسلمان قبل از انقلاب در دفتر مجمع روحانيون مبارز با حجت الاسلام آقاي سيد محمد خوئيني ها دبير انجمن مزبور ملاقات كردند.

اينجانب به علت عضويت در كانون افتخار حضور در اين جلسه را داشتم.

 در ابتدا حاضران به اتفاق از خوئيني ها دعوت كردند در يكي از جلسات عصر چهارشنبه كه در محل كانون برگزار مي شود جهت سخنراني و بيان ديدگاه ها تشريف بياورند.متقابلا خوئيني ها از ملاقات و تشكيل اين جلسه  ابراز مسرت كرد.

   طبيعي است در نشست هاي در اين ايام كه مصادف با نزديك شدن به انتخابات رياست جمهوري است انتخابات  موضوع محوري باشد.

 براين اساس يكي از حاضران مسئله 5 ميليون شناسنامه اضافي را مطرح كرد. خوئيني ها با تعجب سئوال كرد:" از كجا مي گوئيد؟"آن شخص به گفته هاي آقاي كروبي به نقل از آقاي هاشمي رفسنجاني اشاره كرد.

  در ادامه خوئيني ها گفت : "اين مسئله منشاء معتبر ندارد و اظهارات  آقاي هاشمي براساس اطلاعاتي بود كه ديگران به ايشان دادند، زيرا اولا"-5ميليون شناسنامه را توزيع كردن براي راي دادن و سپس جمع كردن آ ن ها كار ساده اي نيست و احتياج به يك سازماندهي منظم و تشكيلات مفصل دارد و در كشوري كه سكرت ترين مسائل آن را همه مي دانند چنين كاري با اين همه چشم كه بر كارها نظارت مي كند ناممكن است.

  ثانيا" – متوليان انتخابات نيازي به اين كار ندارند. وقتي در پشت اتاق در بسته آمار را جمع مي زنند و پرينت را به كانديداها نمي دهند احتياج به شناسنامه اضافي نيست.

   اينجانب از آقاي خوئيني ها در خواست كردم گزارشي از جلسه اعضاي مجمع با مهندس موسوي را ارايه بدهند.

ايشان گفتند :" موسوي قبل از عيد از مجمع خواسته بود نشستي با اعضاي مجمع داشته باشد و اين نشست در ابتداي سال جديد تشكيل شد که يك ساعت طول كشيد.اعضاي حاضر در مجمع سوالاتي كردند و پاسخ ها را شنيدند. به علت اين كه همه حاضران با موسوي از قبل آشنائي داشتند لذا جلسه خيلي طولاني نشد.

بعد از رفتن مهندس از جلسه نظرات متفاوت اعلام شد. بعضي افراد پيشنهاد كردند از هيچ كس حمايت نشود و برخي ديگر معتقد بودند صبر كنيم تا ببينيم كدام يك از كانديداهاي اصلاح طلب شانس بيشر براي انتخاب شدن دارد تا از او حمايت شود. در اطراف هر كدام از پيشنهادات به طور مشروح بحث شد. در نهايت به اين جمع بندي رسيديم كانديدا معرفي بشود. راي گيري مخفي به عمل آمد و اكثريت به مير حسين راي دادند .

    يكي از حاضران در مورد جامعه روحانيت مبارز سئوال كرد.خوئيني ها پاسخ داد :"اطلاع دقيق ندارم ولي ظاهرا 13 نفر به احمدي نژاد و 11نفر مخالف راي دادند و از آن جائي كه براي تصويب نياز به 16 راي است براين اساس اعلام نظر نكردند."

    در ادامه يكي ديگر از حاضران در مورد نامزدي آقاي محسن رضائي سئوال كرد .خوئيني ها گفت :"هنوز نامزدي ايشان قطعي نيست، ممكن است بختياري ها و در بعضي از آن مناطق به ايشان راي بدهند و آن دسته از اصولگراها كه نمي خواهند به احمدي نژاد راي بدهند به موسوي راي مي دهند. احتمال هم دارد رضائي به نفع يكي از كانديداها كنار برود."

    موضوع صيانت از آرا  يكي از موضوعاتي بود كه  مطرح شد. خوئيني ها گفت :"يكي از امتيازات آقاي خاتمي اين بود اگر ايشان كانديدا بود به علت اقبال زياد مردم نسبت به ايشان تفاوت آراي خاتمي با نفر بعدي به حدي زياد بود كه امكان خلاف نبود. به هر حال نبايد زياد روي اين موضوع بحث كرد اگر اين تلقي در جامعه به وجود آيد که خلاف در انتخابات روي مي دهد،استقبال مردم براي راي دادن كاهش پيدا خواهد كرد."

    خوئيني ها از حاضران سئوال كرد كانون چه موضعي خواهد گرفت ؟ پاسخ دادند:"به علت اين كه اعضاي كانون طيف گسترده از ديدگاه ها را شامل مي باشد اعلام موضع به نفع هيچ كانديدائي ممكن نمي باشد."

    قابل ذکر است حجت الاسلام کیان ارثی از اعضای مجمع روحانیون مبارز از ابتدا تا انتهای جلسه حضور داشت.جلسه در ساعت 5/6 عصر به پايان رسيد .



    ©2013 APG.ir