تعداد بازدید: 1858

توصیه به دیگران 1

شنبه 3 مرداد 1388-0:0

مشايي نيامده،رفت

با نامه رهبر انقلاب به احمدی نژاد،عمر سياسي معاون مازندراني رييس جمهوري به پايان رسيد.


رهبر معظم انقلاب اسلامی طی نامه ای لغو حكم معاون اولی آقای اسفنديار رحيم مشايی را خواستار شدند. متن نامه حضرت آيت الله خامنه ای خطاب به رئيس جمهور به اين شرح است:

بسمه تعالی

جناب آقای دكتر احمدی نژاد، رياست محترم جمهوری اسلامی ايران با سلام و تهيت،‌انتصاب جناب آقای اسفنديار رحيم مشايی به معاونت رئيس جمهور بر خلاف مصلحت جنابعالی و دولت و موجب اختلاف و سرخوردگی ميان علاقمندان به شما است.

لازم است انتصاب مزبور ملغی و كان لم يكن اعلام گردد.

اين در حاليست که در هفته هاي اخير انتقاد به رييس دولت درباره صدور اين حکم شدت گرفته بود.


در همين راستا jahannews -سایت حامی دولت- نوشت:پس از آنکه در جلسه روز گذشته هیات دولت اکثریت وزیران به انتقاد از احمدی‌نژاد در صدور حکم معاون اولی برای مشايی پرداختند، رئیس جمهور اعلام می‌کند که به این شبهه‌ها پاسخ خواهد داد. در همین حال به دلیل بالا گرفتن جو انتقادی علیه مشايی و فضای متشنج هیات دولت، سبب می‌شود تا احمدی نژاد تنفسی چند دقیقه‌ای را برای ادامه جلسه هیات دولت به وزرا اعلام کند.

پس از بازگشت از تنفس در حالی که وزرا و دیگر اعضای هیات دولت منتظر شفاف سازی احمدی نژاد و پاسخ شنیدن از چرایی تعلل وی در برکناری مشايی بودند، به ناگاه در کمال تعجب مشاهده می‌کنند که احمدی نژاد جلسه هیات دولت را ترک کرده و ریاست جلسه را به رحیم مشايی به عنوان معاون اول خود سپرده است و با این کار به وزرای منتقد مشايی پاسخی عملی درباره کیفیت حمایتش از مشايی داده است.

این در حالی است که وزرای کابینه نهم با مشاهده چنین اقدام توهین آمیزی، در اقدامی هماهنگ دست به ترک جلسه هیات وزیران زده و موجبات ریاست مشايی بر صندلی‌های خالی را پدید می‌آورند.


اما دستیار ارشد رئیس جمهوری به نقل از اسفندیار رحیم مشایی اعلام کرد که وی با توجه به حکم مقام معظم رهبری خود را معاون اول رئیس جمهوری نمی داند.

مهندس سید مجتبی ثمره هاشمی در گفتگو با شبکه "ایران" تصریح کرد : جناب آقای رحیم مشایی دقایقی پس از انتشار نامه مقام معظم رهبری در گفتگو با اینجانب به صراحت اظهارداشت که من خود را تابع مطلق حکم مقام معظم رهبری می دانم و ذره ای در این زمینه تردید به خود راه نمی دهم.



    ©2013 APG.ir