تعداد بازدید: 1961

توصیه به دیگران 1

شنبه 3 مرداد 1388-0:0

جاي مردم تصميم نگيريم

يادداشتي از:حسين روزبهي،عضو شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات مازندران و نماينده مردم ساري در دوره ششم مجلس


 پيامبر اسلام (ص) تأليف قلوب كرد و الفت و دوستي را در ميان قلب هاي مردم ايجاد كرد و جامعه جاهلي عرب را به يك جامعه الفت و دوستي مبدل ساختند. 

 پيامبر به تعبير دكتر شريعتي در دل جامعه جاهل عربي هم انسان هايي متمدن ساخت و هم از آن جامعه جاهلي يك جامعه مدني تابع قانون و تحمل پذير بنا كرد در آن مقطع تاريخي جامعه جاهلي ( با داشتن انسان هايي لجوج، عنود و سركش) همديگر را تحمل نمي كرد اما پيامبر اسلام توانست با اتكاء به حكومت بر دل ها، اين تحول را در ظرف زماني بسيار كوتاه ايجاد نمايد.


 در زمانه ما نيز امام راحل (س) فرموده بودند تا زماني كه بر دل هاي مردم حكومت مي كنيم مشروعيت داريم اما امروز عده اي در اين كشور بدنبال كسب مشروعيت از آسمان ها هستند در حالي كه مشروعيت حاكمان ديني در جامعه بر دل هاي مردم است.

به اعتقاد و باور امام (س) مشروعيت نظام از مردم از طريق آراي ملت است. كساني كه مشروعيت حاكميت را غير از آراي مردم مي دانند بيايند مروري به آراي انديشه هاي امام راحل (س) داشته باشند .

امام بزرگوار چه در قبل از پيروزي انقلاب اسلامي و در دوران نهضت و چه در زماني كه در 12 بهمن وارد كشور شدند و چه در بعد از پيروزي انقلاب و استقرار نظام بارها و بارها در سخنراني ها، ديدارها و ابلاغ ها و صدور احكام ابتنا و اتكا به آراي مردم در اداره جامعه و مشروعيت مردمي حاكميت و خانمان در نظام را مورد تأييد و تأكيد قرار دادند.

 مخالفين مشروعيت مردمي حكومت ديني و نظام جمهوري اسلامي بهتر است كه 22 جلد صحيفه نوراني امام عزيز را مطالعه كنند.


امام راحل (س) يك جا نگفتند كه ما مشروعيت در نظام اسلامي و جمهوري اسلامي را از خدا گرفته ايم و مدام تأكيد مي كردند كه مشروعيت ما و نظام از آراي مردم است.

 ابلاغ پيامبري پيامبر اسلام (ص)را خداوند دادند اما ابلاغ حاكم شدن پيامبر در مدينه از طريق تشكيل اجتماع حول قبايل و طوايف صورت پذيرفت.

ما در تجربه عملي و در ميدان بايد جهات مثبت و برتر دين را نشان بدهيم در غير اين صورت عقب رفته ايم.

بايد گفت:تا انسان از درون اصلاح نشود نمي تواند بيرون را اصلاح كند. به عبارتي اگر درون مان آزاد نباشد نمي توانيم خدمات صادقانه و خالصانه را به بشريت ارائه دهيم.

مشروعيت براي حكومت كردن از مردم است آن هم نفوذ و حكومت كردن بر قلب ها و در دل هاي مردم است كه امروز بيش از هر زماني به اين نكته و اصل مهم بايد دقيقا و عميقا توجه كنيم و نبايد راه و خط خودمان را از مردم جدا كنيم و به جاي مردم و ملت تصميم بگيريم.


  • شنبه 3 مرداد 1388-0:0

    بنده هم با نظر شما موافقم ولی فکر میکنم مصداق بی توجهی به آراء مردم حضرتعالی و حزب متبوعتان (مشارکتیها)باشد که آراء 5 / 24 میلیونی آقای دکتر احمدی نژاد را برنمی تابید. ضمنا خدمت صادقانه و مخلصانه شما را در دوران نمایندگی دیدم که مخفیانه از بندرترکمن خودتان را بعنوان بچه ساری جا زدید و ساری در دوران شما آبادان شد!!!


    ©2013 APG.ir