پنجشنبه 20 اسفند 1388-0:0

اسلامي:حاجی فیروز غلام خارجی است که عمو نوروز او را نزد خود آورده است

حسين اسلامي-پژوهشگر ساروي-گفت:عمو نوروز که بخشی از هویت فرهنگی ماست گم شده و تغییر هویت داده است.


اعلام آمادگی موسسه ساری شناسی برای اجرای برنامه های فرهنگی

 حسین اسلامی- رییس موسسه ساري شناسی- به خبرنگار مازندنومه در ساري گفت: سند مالکیت ساختمان موسسه به نام خودم بوده که با امضای شهردار وقت ، به شهرداری انتقال داده ام.

وی با بیان اینکه پروانه بهره برداری از کتابخانه موسسه نیز به نام شهردار ساری است اظهار داشت : این مرکز در آغاز شروع به کار حدود 7 هزار جلد کتاب داشت .

 اسلامی افزود: اکنون مرکز مازندران شناسی حدود 500 جلد کتاب در رابطه با مازندران دارد که هیچ کتابخانه ای در کشور این تعداد کتاب درباره مازندران ندارد.

 وی با اشاره به اینکه تمامی امکانات موجود در این موسسه هدایایی است که از سوی اشخاص و مردم به من هدیه شده و من به اینجا آورده ام ، تصریح کرد: با این وجود همه این امکانات متعلق به شهرداری است و من یک کارمند مجانی حقوق بده برای شهرداری هستم.

 اسلامی با بیان اینکه این موسسه مورد توجه دانشجویان ، محققان و دوستداران فرهنگ و ادب است ، گفت: این مرکز دارای کتاب هایی است که هر پژوهشگر و مراجعه کننده را اقناع می کند.

وی با اشاره به مجلات معتبر و کتاب های خطی و چاپ سنگی تصریح کرد: این کتاب ها و مجلات باید صحافی شده و به دقت نگهداری شوند درحالی که به علت کمبود جا و قفسه ، کتاب ها روی هم قرار گرفته و برای برخی جا نیست.

 اسلامی در رابطه با مرکز اسناد این موسسه اظهار داشت:مرکز اسناد ، موزه و سرمایه عظیمی است که در هیچ جای مازندران پیدا نمی شود.

وی افزود: از طریق موسسه می توانیم بسیاری از کارهای فرهنگی ناب مانند سنت آب پاشان را انجام داده و در منظر دید شهروندان قرار دهیم.

 اسلامی به مازندنومه گفت:حاجی فیروز غلام خارجی است که عمو نوروز او را نزد خود آورده و بزرگ کرده و می بینیم که بابانوئل سخاوتمند شده اما حاجی فيروز با گدایی هویت عمو نوروز را خدشه دار کرده است.

اسلامی خاطرنشان ساخت: جهت افزایش شادی و نشاط مردم و با توجه به فرهنگ غنی ایرانی و مازندرانی و رعایت شئونات اسلامی می توان بدون عبور از خط قرمز به اجرای کارهای فرهنگی پرداخت.