شنبه 22 اسفند 1388-0:0

روحاني:چهارشنبه سوري خرافه است

امام جمعه بابل گفت:چهارشنبه سوری خرافه ای است که ریشه آن را نمی دانم-گاهی صداها آن قدر مهیب است که گویی میدان جنگ است- عده اي به دنبال این هستند که از من مجوز شرعی شرکت هاي هرمي را بگیرند.


*چهارشنبه سوري ماهواره اي!

به گزارش وبلاگ ستاد نمازجمعه بابل،خطیب جمعه اين شهر گفت:چهارشنبه سوری خرافه ای است که متاسفانه در کشور مال شکل گرفته است،ریشه این قضیه را نمی دانم که بر چه اساسی به صورت یک فرهنگ  وارد فرهنگ ما شد است اما به هر علتی که از دوران گذشته به ما رسیده باشد در سالیان اخیر به عاملی جهت تخریب در کشور ما شده است که علاوه بر تخریب روانی که از صداهای وحشتناک انواع ترقه ها و... بلند می شود .

شيخ مجتبي روحاني در خطبه دوم نمازجمعه ديروز اين شهر گفت:گاهی آن صداهای مهیب چنان صدایی را در شهرهای ما ایجاد می کند که گویی میدان جنگ است،مثل اینکه آتش توپ و تانک و خمپاره بر سر مردم مردم می ریزد و چنان سهمگین است که آرامش عده زیادی را از مردم  را بر هم می زند.

وي افزود:در اثر چهارشنبه سوري تعداد زیادی از افراد جان خود را از دست دادند و یا عده دیگری سلامت خود را از دست داده و معیوب شدند.

روحاني تصريح کرد:متاسفانه دشمن در صدد بر آمده در سالیان اخیر از این عامل استفاده کند و از این مساله خرافی به ظاهر ملی به عنان یک عامل ضد امنیتی بهره بگیرد.

وي بيان داشت: از چند روز قبل بعضی از تلویزیون ها و رادیوها و شبکه های ماهواره ای زمینه سازی این مساله را انجام داده اند.

امام جمعه بابل در بخش ديگري از اظهارات خود،به انهدام چند باند  و شبکه بزرگ شرکت های هرمی در کشور  اشاره کرد و گفت: مدتها بود که دنبال فرصتی بودم که این مساله را با شما در میان بگذارم و وقتی که هفته گذشته خبر انهدام یکی از بزرگ ترین شرکتهای هرمی را در کشور شنیدم احساس کردم که فرصتی مناسب برای بیان این مساله است.

وي افزود: بسیاری از افراد در مراجعه تلفنی و حضوری در مورد این مساله می پرسند و گاهی هم برخی افراد مورد غفلت واقع می شوند.

روحاني تصريح کرد:چند روز قبل خبر دستگیری  سی نفر از سرشبکه های اصلی یکی از شرکتهای خبیث هرمی را که به نام گلدکوئیست و... مشهور هستند ، در خبرها بیان شد، مجموعه خسارتی که این سی نفر به کشور زدند برابر با پانصد میلیارد تومان بود که اگر این سرمایه ای که هدر رفت در کشور هزینه می شد می توانست بسیاری از مشکلات را حل کند و اشتغال مولد را برجای بگذارد اما قریب به چهارصد و شصت میلیارد تومان به خارج کشور منتقل شد و فقط آنها چهل میلیارد تومان را بین افرادی که عضو شده بودند تقسیم کردند.

وي ادامه داد:. برخی از این افراد  به بنده مراجعه می کنند و می پرسند که متوجه می شوم با  یک مساله در قالب های مختف و پوشش های گوناگون مواجه هستم . 

وي افزود:عده اي به دنبال این هستند که از من مجوز شرعی بگیرند و این حرام الهی را حلال کنم.

 وي گفت:. کشور آلبانی در سال 1997 نیمی از مردمش در دام شرکت های هرمی قرار گرفتند و ثروت عظیمی از این ملت به سمت جیبهای طراحان اصلی این شبکه ها وارد شد و خسارت سنگین اقتصادی بر این کشور وارد آمد و حتی دولت این کشور سقوط کرد .

روحاني ادامه داد: کشور کلمبیا بخش عظیمی از سرمایه خود را در  ارتباط با شرکتهای هرمی از دست داد، کشور روسیه هم دارای خسارت سنگینی از این شرکتهای هرمی شد.

اما جمعه بابل استدلال کرد:این تجربه برخی از کشورهایی است که رسما به این گونه شرکت ها اجازه فعالیت دادند و سرمایه آنها غارت شد. 

وي گفت:ما متاسفیم که صد و ده شرکت هرمی در کشور ما توسط سایت ها عضو گرفتند؛ اگر هر کدام آنها دست کم هزار دلار جمع آوری کرده باشند قریب به چهار میلیارد دلار از سرمایه ملت ما غارت شد و چیزی به ما بر نگشت و من تاسف می خورم.

وي تصريح کرد:شیادان خبیثی که در سرشاخه های این شبکه وقتی عضو می گرفتند به اعضای خود می گفتند که شرکت ما وابسته به فرزند فلان شخصیت بزرگ کشوری است و یا بعضی از افراد شبهه ای ایجاد می کردند و می گفتند که اعضای این شرکت عضو فلان هیات هستند و یا سرشاخه ها را با عناوین جعلی دکتر ، سردار و... صدا می زدند.

وي گفت: این شیادان حقه باز کارشان به جایی رسید که از غفلت سوء استفاده کردند و سالنهای اجتماعات بعضی از وزارتخانه ها بهره گرفتند و افرادی را دعوت کردند و بعضی از افراد را به دبی بردند و طوری وانمود کردند که اعضای پایین دست فکر کردند که این شرکت روال تجاری عادی را طی می کند اما بعدا معلوم شد که جز حقه بازی چیز دیگری نبود و همه این موارد جعلی و کلاه برداری بود .

روحاني افزود:اشکال بزرگ این شرکتها در ابتدا این است که انسان را در جهت اقتصادی راکد می کند و تنبلی بار می آورد و این گونه به آنها القا می شود که می توانند یک شَبه راه صدساله را طی کنند اما اساس ثروت تولید و کار است.

*اعتبارات غير منصفانه!

اما بر اساس خبر رسيده به مازندنومه،امام جمعه آمل در خطبه دوم نماز جمعه ديروز اين شهر بيان داشت:اعتبارات استاني به آمل غير منصفانه است.

 حجت الاسلام و المسلمين رحماني گفت:عزيزان ما در شوراي اسلامي شهر و شهرداري مشغول خدمت رساني هستند و زحمت مي كشند و با اين همه پروژه هاي كلان و زيربنائي بودجه اختصاصي به شهر آمل بسيار كم است که بايد ملاحظه همه شهرها را بكنند و شهري را نسبت به شهر ديگر فرق نگذارند .

 وي افزود : جوسازي و شايعه سازي زياد است اما بايد با دقت بفهميم چه خبر است .

رحماني افزود:اعتبارات را نسبت به آمل غير منصفانه در نظر مي گيرند كه نبايد دست مسئولان بسته شود چون پروژه هاي عظيم و بزرگ لنگ مي شود.