سه شنبه 25 اسفند 1388-0:0

ناصحي:مازندران 13 ميليون جمعيت دارد،نه 3 ميليون

 رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت:هیچ کدام از پزشکان بدون هماهنگی با معاون دارویی دانشگاه حتی اجازه مرخصی هم ندارند.


 به گزارش خبرنگارمازندنومه ازساری،محمدمهدی ناصحی در مصاحبه مطبوعاتی خود گفت: مازندران فقط 3 میلیون جمعیت نیست و پذیرای جمعیت شناوری به عنوان گردشگر است که این میزان جمعیت برآورد شده در سال های گذشته حداقل 13 میلیون نفر بوده است.

وی افزود: به همين دليل ارائه خدکات اضافی بر دوش دانشگاه علوم پزشکی است.

 ناصحی با بیان اینکه 65 پایگاه اورژانس ، 6 مرکز پیام و 6 مرکز سلامت در ایام نوروز در خدمت هم استانی ها هستند،گفت: در مجموع یکهزار و 70 نفر در ایام تعطیلات شب سال نو از خانواده علوم پزشکی استان در کنار خانواده های خود نخواهند بود .

وی افزود: ستاد هدایت درمان به صورت شبانه روزی فعال است.

 رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در خصوص حضور نيافتن برخی پزشکان در ایام تعصیلات نوروز اظهار داشت : عمده مراجعات در بخش اورژانس بوده و امسال پیش بینی شده که در مراکز اورژانس پزشکان و کادر درمانی افزایش یابند و هیچ کدام از پزشکان بدون هماهنگی با معاون دارویی دانشگاه حتی اجازه مرخصی هم ندارند.

به گزارش خبرنگار مازندنومه از ساری هم چنين سبحان بهرامی-رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان مازندران- در مصاحبه خبری خود در خصوص حوادث چهارشنبه آخر سال گفت: سال گذشته در سطح کشور یک هزار 500 مورد مراجعه به اورژانس صورت گرفته که 593 مورد توسط 115 حمل انجام شده ، 3 مورد فوتی ، 8 مورد آسیب به چشم و 90 مورد نیز آسیب به دست اتفاق افتاده است.

 وی با بیان اینکه 72 ماموریت در استان مازندران توسط اورژانس در چهارشنبه آخر سال ، سال گذشته انجام شد افزود: 61 مورد اعزام به بیمارستان و 11 مورد نیز درمان در محل صورت گرفت که از این تعداد 60 مورد مرد و 12 مورد زن بودند.

 رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان مازندران با اشاره به 17 مورد آسیب به چشم و 30 مورد آسیب به دست و پا تصریح کرد: سال گذشته 39 مورد بازی با ترقه ، 7 مورد نارنجک ، 3 مورد بمب های دست ساز عوامل ایجاد حادثه بودند.