سه شنبه 25 اسفند 1388-0:0

مفيد باشيم،نه مهم!

سيد ناصر عمادي-پزشک بدون مرز قائم شهري-در گفت و گو با مازندنومه از خاطرات و مخاطرات خود در آفريقا مي گويد:در آفريقا کمتر از ايران حقوق مي گيرم-حقوق من در آفريقا ماهي سه ميليون تومان است-شيعيان ايدز نمي گيرند-عضوCDF هستم.


دکتر عمادي که متخصص پوست است،سه سالي مي شود که درکشورهاي آفريقايي کنيا،غنا و زيمبابوه خدمت مي کند.وي که به بهانه عيد نوروز به وطن بازگشته است،با خبرنگار مازندنومه در قائم شهرگفت وگو کردکه چکيده اين گپ وگفت در پي آمده است:

*سه سال بدون مرز!

-من سه سال است که در کشورهاي آفريقايي طبابت مي کنم.آن جا مالاريا،تيفوييد و ايدز بيداد مي کند.خانواده ام مدتي را نزد من به آفريقا آمدند،اما خانمم به مالاريا مبتلا شد و خيلي زود به قائم شهر برگشت.

*عضو CDF هستم

-5 ماه پيش به عضويتCDF-مرکز بهداشتي و درماني قاره آفريقا-درآمدم که يک سازمان بين المللي است و زير نظرسازمان بهداشت جهاني فعاليت مي کند.اين افتخار نه براي ناصر عمادي بلکه براي همه ايرانيان و مازندراني هاست.

*به ياد پدر!

-بهترين عيدي اي که گرفته ام مربوط به نوروز 1368 بود.آن سال من در رشته پزشکي قبول شدم که مصادف با عيد بود.پدرمرحومم 500تومان بابت قبولي در کنکور و 50 تومان به خاطر نوروز به من عيدي داد.خاطره اين 550 تومان را هرگز فراموش نمي کنم.

بهترين عيدي را نيز به خانمم داده ام.تحقيق کردم که مردان آفريقايي چه هديه اي به همسران شان مي دهند،من هم بهترين هديه مردان آفريقا را براي خانمم خريدم و با پست برايش فرستادم.

*شيعيان ايدز نمي گيرند

-خاطره جالب من مربوط به سال 87 است.آن سال در يک کمپ پزشکي و درماني در يک روستاي کنيا بودم.آن منطقه شيعه نشين بودو مسجدي بنا کرده بودند به نام مسجد اما رضا.

ميزان شيوع ايدز در آفريقا 10 درصد است؛يعني از هر صد آفريقايي 10 نفر ايدز دارند.ما در آن منطقه شيعه نشين ميزان شيوع ايدز را بررسي کرديم.بعد از تست متوجه شديم هيچ کدام از مسلمانان ايدز ندارند،چون روابط نامشروع نداشته اند.

*کمتر از ايران حقوق مي گيرم!

موقعي که در ايران طبابت مي کردم دريافتي من به مراتب بيشتر از آفريقا بود.الان ماهانه 3 ميليون تومان حقوق بيشتر نمي گيرم،اما هدف من نوعدوستي،کارخير و عام المنفعه است و براي پول به آفريقا نرفتم.

*و...جمله پاياني!

يک جمله به يادگار مي گويم:انسان مفيدي باشيم تا اين که انسان مهمي باشيم.