شنبه 7 اسفند 1389-22:25

استاندار باید به هنرمندان عیدی بدهد

در نشست هنرمندان مازندراني با طاهايي مطرح شد:مسئولان باید دیدگاه شان را نسبت به موسیقی تغییر دهند-براي انتشار آلبوم محلي مختاباد به هر شرکتي مراجعه مي کنم،با بن بست مواجه مي شوم-مشایی به خاطر حرف هایش در رابطه با موسیقی مجرم شناخته شد است-هنوز يوسف نژاد و شجاعي براي تماشاي تئاتر نيامده اند.


 نشست استاندار با اصحاب فرهنگ و هنر

نشست گروهي از هنرمندان مازندراني با استاندار مازندران،با تاخيري حدود يک ساعته،پيش از ظهر امروز در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مازندنومه،در اين نشست جمشید قلی نژاد-هنرمند موسيقي مازندراني و نوازنده ني- گفت:موسیقی دچار مشکل شده و در استان مورد بی مهری قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در بخش های پژوهشی موسیقی کاری صورت نگرفته، افزود:تولید آلبوم های بومی کمرنگ است.

قلی نژاد خطاب به استاندار مازندران یادآور شد: مسئولان باید دیدگاه شان را نسبت به موسیقی تغییر دهند.

 وی با بیان اینکه مدت دو سال و نیم پيش آلبومی محلي را برای عبدالحسين مختاباد آماده کرده ام، ادامه داد:به هر شرکتی مراجعه می کنم با بن بست روبه رو می شوم.

 افشين رشيدي -يكي از فعالان عرصه تئاتر مازندران- هم با تأكيد براينكه نشاط فرهنگي در استان مازندران وجود ندارد، بيان داشت:در تلويزيون مازندران آنچه در شأن استان است هنوز ظاهر نشده است.

 وي با اعلام اينكه نمايندگان مردم ساري در مجلس شوراي اسلامي توجهي به تئاتر ندارند، گفت: هنوز علي‌اصغر يوسف‌نژاد و سيدرمضان شجاعي وقتي را براي ديدن تئاتر اختصاص نداده‌اند.

نصرت‌الله نوريان- نقاش اهل نور-كه خود را نوه ي شيخ فضل‌الله نوري معرفي كرد در اين نشست ضمن بيان اين نکته که از هر 10 ميليون نفر يك هنرمند تحويل جامعه مي‌شود،گفت: اگر مسئولان كمك كنند هر روز مي‌توانم در يكي از كشورهاي حوزه خليج فارس و حاشيه درياي مازندران نمايش نقاشي داشته باشم.

 وی با بیان اینکه نگاه عاشقانه به هنرمندان باید از سوی مدیران دیده شود افزود: استاندار مازندران باید به هنرمندان استان عیدی دهد و دست هنرمند که خدا به وی رحمت کرده برای همگان در جامعه اثرگذار است.

استاندار مازندران در اين نشست اظهار داشت:اين جلسه را در اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار كرديم، زيرا معتقدم ارشاد خانه هنرمندان و فرهيختگان است.

وي با اعلام اینکه برای پویایی حوزه سینما و تئاتر سال آینده 400 میلیارد تومان برای این مقوله اختصاص خواهد یافت اظهار داشت: نگاه ها به موسیقی باید تغییر کند.

 سید علی اکبر طاهایی با اشاره به اینکه مشایی به خاطر حرف هایش در رابطه با موسیقی مجرم شناخته شده تصریح کرد:مشایی گفته بود همه موسیقی غیرمطلوب و ناصواب نیست و بر موسیقی فاخر تاکید دارد.

وی با بیان اینکه علما باید به اهمیت موسیقی انسان ساز پی ببرند افزود: باید توجه کرد که موسیقی به اعتقادات آسیب نرساند.

 استاندار مازندران از قلی نژاد پرسید میزان بودجه لازم برای تهیه آلبوم های بومی را برآورد کرده و به من اعلام کنید .

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران هم در سخنانی گفت: وقتی به ارشاد آمدم از دانشگاه و منبر افتادم و از صبح تا شب برای ارشاد وقت می گذارم.

حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی اظهار داشت:برخی می خواستند مدیریتم را با چالش هایی روبه رو کنند اما وقتی صداقت و باورم را دیدند با من همراه شدند.

 وی با اشاره به اینکه برخی از همکارانم نگران بودند که شاید هنرمندان در این نشست در مقابل استاندار انتقاد کنند افزود:اما من معتقد به بیان دل گویه های هنرمندان هستم.

نصرالله هومند پژوهشگر و شاعر آملي،نوريان نقاش ساروي، محمدرضا هدايتي از انجمن خوشنويسان بابل، سبحان واحدي خوشنويس قائم‌شهري، اكبر درستكار طراح و نقاش، آذين ساداتي مجسمه‌ساز، نيره معصومي نويسنده و كارگردان تئاتر، افشين رشيدي نويسنده و كارگردان نمايش، ناصر صفوريان فيلم‌ساز،  ،محمدعلي هاشم‌پور فيلمنامه‌نويس، حسين اسلامي پژوهشگر تاريخ مازندران، احسان مقوم مدرس موسيقي، ميثم رنجبر از انجمن شعر بابل، رجبعلي فلاح از فعالان تئاتر كودك و محمدرضا ضميرپور از اعضاي فعال تئاتر مازندران از جمله هنرمنداني بودند که در اين نشست فرهنگي حضور داشتند.