دوشنبه 9 اسفند 1389-22:4

نريمان:از اقداماتم دفاع می کنم

نماينده مردم بابل در مجلس گفت:براي نخستين بار 50 درصد نمایندگان مازندران درکمیسیون تلفیق بودجه سال 90 حضور دارند/نمایندگان مردم بابلسر، آمل و نمایندگان مردم ساری و بابل عضو کمیسیون تلفيق  شدند/بر خلاف مقررات، بودجه با 75 روز تاخیر به مجلس آمد-کسانی که در مجلس شعار دادند، قسم خود را زیر پا گذاشتند/فقط 25 نفر جلوي دفترم تجمع کردند.


 نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی در گفت و گوي اختصاصي با مازندنومه اظهار داشت: نيمي از نمایندگان مازندران برای نخستین بار عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 90 مجلس شدند.

محسن نریمان با بیان اینکه هیچ استانی سابقه این میزان عضویت را در کمیسیون تلفیق  ندارد، گفت:نمایندگان مردم بابلسر، آمل و نمایندگان مردم ساری و بابل اعضای این کمیسیون شدند.

 وی افزود: انتظار بیشتر مردم در حوزه عمران و صنایع است.

نریمان با اشاره به اینکه از کل نمایندگان مجلس فقط 40 نفر عضو کمیسیون تلفیق می شوند،خاطرنشان کرد: این میزان کمتر از 15 درصد نمایندگان مجلس است اما 50 درصد نمایندگان مازندران موفق شدند این موقعیت را به دست آورند که فرصت مغتنمی است تا این شش نفر بتوانند در بودجه سال 90 هماهنگی داشته و بتوانند در بخش های مختلف برای استان دستاورد داشته و حقوق حقه مردم را مطالبه کنند.

وی در رابطه با بودجه سال 90 ضمن اشاره به اینکه لايحه باید 15 آذرماه به مجلس ارائه می شد تصریح کرد: اما بر خلاف مقررات و قانون این بودجه با 75 روز تاخیر به مجلس آمد.

 نریمان با بیان اینکه در تنظیم بودجه با اشکالات آیین نامه ای مواجه ایم و تلاش می کنیم تا بودجه بررسی و موانع رفع شود،گفت: حقوق نمایندگان این است که بودجه را به صورت جامع بررسی کنند و نمی توان این حق را از نمایندگان گرفت.

وی با اشاره به اینکه برخی پیشنهادهاي دولت در این بودجه نیاز به بررسی دارد، یادآور شد: متاسفانه وقت کافی در این خصوص نداریم.

 عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در رابطه با پروژه ایران خودرو در بابل با اشاره به اجرایی شدن فاز نخست آن اظهار داشت: امیدواریم بر اساس موارد گفته شده اولیه ، فازهای بعدی هم آغاز شود تا حداقل در این مرکز برای 500 نفر اشتغال ایجاد کنیم.

 نریمان با بیان اینکه در حال حاضر یک دهم این پروژه اجرایی شده افزود: باید برای رسیدن به اهداف کامل این پروژه تلاش کنیم.

نماينده مردم بابل در مجلس در بخش ديگري از اين گفت وگو در رابطه با حوادث اخیر و تجمع برخي از شهروندان بابلي در مقابل دفترش خاطرنشان کرد:از اقداماتم دفاع می کنم و تلاش کرده ام در راستای حقوق قانونی حرکت کرده و بر قسمی که خوردم پایبند باشم و هرگز از وادی افرادی که افراط گونه به قضایا نگاه می کنند دفاع نمی کنم.

 وی با بیان اینکه قوه مقننه ، قوه مقننه است و قوه قضائیه نیست، افزود:کسانی که در قوه مقننه شعار داده و حکم قضایی می دهند قسم خود را زیر پا گذاشتند در صورتی که باید به قانونگذاری بپردازند.

 نماینده مردم بابل با اشاره اینکه برخی صوت خود را بلندتر از نبی نکنند، تصریح کرد: جزء کسانی هستم که تلاش می کنم در جهت وحدت حرکت کنم و در زمینه هایی که موجب ایجاد مشکل و دغدغه و چالش در ذهن مردم می شود حرکت نکنم.

 وی با بیان اینکه توصیه می کنم که سرلوحه امور منویات رهبر انقلاب مبنی بر جذب حداکثری و دفع حداقلی باشد، اظهار داشت: وقتی رهبر انقلاب می فرمایند سرانه فتنه در داخل کشور نیستند و  از خارج کشور اقدام می کنند باید متوجه شویم قضایا چیست ومقداری کلان تر فکر کنیم .

نریمان افزود: نقدهایی که به دولت می شود و مسائلی را که از ناحیه برخی توطئه گران مطرح است، باید از هم تفکیک کنیم.

وی یادآور شد: نقد دلسوزانه و نقد کینه توزانه را باید از هم شناسایی کرده و قضایا را باز کنیم تا مردم مسائل و مشکلاتی را که با دولت دارند مطرح کنند.

نریمان با اشاره به اینکه نفرات معدودي در مقابل دفتر کارش تجمع کردند،به خبرنگار مازندنومه گفت: به من گفته شد حدود 25 نفر در آن تجمع بودند و من هم در استان نبودم.

وي گفت:چهار دوره نماینده هستم و تلاش می کنم مردمی که به من رای دادند روسفید باشند و قول می دهم در راستای نظام و قانون اساسی حرکت مرده و در مقابل توطئه ها مقاومت کنم اما هرگز از من توقع نداشته باشند در جایگاهی که هستم به دنبال کسانی راه بیفتم که افراطی گری می کنند و به جای حرکت در مسیر قانون ، دچار هیجان شده و از قانون عدول می کنند.

وی با بیان اینکه هر حرکت غیرقانونی را محکوم می کنم خاطرنشان کرد:همواره در راستای اصل 110 قانون اساسی که پیروی از ولایت فقیه است حرکت می کنم.