جمعه 20 اسفند 1389-7:20

زیبارود،نه سياهرود

پيرفلک گفت:در اتاق کار مسئولان باید همواره به روی خبرنگاران باز باشد/شهر کارگری به معنای عقب ماندگی را اصلا قبول ندارم/بعضي از مردم قائم شهر در يکي از تعاوني ها 450 و 300 ميليون تومان پول داشتند/با پنج گروه سرمایه گذاری مذاکره کرده ام/بزرگ ترین شهر بازی منطقه شمال کشور در قائم شهر ایجاد می شود/از وزارت جهاد کشاورزی و دامپزشکی استان گلایه دارم/در سال 90 سمنادشت و ترک محله را از وجود سوداگران مرگ پاک مي کنم.(گزارش مازندنومه از نشست مطبوعاتي فرماندار قائم شهر)


مازندنومه: فرماندار قائم شهر دومین نشست خبری خود را بعد از ظهر پنج شنبه برگزار کرد. نخستين نشست خبری پيرفلک در زمان سرپرستی فرمانداری قائم شهر برگزار شده بود.اين نشست در واقع نخستین نشست وی در سمت فرمانداری قائم شهر است. گزارش کلثوم فلاحي-خبرنگار مازندنومه-را بخوانيد.

--------------------------

* خست بعضي مديران

علی پیرفلک اظهار داشت: خبرنگاران ، حلقه اتصال بین عملکرد مسئولان و دستگاه های اجرایی در بعد اطلاع رسانی هستند.

وی افزود: نگاه و قلم خبرنگاران می تواند در نوع نگرش مردم به دستگاه های اجرایی ، دولت و نظام اسلامی تاثیرگذار باشد.

 پیرفلک گفت: بسیاری از مواقع دستگاه های اجرایی عملکرد خوبی دارند اما چون در بازتاب رسانه ای آن ضعیف عمل کرده اند و یا در ارتباط با رسانه ها سخت گیری و خست به خرج داده اند باعث شده علی رغم موفق عمل کردن ، به دستگاه ناموفق تبدیل شوند.

 فرماندار قائم شهر یادآور شد: نخستین فردی که در این رابطه مقصر است شخص مسئول دستگاه اجرایی است چراکه این نگاه و تعامل در او وجود نداشته است.

 وی خاطرنشان کرد: سعی کرده ام تا جایی که موقعیت وجود داشته باشد این بستر را برای اصحاب رسانه فراهم کنم.

 پیرفلک با بیان اینکه در اتاق کار مسئولان باید همواره به روی خبرنگاران باز باشد افزود: مگر در مواقعی که مسئولان جلسه های ویژه ای داشته باشند.

 وی با اشاره به اینکه زمینه و بستر کار برای رسانه ها باید توسط مسئولان شهرستان ایجاد شود گفت:در نهایت خروجی این کار به نفع خود مدیر است.

فرماندار قائم شهر با بیان اینکه در گاهی موارد به ما حق بدهید چراکه ممکن است بعضی اوقات توان و یا فرصت پاسخگویی نداشته باشیم تصریح کرد:اگر تاکنون چنین موردی به وجود آمده به حساب تعامل نداشتن نگذارید.

وی با اشاره به اینکه این انتظارات دو طرفه است یادآور شد: بعضا پرسش هایی از برخی مسئولان در شرایطی به عمل می آید که ممکن است آن لحظه آمادگی پاسخگویی وجود نداشته و یا نیاز به بررسی دارد ؛ این گونه تعبیر نشود که مسئول حاضر به پاسخگویی نیست و یا اگر پاسخ مورد انتظار شنیده نشده به حساب نداشتن همکاری بگذارد.

* شهر کارگری به معنای شهرعقب مانده نيست

پیرفلک با بیان اینکه قائم شهر را بسیار مستعد رشد و توسعه می دانم خاطرنشان کرد: ظرفیت های لازم برای رشد در این شهرستان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه گاهی از قائم شهر به عنوان شهری محروم و کارگری یاد می شود گفت: این نگاه را به هیچ عنوان قبول ندارم.

فرماندار قائم شهر اظهار داشت: اگر کارگری از دیدگاه کار و تلاش تلقی شود این مسئله یک امر پسندیده بوده و یک حسن است اما کارگری به معنای عقب ماندگی را اصلا قبول ندارم.

 وی با اشاره به اینکه در چند روز اخیر با برخی افراد که در یکی از تعاونی ها سپرده گذاری کرده بودند صحبت داشتم یادآور شد: این افراد سپرده هایی با مبلغ 450 ، 300 ، 170، 80 ، 70، 50 و 17 میلیون تومان در این تعاونی داشتند که این پول ها باید برای سرمایه گذاری لحاظ شود.

 فرماندار قائم شهر تصریح کرد: اگر زمینه های رشد و توسعه فراهم نشده بخشی بر عهده مسئولان و بخشی هم بر عهده مردم است که باید نگاه شان را تغییر دهند.

*گروه پنج

 وی با بیان اینکه قائم شهر شدیدا نیازمند مشارکت بخش خصوصی و ایجاد فرصت های شغلی است افزود:بخش عمده ای از تلاشم را در همین جهت گذاشته و با پنج گروه سرمایه گذاری مذاکره کرده ام.

پیرفلک با اشاره به اینکه صحبت هاب مقدماتی در بعضی موارد انجام شده اظهار داشت: باید طرح های اجرایی این سرمایه گذاران را هم ببینم چراکه به صرف ادعا نمی توانم روی کسی حساب کنم.

 وی گفت: در یکی از طرح های گردشگری بزرگ ترین شهر بازی منطقه شمال کشور در قائم شهر ایجاد می شود.

 پیرفلک با اشاره به اینکه قائم شهر از نظر موقعیتی چهارمین شهرستان پرجمعیت استان است یادآور شد: محور قائم شهر به ساری دومین محور پرتردد کشور است.

وی با بیان اینکه دو رودخانه از مرکز شهر عبور می کند که عده ای این مسئله را تهدید عنوان می کنند افزود: این مسئله را عین فرصت می دانم.

پیرفلک با اشاره به اقدامات شهرداری قائم شهردر رودخانه سیاهرود و حاشیه آن خاطرنشان کرد: بهتر است نام سیاهرود را به زیبارود تغییر دهیم چراکه به محلی برای اقامت و استفاده همشهریان و گردشگران تبدیل شده است.

*1+50 درصد

 وی یادآور شد: با وجود سرمایه های سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی در قائم شهر ، یک مدیر نباید نگران باشد که بستر کار مهیا نیست.

 پیرفلک گفت:51 درصد میوه شب عید کشور که سهمیه مازندران است توسط قائم شهر تهیه می شود.

وي يادآور شد: همه 151 روستاي قائم شهر داراي راه اصلي آسفالت مناسب پوشش گاز ،برق ،و تلفن همراه هستند.

پيرفلك با بيان اينكه تعداد 100 روستا داراي طرح هادي هستند گفت: 84 روستا داراي خانه بهداشت و تمامي روستاها داراي شبكه آب شرب بهداشتي اند.

 وي با اشاره به اينكه تعداد محدودي از روستاها به دليل كمبود منابع آبي و سخت بودن مسير دسترسي از آب آشاميدني مناسب برخوردار نيستند اظهار داشت:در سال 90 اين چند روستا هم تامين آب انجام مي شود.

پيرفلك با بيان اينكه از سال 84 تاكنون سرانه ورزشي قائم شهر شش برابر شده تصريح كرد:قائم شهر براي پنج سال متوالي رتبه نخست ورزش استان را به دست آورده است.

 فرماندار قائم شهر ضمن اشاره به چهار توفیق بزرگ بهداد سلیمی در سال جاری اظهار داشت:بهداد سلیمی سومین ورزشکاری است که پس از انقلاب از سوی رهبری پیام تبریک دریافت کرده است.

 وي با اشاره به اينكه در سال جاري 375 پروژه با اعتبار 20 ميليارد تومان اجرايي شده و برخي هم در دست احداث است افزود:سه هزار و 122 فرصت شغلي ايجاد شده كه صندوق مهر رضا (ع) باايجاد 792 فرصت شغلي ،بالاترين سهم را داشته است.

 پيرفلك با بيان اينكه احداث موزه آثار تاريخي ، باستاني و فرهنگي استان از مصوبات سفر دولت است گفت:با احداث اين موزه اين آثاردر معرض ديد عموم مردم استان و گردشگران قرار مي گيرد.

 وی با اشاره به اینکه از وزارت جهاد کشاورزی و دامپزشکی استان گلایه دارم تصریح کرد: از همه ظرفیت های مرکز تحقیقات مرغ و طیور نمونه کشور در قائم شهر به خوبی استفاده نشده است.

 پیرفلک اظهار داشت: علی رغم اینکه عملیات احداث و تجهیز این مرکز انجام شده اما نیروی انسانی آن کاملا تامین نشده است.

*لايق کلمه انسان نيستند

وی با بیان اینکه قائم شهر هم از شهرهایی است که تعدادی از جوانان و مردم خوب ما به اعتیاد دچار شده اند یادآور شد:متاسفانه عده ای از خدا بی خبر با قصد دستیابی به منافع شخصی اقدام به خرید و فروش مواد مخدر کرده و جوانان را به تباهی می کشانند و موجب فروپاشی خانواده ها شده و برخی مناطق شهر را به وجود ناپاک خود آلوده کرده اند که لایق کلمه انسان هم نیستند.

 فرماندار قائم شهر با اشاره به اینکه اخیرا رای ماده 100 برای چهار خانه در یکی از مناطق پرخطر شهر انجام شدگفت:این رای برای پنج خانه بود و به یک خانه که پیرزن و پیرمردی در آن ساکن بوده و از آن مکان برای فروش و استعمال مواد مخدر استفاده می کردند یک ماه فرصت برای تخلیه دادیم.

وی بابیان اینکه این طرح مورد استقبال اهالی منطقه قرار گرفت و ماموران نیروی انتظامی را با سلام و صلوات همراهی کردند افزود:مسئولان استان هم از اجرای این طرح حمایت کردند.

پیرفلک با اشاره به اینکه 22 خانوار در این منطقه به این شغل کثیف مشغول هستند خاطرنشان کرد: در سال 90 منطقه را از وجود این افراد پاک خواهیم کرد.

فرماندار قائم شهر با بیان اینکه این افراد به هیچ عنوان اجازه نمی دهند منطقه نور داشته باشد و بارها چراغ های روشنایی مسیر را شکسته اند اظهار داشت: به خاطر اینکه در تاریکی بهتر بتوانند به خرید و فروش مواد مخدر بپردازند.