جمعه 20 اسفند 1389-16:16

برای من تعیین تکلیف نکن

در بعضی از عملکردها و تصمیم های شهردار قائم شهر حرف داریم/بعد از احضار شهردار قائم شهر به بازپرسي، با حراست شهرداری تماس گرفتیم تا موضوع را پیگیری کنیم اما به ما گفتند چیزی نیست/بیکار بودم اما فکر می کردم جلسه ساعت 11 شروع می شود/صالح زاده حدود ساعت 12 از راه رسید و به محض نشستن کنار رئیس شورا،مشغول صبحانه خوردن شد/امسال حتي يك كيلو قير يارانه اي به ما ندادند. (متن و حاشيه هاي مازندنومه از جلسه شوراي شهر قائم شهر)


مازندنومه:چند روزي است که به خاطر بازداشت دوساعته شهردار قائم شهر به دليل حاضر نشدن چندباره در جلسه بازپرسي،(در اثر شکايت يک وکيل مدني به نمايندگي از تعدادي از بنکداران و غرفه دارن شهر)خبرهاي شورا و شهرداري قائم شهر مورد توجه قرار گرفته است.نيمروز پنج شنبه 19 اسفندماه،جلسه شوراي شهر برگزار شد.گفته مي شد در اين جلسه شهردار صالح زاده استيضاح خواهد شد،اما از قرار جلسه بررسي مسايل مربوط به شهردار قائم شهر به جلسه روز يک شنبه موکول شده است.

گزارشي را کلثوم فلاحي-خبرنگار مازندنومه-از جلسه روز پنج شنبه شوراي شهر قائم شهر تهيه کرده است که از نظرتان مي گذرد،با اين توضيح که به خاطر اين که نشست رسانه اي فرماندار قائم شهر نيز در ساعت 1 بعد ازظهر همان روز آغاز مي شد،خبرنگار ما پس از اظهارات نايب رييس شورا،جلسه شورا را ترک کرده،به نشست رسانه اي فرماندار رفت.

----------------------------

ساعت 10 صبح قرار است جلسه شورای شهر قائم شهر برگزار شود، اما این جلسه با 40 دقیقه تاخیر شروع می شود.

 برای پوشش جلسه وارد سالن شده و می خواهم طبق روند جاري در شورای شهر ساری ، در قائم شهر هم کنار میز شورائیان بنشینم، اما رئیس شورا می گوید جای خبرنگاران در آن سوی پارتیشن است!

 سایر اعضای شورا اگرچه حرف رئیس شورا را تایید نمی کنند، حرف آنها هم مقبول رئیس واقع نمی شود.اين جا حرف حرف ابراهيمي است وبس!

 دیوار حائلی بین میز شورا و جایگاه خبرنگاران کشیده شده و من به همین قسمت می آیم. صدا ضعیف است و با برخورد صدا به شیشه این دیوار ،جملات نامفهوم هم می شود. ( شبيه همان شیشه هایی که بین ملاقاتی ها و زندانی ها وجود دارد! فقط در شورا مثل زندان گوشی تلفن برای برقراری ارتباط نبود!)

رئیس شورای شهر قائم شهر در این نشست گفت:در بعضی از عملکردها و تصمیم های شهردار قائم شهر، حرف داریم.

 مهدی ابراهیمی افزود:به دنبال جمع آوری موضوعاتی برای طرح در صحن شورا نسبت به عملکرد شهردار هستیم.

وی با بیان اینکه شهردار قائم شهر بنا به دلایلی به دادسرا احضار شد،تصریح کرد:وظیفه خود می دانستیم از شهردار دفاع کرده و موضوع را پیگیری کنیم، ضمن اینکه حقوق شورا هم باید حفظ شود.

 ابراهیمی یادآور شد: با حراست شهرداری تماس گرفتیم تا موضوع را پیگیری کنیم اما به ما گفتند چیزی نیست.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات ما این است که بخش های اقتصادی دارای لابی های مختلف است.

ابراهیمی به اشاره به تخلفات شرکت خدماتی که با شهرداری قائم شهر همکاری می کند،گفت: با 80 درصد کارگران صحبت کرده ام که در اغلب موارد حقوق و مزایای آنها به طور کامل پرداخت نشده است.

 رئیس شورای شهر قائم شهر افزود: در راستای صیانت از بودجه شهرداری تک تک اعضای شورا وظفه بررسی دقیق داریم و ابهاماتی در بودجه وجود دارد که این ابهامات باید برطرف شوند.

 در این لحظه چند خبرنگار دیگر هم از راه می رسند و به رئیس شورا اعتراض می کنند اگر جلسه علنی است چرا ما باید در این قسمت بنشینیم و اینجا اصلا صدا مفهوم نیست.

 رئیس شورا به خبرنگار می گوید برای من تعیین تکلیف نکن! همین جورري هم جلسه، علنی است! باز اعضای شورا ورود پیدا کرده و این بار خبرنگاران هم کنار میز شورائیان می نشینند.

نائب رئیس شورا ساعت 11 از راه رسید و گفت: بیکار بودم اما فکر می کردم جلسه ساعت 11 شروع می شود و اگر می دانستم ساعت 10 شروع شده کاری نداشتم که نیایم.

روی میز شورا صبحانه هم هست:نان و حلوا شکری و کره. رئیس شورا در این بین صبحانه هم میل می کند.

شهردار حدود ساعت 12 از راه رسید و به محض نشستن کنار رئیس شورا ، مشغول صبحانه خوردن شد.

وی در این نشست گفت:بودجه شهرداري در سال 88 با 50 درصد رشد مواجه بود.

عباس صالح زاده با اشاره به اينكه اين بودجه پيشنهاد من نبود و در زماني كه سرپرست اين شهرداري بودم تدوين شده بود، اظهار داشت: از مبلغ 18 ميليارد بودجه سال88 ، 16 ميليارد و 800 ميليون تومان محقق شد و با كسري بودجه يك ميليارد و 200 ميليون توماني روبه رو بوديم.

شهردار قائم شهر با بيان اينكه بودجه شهرداري در سال جاري 20 ميليارد تومان بود،تصريح كرد: تاكنون بيش از 20 ميليارد تومان درآمد داشتيم و بی تردید يكي از موفق ترين شهردراي هاي استان هستيم.

 صالح زاده افزود:کارخانه آسفالت ما بدون صاحب بود و دستگاه ها هم مربوط به 30 سال قبل مي شد،از  طرفي ظرفیت تولید این کارخانه روزی 100 تن هم نبود و در مزایده عمومی کارخانه را 10 میلیون تومان فروختیم.

 شهردار قائم شهر با اشاره به اینکه مصالح تولید شده توسط این کارخانه کاملا غیراستاندار بود گفت:در همایشی شهرداری قائم شهر در سال 86 شرکت کرد در بخش مصالح تولیدی رتبه آخر و چهل و دوم همایش را به دست آورد.

وی اظهار داشت:برای دریافت وام کارخانه آسفالت تا وزارت کشور رفتم و مصوبه بانک ملی را هم گرفتم اما به راحتی به شهرداری وام نمی دهند .

شهردار افزود: این کارخانه اگر ماهی 10 روز پشت سر هم کار کند به روغن سوزی می افتد و بحث های زیست محیطی آن هم بماند.

صالح زاده در رابطه با وضعيت آسفالت قائم شهر يادآور شد: سالانه 1500 تن قير يارانه اي به شهرداري تعلق مي گرفت اما امسال حتي يك كيلو قير يارانه اي به ما ندادند و براي تهيه قير بايد در بورس شركت كنيم كه اين مسئله كار را با سختي مواجه كرده است.

شهردار قائم شهر با بيان اينكه حداقل دو هزار لجن سرويس از دهانه رودخانه سياهرود خارج كرديم،گفت: اين در حالي است كه پروژه سياهرود در بودجه شهرداري لحاظ نشده بود.

وي با اشاره به افزايش درآمد شهرداري خاطرنشان كرد:ا اين ميزان درآمد پاسخگوي نياز زياد مردم و شهر نيست.

صالح زاده با بيان اينكه در سال آينده آسفالت را به صورت ويژه در برنامه هاي شهرداري قرار مي دهيم افزود: بايد بتوانيم جوابگوي نياز مردم و شهروندان باشيم.

 نائب رئيس شوراي شهر قائم شهر اظها رداشت:شركت خدماتي كه حقوق كارگران شهرداري را بر عهده دارد حقوق تقريبا 80 كارگر را به همراه عيدي و تعطيل كار پرداخت نكرده است.

 كميل گران در اين نشست افزود:اين شركت متخلف بوده و طي چند ماه فقط نيمي از حقوق كارگران را پرداخت كرده تاجايي كه خانه كارگر براي بررسي اين موضوع نماينده اي به شورا فرستاد.

وي گفت: چنانچه كارگران براي دريافت حقوق خود تجمع كنند تبعات آن در وهله نخست متوجه شورا است .

گران ضمن گلایه نسبت به شلوغی جلسات معاملات اظهار داشت:همواره جلسات معاملات دارای ازدحام است و همه عواملی که عضو نیستند اصرار دارند در جلسه حضور داشته باشند.