دوشنبه 23 اسفند 1389-21:41

جلسه را به چالش نکش

در جلسه علني شوراي شهر قائم شهر مطرح شد:گزارش هفته قبل "مازندنومه" از شورای قائم شهر ، موضوع اصلی جلسه شد/خدا پدر فردوسی پور را بیامرزد/من از قلم شما نمی ترسم، برو این صحبت ها را هم منتشر کن و بگو گران این حرف ها را به من گفت!/ انعکاس صبحانه خوردن من در شورا چه دردی و مشکلی از مردم حل می کند؟/این طریقه جمع بندی بودجه نیست.


مازندنومه:در يک صبح سرد زمستاني که باران يکريز مي باريد و خيابان هاي اطراف ساختمان شوراي شهر قائم شهر(شهرداري سابق)از بار سنگين ترافيک شب عيد مي ناليد،جلسه علني شوراي شهر قائم شهر برگزار شد.بخش قابل توجهي از وقت جلسه روز دوشنبه به گزارش مازندنومه از جلسه قبلي شورا اختصاص يافت که از قرار به مذاق شورايي ها خوش نيامده بود.گزارش خبرنگار ما-کلثوم فلاحي-را از اين جلسه پرحاشيه بخوانيد.

--------------------------

 دبیر خانه کارگر مازندران در جلسه روز دوشنبه مهمان جلسه شورای شهر قائم شهر بود، به همین منظور خبرنگاران کمی دیرتر اجازه حضور در جلسه یافتند.

 رئیس شورای شهر قائم شهر خطاب به نصرالله دریابیگی گفت: حل مشکلات کارگری استان و به ویژه قائم شهر باید مورد توجه قرار گیرد.

 مهدی ابراهیمی افزود: اگر نسبت به شما دغدغه بیشتری به موضوعات کارگری نداشته باشیم ، کمتر از شما هم دغدغه نداريم.

 اما عضو شورای شهر قائم شهر در این نشست اظهار داشت:باید کمیسیون و یا کمیته ای با عنوان بررسی مشکلات کارگری در شورا ایجاد کنیم.

 سه سلطانی تصریح کرد: در این صورت شورا هم با علم و اطلاع کافی مشکلات کارگری را پیگیری کرده و طرح های لازم را ارائه مي دهد.

با پايان يافتن ملاقات دریابیگی و همراهانش با شورایی ها،خارج از دستور جلسه ، گزارش هفته قبل "مازندنومه" از شورای قائم شهر ، موضوع اصلی جلسه شد و نائب رئیس شورای شهر از روی نوت بوک خود شروع به خواندن آن مطلب کرد.(مراجعه شود به اين لينک:http://www.mazandnume.com/?PNID=V11921)

 رئیس شورا همینطور که به این مطلب گوش می داد،رو به خبرنگار ما کرده و گفت: «حقت همان طرف است!» (منظورش جایگاه خبرنگاران در آن سوی دیوار حائل است!)

کمیل گران مطلب مازندنومه را پشت تریبون جلسه علنی شورا قرائت کرد.  او هم به خبرنگار ما گفت:« خدا پدر فردوسی پور را بیامرزد ، شماره شناسنامه ما را نداد، چقدر سخیف نوشته شده ، این مطلب نشانه بی سوادی خبرنگار است!»

گران باز عنوان می کند:« این را هم بنویس ، من از قلم شما نمی ترسم، برو این صحبت ها را هم منتشر کن و بگو گران این حرف ها را به من گفت!»

 رئیس شورا وارد بحث شد و گفت:« نه اولین بار است و نه آخرین بار ، نان هایی که به هم قرض می دهیم متاسفانه این گونه می شود ، جلسه علنی مانند مجلس است ، اگر بلندگو ایراد دارد ، آن را برطرف می کنیم.»

ابراهیمی خودکاری به دست گرفت و افزود:رسالت قلم از خون شهدا بالاتر است ، اگر واقعا" لیاقت نداریم نباید به این سمت برویم .

 وی اظهار داشت: خبر باید قابل بهره برداری باشد ، انعکاس صبحانه خوردن من در شورا چه دردی و مشکلی از مردم حل می کند؟!»

 ابراهیمی تصریح کرد: باید ببینید ما در شورا در رابطه با حقوق مردم حرف می زنیم یا حقوق خودمان.

 وی یادآور شد: رسالت قلم ، پیام خون شهدا است و ان شاءالله آن را حفظ کنیم.

دیگر عضو شورای شهر قائم شهر هم وارد بحث شد. داریوش اسدزاده گفت: احساس می کنم خانم خبرنگار با تفکر از پیش تعیین شده وارد شورا نشده چراکه من در جلسه قبلی مطالبی در نقد شهردار عنوان کردم که منعکس نشد.

وی با بیان اینکه خبرنگار واقعیت ها را نگارش کرده است، افزود:خبرنگاران به گونه ای نگارش کنند تا هم منافع شهر حفظ شود و هم منجر به تصمیماتی برای توسعه و رشد شهری شود.

 در این میان نائب رئیس شورای شهر قائم شهر گفت: حتما صبحانه خوردن من از صحبت های شما مهمتر بوده است و باز هم رو به خبرنگار ما پرسید: « رشته شما چیه ، مدرکت چیه؟»

بر اساس اين گزارش، خبرنگار ما براي اطلاع آقاي رييس و ساير اعضا رشته و مقطع تحصیلی اش را عنوان کرد و گفت که علاوه بر مرتبط بودن رشته تحصیلی و شغلش ، منتخب جشنواره مطبوعات هم هست.

اما گران با همان لحن نامتعارف به خبرنگار ما گفت: حتما در رشته طنز منتخب شده ای!

در اين هنگام خبرنگار ما خطاب به رييس شوراي شهر قائم شهر گفت:در مقابل شما هم صبحانه است و هم چای و هم میوه ، کدام یک را می خورید؟ که پاسخ داد:« این دیگر سلیقه ای و شخصی است. »

 خبرنگار ادامه داد:« هر فرد خوراک خاص خود را دارد و نمی توان کسی را به کاری اجبار کرد، من هم از این نشست ، خوراک خبری خود را انتخاب می کنم و ایرادی بر من نیست».

در اين دقايق صالح زاده- شهردار قائم شهر-وارد شد و البته مثل هفته گذشته شروع به خوردن صبحانه کرد.

 صحبت درباره بازگشایی کمربندی غربی به کمربندی شمالی بود و زمین هایی که باید تملک شود.

 گران در این خصوص گفت: بازگشایی این نقطه از شهر ، انقلابی است که سال ها راکد مانده بود و به دلیل معارضات مردم نمی توانستیم بازگشایی کنیم.

 سه سلطانی در رابطه با تملک زمین های این ناحیه افزود: حقوق مالک باید طبق قانون استیفا و پرداخت شود.

در اين جلسه بودجه شهرداری قائم شهر برای سال آینده 25 میلیارد تومان عنوان شد. البته اسدزاده-عضو شورا- اظهار داشت: این طریقه جمع بندی بودجه نیست.

 اسدزاده با بیان اینکه در خصوص پروژه نگین شمال باید جلسات بیشتری برگزار شود،تصریح کرد:این پروژه سرفصل میلیاردی دارد.

 وی با اشاره به اینکه حرف خارج از برنامه شورا نمی گویم یادآور شد: حرفم تایید کار شورا است .

 رئیس شورا به این عضو شورا گفت: جلسه را به چالش نکش ، اسدزاده هم پاسخ داد «من نمی خواهم جلسه را به چالش بکشم».