يکشنبه 29 اسفند 1389-20:45

نوروزنامه(1)

بسته نوروزي مازندنومه:شهردار ساري گفت:1389 سال خوبي بود-از نظر مالی ، جان کندیم/فرماندار ساري گفت:خانواده با شغلم کنار آمده اند/عضو شوراي شهر ساري:سال 89 آسفالت معابر و خیابان ها هم کمی با مشکل روبه رو بود.


مازندنومه:اين سه سئوال را از حجازي شهردار، زارعي فرماندار و باقري عضو شوراي شهر ساري پرسيديم:

1-سال 89 چگونه گذشت؟ 2-سال 90 را چگونه ارزيابي مي کنيد؟ 3-عيد امسال را چگونه مي گذرانيد؟

پاسخ اين سه مسئول مرکز استان را بخوانيد.

------------------------------

*حجازي:خانواده ام به مشهد مي روند

شهردار ساری با اشاره به اینکه سال 89 ،برای ما سال خوبی بود اظهار داشت: در سال 88 مصوبات خوبی از شورا گرفتیم که در سال 89 به اتمام رساندیم.

 سید علی حجازی افزود: با توجه به هدفمندی یارانه ها و وضعیت اقتصادی، ساخت و ساز با رکود مواجه بود و در شهرداری با حمایت هایی که شورا هم داشت ، از نظر مالی ، جان کندیم.

وی با بیان اینکه در مجموع پروژه های خوبی داشتیم خاطرنشان کرد: این پروژه ها یا به بهره برداری رسیدند و یا در شش ماه نخست سال 90 به بهره برداری می رسند مانند پروژه پل الغدیر در 500 متری پل ولی عصر که گره ترافیکی پل داراب بر روی پل تجن را کاهش می دهد و مجموعه ورزشی محله آذربایجانی ها.

شهردار مرکز استان با اشاره به اینکه احداث مجموعه ورزشی در محله آذربایجانی ها از درخواست های کمیته فرهنگی اجتماعی شورای شهر ساری بود که مصوب شد گفت:این پروژه در 9 اردیبهشت که هفته شورا است افتتاح می شود.

وی با بیان اینکه اغلب پروژه های عمرانی شهرداری ساری تقریبا در کنار شهر بوده یادآور شد:در داخل شهر هم برخی اصلاح هندسی در پارک سنگ و پارک بلوار کشاورز انجام دادیم.

حجازی در رابطه با برنامه های سال 90 اظهار داشت:پروژه قابل توجه امتداد خیابان خیام از خیابان 18 دی به خیابان فرهنگ از برنامه های سال 90 است. وی در باره نحوه سپری کردن ایام نوروز گفت:حسب ابلاغ و دستور استاندار ، ملزم هستیم تا در ساری بمانیم و از مهمانان نوروزی ، میزبانی کنیم و شهر را پاک و تمیز نگهداریم تا مشکلی به وجود نیاید.

شهردار افزود: خانواده به این وضعیت عادت کرده اند. خانواده شهردار هفته دوم عید بدون حضور شهردار ، به مشهد مسافرت می کنند.

*زارعي:سال موفقیت،افتخار و شادمانی برای مردم


فرماندار ساری سال 89 را سال موفقیت ،افتخار و شادمانی برای مردم دانست و گفت: این افتخار به جهت موفقیت های داخلی و بین المللی است.

منصورعلی زارعی با بیان اینکه بیداری اسلامی در جامعه بین المللی برگرفته از انقلاب اسلامی است اظهار داشت:ما به هدف خود ، بیش از پیش نزدیک می شویم.

وی با اشاره به اینکه صدور انقلاب اسلامی در ابتدای پیروزی انقلاب پیش بینی می شد ، افزود:برخی تصور می کردند منظور از صدور انقلاب ، فعالیت های نظامی است اما بیداری کشورهای اسلامی هدف انقلاب بود که به وقوع پیوست و به همین دلیل مردم جشن 22 بهمن امسال را از همه سال ها پرنشاط تر برگزار کردند.

فرماندار مرکز استان با بیان اینکه سال 89 ،آغاز اجرایی شدن کار بزرگ تحول اقتصادی است خاطرنشان است:این مسئله آرزوی دیرینه بود.

زارعی با اشاره به اینکه اعتقاد داریم برای همه بخش های نظام جهانی ، باید الگو و برنامه داشته باشیم ،گفت: الگو دادن از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

 وی با بیان اینکه همیشه نگران اجرایی شدن قانون هدفمندی یارانه ها بودیم یادآور شد:اما با این کار قدم بزرگی برداشتیم چراکه مسائل کشور در همه ابعاد اقتصادی ، اشتغال ، بالا رفتن سطح رفاه مردم ، اجرای برنامه های عمرانی و سایر مسائل در کنار تحول اقتصادی شکل خواهد گرفت.

 زارعی در رابطه با برنامه های سال 90 اظهار داشت:برنامه های سال 90 بر اساس سلسله مراتبی است که پس از ارائه دولت به مجلس ، تصویب شده و به استان ها ابلاغ می شود.

وی گفت : در حوزه شهرستانی مطمئنا اولویت نخست با پروژه های عمرانی ، رفاهی و آموزشی نیمه تمام روستایی و شهری است.

فرماندار ساری تصریح کرد: با توجه به افزایش اعتبار 50 درصدی حوزه های عمرانی، بودجه های عمرانی در استان ها هم با افزایش روبه رو خواهد بود.

 زارعی در پاسخ به سئوال سوم ما گفت:نوروز را در محل خدمت مي گذراند و خانواده اش با شغلش کنار آمده اند.

*باقري:سال مبلمان شهري

عضو شورای شهر ساری گفت: سال 89 از جهت کارکرد برای شهرداری سال خوبی بود .

جمال باقری افزود:علی رغم کاستی ها و توقعات و انتظارات مردم و اعضای شورا ، تفاوت هایی نسبت به سال گذشته وجود داشت.

 وی توجه به مسائل مختلف از جمله مسائل فرهنگی را در شورای شهر ساری برجسته دانست و یادآور شد: در اختیار داشتن سه ورزشگاه نشان دهنده توجه خاص به مقوله فرهنگی در مرکز استان است.

 وی از نکات قابل توجه در بعد فرهنگی را انتشار مستمر نشریه سارویه عنوان و خاطرنشان کرد: روابط عمومی شورا در این نشریه نسبت به سال گذشته در خصوص انعکاس اخبار شورا و شهرداری بهتر عمل کرده است.

 باقری یکی از نکاتی که از دید شورا و شهرداری مغفول مانده را توجه به مبلمان شهری دانست و افزود:آسفالت معابر و خیابان ها هم کمی با مشکل روبه رو بود.

 وی با اشاره به روند پیاده رو سازی توسط شهرداری تصریح کرد:سیاست شورا و شهرداری در سال 89 بر توجه به پیاده رو سازی و مرمت پیاده روها بود.

 این عضو شورای شهر ساری یادآور شد: در سال آینده سعی بر این است غیر از پروژه های مهم که مقدمات آن فراهم شده ، به بحث مبلمان و زیباسازی محیط شهری توجه شود.

 وی با اشاره به راه اندازی منطقه سه شهرداری ساری گفت: چنانچه در سال 90 مشکلی پیش نیاید منطقه سه شهرداری ساری در بلوار کشاورز آغاز به کار خواهد کرد که این مسئله باعث تقسیم کار و نظارت و کنترل بیشتر در حوزه شهرسازی بوده و آینده بهتری در انتظار شهروندان خواهد بود.

باقری با توجه به اجرایی شدن قانون هدفمندی یارانه ها در کشور اظهار داشت: دولت باید نگاه ویژه ای به شهرداری ها داشته باشد.

 وی تصریح کرد: دولت باید بخشی از درآمد حاصل از هدفمندی یارانه ها و صرفه جویی ها را به بخش عمران شهرداری ها اختصاص دهد .

 باقری یادآور شد: رکود ساخت و ساز مسکن باعث می شود که شهرداری ها با رکود و چالش مواجه شوند و این مسئله ، خاص شهر ما نیست. این عضو شورای شهر گفت: قطعا در ایام نوروز به سفر خواهم رفت اما هنوز مقصد سفر مشخص نیست.