جمعه 25 شهريور 1390-19:7

محکم چون دماوند

 از رییس جمهوري مي خواهيم تا قاطعانه با عوامل این ادعاهای بی اساس و تلاش های غیر قانونی،که بر آن است تا حریم شهرستان آمل را مورد تجاوز قرار دهد برخورد شود.( گزارش مريم پروين-فعال سياسي،فرهنگي-از امضاي تومار مردم آمل به رییس جمهوري برای صیانت از حریم جغرافیایی اين شهرستان)


پس از واکنش هایی که از سوی برخی از مسوولان بلند پایه استان مازندران و به ویژه شهرستان آمل و رسانه های محلی در برابر ادعاهایی که در صدد است تا بخش هایی از لاریجان آمل را در محدوده جغرافیایی استان تهران قلمداد کنند،به وجود آمد، این بار افکار و احساسات عمومی مردم آمل به طور گسترده ای چهره خود را در مصلای جمعه آمل به  نمایش گذاشت.

چندین هزار نفر از اقشار مختلف مردم آمل که در میان آنان زنان آملی هم حضور چشمگیری داشتند،با امضا توماری، اعتراض و مخالفت شدید خود را با ادعاهای مغایر با قوانین تقسیمات کشوری اعلام کردند.

در این تومارکه خطاب به رییس جمهوري نوشته و امضا شد، امضاکنندگان هرگونه ادعا و تلاش برای دست اندازی به محدوده جغرافیایی شهرستان آمل در منطقه لاریجان را به شدت محکوم کردند.

در بخشی از این تومار، از رییس جمهوري درخواست شد تا قاطعانه  با عوامل این ادعاهای بی اساس و تلاش های غیر قانونی، که بر آن است تا حریم شهرستان آمل را مورد تجاوز قرار دهد برخورد شود.

 مردم آمل در این تومار خطاب به رییس جمهوري اعلام کردند در صورت ضرورت، از محدوده جغرافیایی منطقه لاریجان-که  بخشی لاینفک از تاریخ ، فرهنگ و هویت مردم آمل است- قانونی اما قاطعانه دفاع و ایستادگی خواهند کرد و تا حصول نهایی در صیانت از مرزهای جغرافیایی و حریم و حرمت های تاریخی و فرهنگی آمل از پای نخواهند نشست.