چهارشنبه 13 مهر 1390-23:52

به ياد پدر ؛ ديدار شورايي ها با لاريجاني

شايد قبل از افتتاح بلوار ميرزا هاشم آملي با رييس مجلس ديدار کنيم/یکی از اعضای خانواده لاریجانی،روز افتتاح پروژه بلوارحضور خواهد داشت/قطعه 28 آرامگاه محوطه سازی خوبی ندارد و بازماندگان برای رفتن به این محل دچار مشکل می شوند/شهردار پيشنهاد سوله ای مسقف را مطرح کرد تا در زمان بارندگی،نماز میت در آن محل خوانده شود که مورد اعتراض عماد حسینی قرار گرفت/از مزايده هتل شهرداري استقبال نشد.(گزارش مازندنومه از جلسه شوراي شهر آمل)


مازندنومه:علي رغم تصور برخي که خبرهاي جلسات شوراي شهر را فاقد جذابيت خبري مي دانند،ما برآنيم که اتفاقا" خبرهاي داغي از دل همين جلسات بيرون مي آيد.در واقع شوراها پارلمان هاي محلي هستند که بعضا" خبرها و حاشيه هاي آن از خبرهاي مجلس کم ندارد.

ما در دو سال گذشته ابتدا اخبار شوراي شهر ساري پوشش داديم و سپس از اواخر سال گذشته به شوراي شهر قائم شهر رفتيم و اکنون نيز با پيگيري هايي که انجام داديم،جلسات چهارشنبه هاي شوراي شهر آمل را نيز پوشش مي دهيم.کلثوم فلاحي-خبرنگار مازندنومه-اين بار به آمل رفت و گزارش اظهارات جلسه علني شورا را تهيه کرد.بخوانيد.

------------------------------------

*شايد ديدار با لاريجاني

رييس شوراي شهر آمل در جلسه علنی چهارشنبه با اشاره به پروژه بلوار میرزا هاشم آملی اظهار داشت: امیدواریم همه پروژه ها مانند این پروژه به سرعت پیش روند.

علی قاسمی  با بیان اینکه این پروژه سه شنبه هفته آینده به بهره برداری می رسد، تصریح کرد: طی مکاتباتی که داشته ايم، بنا بر این است که قبل از افتتاح این پروژه ،اعضای شورای شهر آمل و مسئولان شهری با رئیس مجلس مجلس دیداری داشته باشند که نتیجه قطعی محقق شدن این دیدار شنبه اعلام می شود.

 رئیس شورای شهر آمل یادآور شد: یکی از اعضای خانواده لاریجانی در روز افتتاح این پروژه حضور خواهد داشت.

*آمل،شورا،اولين جلسه علني

شهردار آمل در این نشست گفت: نخستین جلسه علنی است که در خدمت خبرنگاران هستیم.

 احمد امیرسلیمانی افزود: پروژه میرزاهاشم آملی در سوم خرداد همزمان با پروژه شش بهمن شروع شد و به دلیل اهمیت پروژه به لحاظ بازگشایی گره ترافیکی مسیر، با تمام توان و قدرت وارد کار شدیم.

 وی با بیان اینکه سازمان عمران و فضای سبز به خوبی در این پروژه ورود پیدا کردند،ادامه داد: تمامی کوچه های منتهی به این خیابان نامگذاری شدند.

 امیرسلیمانی خاطرنشان کرد: این نخستین پروژه در تاریخ شهرسازی آمل است که تمام جزئیات در آن لحاظ شده و پروژه ای نیست که پس از افتتاح بخواهیم مسائل دیگری را در آن اعمال کنیم.

وی افزود:این پروژه اصلا در برنامه نبود و با تدبیر شورا پروژه را آغاز کردیم که نوزدهم این ماه به بهره برداری می رسد.

 شهردار آمل با بیان اینکه بیش از 700 متر از مسیر را با توافق تملک کردیم و با اجرای این پروژه صاحب املاک هم شدیم ، اظهار داشت: با این کار یک دوم از هزینه های این پروژه تامین شد.

 وی در ادامه خاطرنشان کرد: قطعه 28 آرامگاه محوطه سازی خوبی ندارد و بازماندگان برای رفتن به این محل دچار مشکل می شوند.

 وی یادآور شد: این منطقه را به سازمان عمران واگذار می کنیم تا به مساله رسیدگی کند.

*پيشنهادي که با آن مخالفت شد

بر اساس اين گزارش،شهردار درخواستی به شورا مبنی بر ساختن محلی برای خواندن نماز میت در آرامگاه داد که مورد اعتراض برخی از اعضای شورا قرار گرفت.

امير سليماني پيشنهاد سوله ای مسقف را مطرح کرد تا در زمان بارندگی ، نماز میت در آن محل خوانده شود. این موضوع مورد اعتراض عماد حسینی-عضو شورا- قرار گرفت.

وی اظهار داشت: شش ماه از سال بارندگی است که میزان باران هم به اندازه ای نیست که نتوان زیر باران ، نماز میت خواند.

 قاسم حامدی- رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر آمل- در پاسخ به حسینی به مزاح ،گفت : شما جوان ترین عضو شورا هستید و این حس و حال را ندارید، ما که سنی گذرانده ایم بیشتر درک می کنیم.

نائب رئیس شورای شهر آمل در سخنانی گفت: بر اساس مصوبه شورا 80 درصد از آسفالت معابر و خیابان ها توسط شهرداری و 20 درصد بر عهده شهروند است .

 قدرت الله نائیج نژاد تصریح کرد: 20 درصد سهم شهروند هم مجددا شامل 10 درصد تخفیف می شود.

*از مزايده هتل استقبال نشد

 شهردار آمل در بخش دیگری از سخنان خود ، اظهار داشت:هتل شهرداري بر اساس کارشناسی کارشناسان به مبلغ ماهانه 30 میلیون تومان به مزایده گذاشته شد و کسی با این سقف اعلام آمادگی نکرد و الان بنا بر تجدید مزایده است.

 امیرسلیمانی یادآور شد: بر اساس توافق جدید و نظر کارشناسان ، این هتل با مبلغ 20 میلیون تومان در ماه مجددا به مزایده گذاشته می شود و امید است با این مزایده بتوانیم هتل را واگذار کنیم.

 نائب رئیس شورای شهر آمل در این راستا افزود: این موضوع در کمیسیون مطرح شده و بحث بر سر زمان و مبلغ است.

نائیجی نژاد با اشاره به اینکه برای مبلغ 30 میلیون مراجعه کننده ای نداشتیم ، خاطرنشان کرد: نظر کمیسیون بر این است که مدت واگذاری از پنج سال به 10 سال افزایش یافته و مبلغ هم از 30 میلیون به 20 میلیون تومان کاهش یابد.

 عضو دیگر شورای شهر آمل گفت: بر چه اساسی پنج سال باید به 10 سال افزایش یابد؟

 عماد حسینی اظهار داشت: این کار باید هرچه سریع تر انجام شده و هتل به مزایده گذاشته شود چراکه در حال از دست دادن زمان هستیم.

دیگر عضو شورای شهر آمل ، در همین رابطه ، افزود: این موضوع بر اساس نظر جهانگردی است.

سید محمد پژومان تصریح کرد: شاید در ابتدا اطلاعات کاملی نداشته و اطلاعات نسبی داشته اند و بر همان اساس قیمت گذاری کرده بودند.

نائب رئیس شورای شهر آمل در بخش دیگری از سخنان خود ، گفت: زمان بهره برداری از این هتل گذشته و این هزینه به نفع شهر نیست.

نائیج نژاد خاطرنشان کرد: باید به کار سرعت دهیم ، از زمان افتتاح پروژه تاکنون مزایده گذاشته و به نتیجه نرسیده ایم.

شهردار آمل در این رابطه با بیان اینکه باید به صورت جدی در این کار ورود پیدا کنیم ، یادآور شد: نگاه من بر این است که این پروژه را به مزایده بگذاریم و در صورتی که به نتیجه نرسیدیم ، پروژه را به یکی از سازمان ها واگذار کرده و سرمایه اولیه را در اختیارشان بگذاریم تا کار آغاز شود.

*طرح قديمي دوباره اجرا شود

دیگر عضو شورای شهر آمل در خصوص ترافیک شهر گفت: امروز در کمیسیون اجتماعی که با حضور رئیس نیروی انتظامی ، معاون شهردار و برخی دیگر از مسئولان و تنی چند از شهروندان که از وضع نامناسب ترافیک در شهر به ستوه آمده بودند برگزار شد.

حسین روحی ، افزود: رئیس نیروی انتظامی آمل در این نشست توضیح داد که چند سال قبل طرحی به عنوان یک کار ویژه برای مقابله با وضع ترافیک مطرح و اجرایی شد و شهر در حال نجات از این وضع بود.

 وی یادآور شد: اما از بس که خود شهروندان به فرمانداری و دفتر امام جمعه و شهرداری فشار آوردند ، نیروی انتظامی را مجبور کردند که این طرح اجرا نشود.

 روحی خاطرنشان کرد: رئیس نیروی انتظامی آمل در این نشست صریحا اعلام کرد که اگر می خواهید غده کنده شود تنها راه این است که آن طرح دوباره به اجرا درآید و باید از شورای ترافیک بخواهیم به اجرایی شدن این طرح کمک کند در غیر این صورت خودشان باید پاسخگو باشند.

 این عضو شورا در بخش دیگری از سخنان خود به شهردار آمل ، گفت:کسانی زمین های شهرداری را فروخته و امروز رفته اند اما اثر آن هنوز باقی مانده است.

وی یادآور شد: شهردار باید بیت المال را حفظ و دفاع کند و ممکن است عده ای در این مسیر برای شما مشکل ایجاد کنند اما مردم این کار شما را تایید می کنند و خدا هم با شماست.

شهردار در مقابل این گفته های عضو شورا اظهار داشت: آنچه که باعث می شود املاک مجموعه ای به تاراج برود ، توسط افراد همان مجموعه است.

 امیرسلیمانی افزود: تمام موضوعات و خط و خطوط از داخل همان مجموعه به بیرون درز می کند که بر اساس فلان قانون می توان فلان کار را انجام داد.

وی ادامه داد: فرد بسیار امین و پیگیری در واحد املاک شهرداری داریم که کارهای خوبی انجام می دهد و بسیار پیگیر و انسان پاکی است.

 امیرسلیمانی تصریح کرد: این فرد تاکنون کوچکترین تخلفی در مجموعه شهرداری نداشته است چراکه اعتقاد محکمی دارد.

 وی گفت: ظرف 10 روز آینده تمامی املاک شهرداری با مشخصات به شورا اعلام می شود.

*معافيت صد در صدي براي سازندگان پارکينگ طبقاتي

عماد حسینی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار اعمال معافیت 100 درصدی برای کسانی شد که در ساخت و ساز پارکینگ طبقاتی ورود پیدا می کنند.

وی با اشاره به اینکه شبکه های معابر خوبی در آمل ایجاد شده ، یادآور شد: مکان فعلی شهرداری مناسب نیست و تردد زیادی در این مسیر صورت می گیرد.

 این شورای آمل با بیان اینکه حضور شهرداری آمل در این منطقه توجیهی ندارد ، گفت: شهردار آمل تیمی را مامور کند تا امکان سنجی کنند که اگر شهرداری از محل فعلی نقل مکان کند چه معایب و مزایایی خواهد داشت .

وی با اشاره به اینکه اصل بر در دسترس بودن است و نه در مرکز قرار گرفتن، خاطرنشان کرد: اصل انتقال شهرداری به خارج از شهر ملاک عمل است و در دنیای امروز اصل بر این است که مراکز این چنینی در مسیر دسترسی راحتی باشند.

حسینی یادآور شد: پیشنهاد من فروش املاک شهرداری برای احداث محل جدید است چراکه هر روز بر این املاک افزوده می شود اما بهره برداری انجام نشده است.

 وی افزود: حداقل امروز می توانیم برآورد هزینه و مکان یابی را انجام دهیم تا در آینده مکان جدید شهرداری مشخص باشد.

 شهردار آمل در این رابطه گفت: اگر احداث ساختمان جدید شهرداری را آغاز کنیم حدود چهار میلیارد تومان هزینه دارد که سایر پروژه ها را از نظر مالی تحت الشعاع قرار داده و تضعیف می کند.

خاطرنشان مي کنيم در این نشست درخواستی از سوی شهردار آمل مبنی بر تجلیل از 22 نخبه ورزشی و علمی با اعتبار 70 میلیون ریال مطرح شد که به هر یک از این افراد یک نیم سکه بهار آزادی تقدیم شود.

 در این خصوص بحث های متعددی پیش آمد از جمله اینکه منبع اعلام این افراد چه کسی است ؟آیا باید بین نخبه ورزشی و نخبه علمی تفاوت قائل بود؟ و ...