پنجشنبه 14 مهر 1390-8:36

تقديم با يک شاخه گل چيني!

در مراسم استقبال از دانشجويان ورودي 90 دانشگاه مازندران به دانشجويان يک شاخه گل رز مصنوعي ساخت چين اهدا شد.


يکي از تشريفاتي که در سال هاي اخير باب شده و در دانشگاه هاي کشور برگزار مي شود،مراسم استقبال از دانشجويان جديد است.

يکي از دانشجويان ورودي سال 1390 دانشگاه مازندران به مازندنومه گفت:مراسم استقبال از دانشجويان ورودي امسال، در روز دوشنبه (ويژه پسران) و سه شنبه (ويژه دختران) در سالن ورزشي حضرت قائم (عج) در پرديس دانشگاه بابلسر برگزار شد.

اين دانشجوي ورودي 90 ضمن قدرداني از مسئولان دانشگاه به خاطر برگزاري اين مراسم،به نکته ي جالبي اشاره کرد و اين که در اين مراسم به هر يك از دانشجويان تازه وارد، شاخه گل رز مصنوعي داده شد كه برچسب ساخت چين آن خودنمايي مي كرد!

وي در ادامه به اين نکته تاکيد کرد:در استاني كه به عنوان يكي از بزرگ ترين توليد كننده و صادر كننده هاي گل به داخل و خارج مرزها مطرح است،بهتر بود به دانشجوياني كه بايد سكان دار علم و فن آوري جامعه باشند، گل ساخت چين داده نمي شد.

حتما" مسئولان ارشد دانشگاه با ما هم عقيده هستند که تاكيد بر استفاده از توليدات داخلي است،هر چند متاسفانه محصولات بي كيفيت و بي خاصيت چيني در همه جا،از ادارات و دانشگاه ها تا اتاق خواب ما ايراني ها خودنمايي مي كند.

همين روز گذشته حضرت آیت الله خامنه ای در دیدار با جمعی از نخبگان و فرهیختگان جوان کشور با اشاره به محصولات کیفی تولید داخل در برخی عرصه ها، خودداری دستگاههای دولتی از خرید تولیدات خارجی را، کاملاً الزامی دانستند و افزودند: رئیس جمهور به دستگاههای دولتی دستور دهد که در این موارد، مطلقاً کالای خارجی خرید نکنند.