شنبه 16 مهر 1390-23:15

زير آسمان شهر

تاخير يک ساعت و ده دقيقه اي استاندار باعث شد حوصله همه سر برود/عده ای دزد به امام و جمهوری اسلامی نزدیک می شوند و دزدی می کنند/تمام کارکنان بيمارستان کجور بومي هستند/کارکنان و شهردار منطقه اجبارا" بايد بومي باشند.(گزارش+حاشيه نگاري مازندنومه از افتتاح شهرداری شهر جدیدالتاسیس پول کجور)


 به گزارش محمد حسين ملايي کندلوسي-خبرنگار ما در کجور-عصر روز شنبه 16 مهرماه 90 طی مراسمی با حضور استاندار مازندران،مدیرکل امور شهری استانداری مازندران،نماینده مردم نوشهر و چالوس و کجور و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی،شوراها و دهیاران کجور و جمعی از مسئولان نوشهر و چالوس و کجور و مردم منطقه، ساختمان شهرداري شهر جدیدالتاسیس پول کجور رسما افتتاح شد.

  قرار بود مراسم راس ساعت 30/15 دقیقه آغاز شود اما طبق روند هميشگي برنامه با تاخیر زیاد شروع شد.

همه آمده بودند به جز شخص استاندار مازندران،همین موضوع باعث شد که حاضران صبر کنند تا استاندار مازندران نیز به از راه برسد.

تاخیر یکساعت و ده دقیقه ای طاهایی باعث شد که حوصله مدعوین بسر آيد و به صورت زمزمه نسبت به این وضعیت اعتراض کنند اما بالاخره استاندار از راه رسید و مراسم رسما آغاز شد.

 مجری برنامه چندین بار در طول مراسم از تاخیر به وجود آمده عذرخواهی کرد و برنامه ها به صورت فشرده پي گيري شد.

 حجت الاسلام محمود مشایخ -امام جمعه نوشهر- در این مراسم گفت:در ابتدای راه شهرسازي هستیم،بنابراین باید در ساخت این شهر دقت لازم صورت گیرد و خیابان ها و معابر شهری آن بر اساس مهندسی لازم شهری و استانداردهای روز و مناسب با اقلیم جغرافیای این منطقه طراحی و ساخته شود تا در آینده مشکلی به وجود نیاید.

 وی دربخشی از سخنان خود به اختلاس اخیر بانکی اشاره کرد و اظهار داشت: عده ای دزد به امام و جمهوری اسلامی نزدیک می شوند و دزدی می کنند که با این کارشان می خواهند همه مردم را به مسئولان نظام و امام و انقلاب بدبین کنند.

انوشيروان محسنی -نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی- نیز در اين مراسم اظهار داشت: نگاه دولتمردان از ابتدای انقلاب اسلامی به مناطق محروم و زیرساخت ها معطوف بود تا مردم در سایه این زیرساخت ها در آرامش و اسایش زندگی کنند.

 وی به افتتاح بیمارستان شبانه روزی کجور اشاره کرد و گفت: برای اولین بار در منطقه،کارکنان یک سیستم اداری همه اهل کجور هستند و هیچ فرد غیربومی در این بیمارستان وجود ندارد.

سید یونس حسینی -مدیرکل امور شهری استانداری مازندران-هم بیان داشت: ساختمان شهرداری پول به گونه ای طراحی خواهد شد که با فضای بافت طبیعی منطقه کجور همخوانی داشته باشد.

 وی تاکید کرد: به هیچ وجه امکان ندارد در مجموعه شهرداری شهر جدیدالتاسیس پول کجور از کارکنان غیر بومی استفاده شود و شهردار و تمامی کارکنان آن نیز الزاما باید ساکن پول کجور و بومی این منطقه باشد.

حسینی همچنین در پایان از تایید نامه درخواست شهر شدن کجور توسط استاندار و ارسال آن به وزارت کشور و نیز افزایش سرانه هر شهروند مازندرانی تا میزان دویست هزار تومان خبر داد.

 استاندار مازندران هم که ديرتر از بقيه آمده بود،آخرين سخنران مراسم بود.

طاهايي خاطر نشان ساخت: منطقه کجور مازندران یکی از مناطق نخبه پرور کشور است که از گذشته های دور تا به امروز نیز این روند ظهور استعدادها و فرهیختگان و اندیشمندان بنام و تاثیر گذار در امور کشوری را در خود حفظ نموده است.

وی با اشاره به افتتاح و آغاز به کار شهرداری شهر جدیدالتاسیس پول کجور گفت: مهمترین اصل در کار شهرداری پایبندی به قانون و ضوابط است و همواره نیز باید در چارچوب آن حرکت کرد تا موفق بود.

به گزارش خبرنگار ما پس پايان سخنرانی استاندار،حاضران به سمت مسجد شهر جدید پول رفتند و پس از خواندن نماز مغرب و عشا و صرف شام،به سمت محل ساختمان شهرداری شهر جدیدالتاسیس پول کجور حرکت کردند و این ساختمان توسط مسئولان به بهره برداري رسيد.