پنجشنبه 21 مهر 1390-22:24

شهردار آمل:گاهي از خط قرمز عبور مي کنم

هفته آینده خواسته های مردم شهرمان را پیش رئیس مجلس می بریم،هرچند که نماینده مردم قم است اما آملی است/به ازاي آسفالت حياط هلال احمر بايد ده نفر از کارکنان شهرداري خياطي آموزش ببينند/راننده هاي اتوبوس از زائران امامزاده عبدالله صد تومان کرايه مي گيرند که شايد مردم را نفرين کنند/شورا يا شهردار را برکنار کند يا خانم قدرت را.(گزارش مازندنومه از جلسه شوراي شهر آمل)


شامگاه چهارشنبه جلسه شوراي شهر آمل برگزار شد.به گزارش کلثوم فلاحي-خبرنگار مازندنومه-قاسمی در جلسه علنی شورای شهر آمل در رابطه با دیدار با رئیس مجلس که قرار بود پیش از افتتاح بلوار آیت الله میرزا هاشم آملی ، انجام شود، گفت: به دلیل برگزاری جلسه اضطراری سران سه قوا در دفتر رئیس مجلس که با ساعت ملاقات ما همزمان شد، دیدار اعضای شورای شهر آمل با لاریجانی لغو شد و او از این بابت عذرخواهی کرد.

رييس شوراي شهر آمل افزود: هفته آینده این نشست برگزار می شود و خواسته های مردم شهرمان را پیش رئیس مجلس می بریم،هرچند که نماینده مردم قم است اما آملی است.

*ادارات از شهرداری درخواست های یک طرفه دارند

عضو شورای شهر آمل در خصوص روکش آسفالت حیاط اداره هلال احمر ، اظهار داشت: متاسفانه ادارات از شهرداری درخواست های یک طرفه دارند و این موضوع آنقدر جا افتاده که خود را در برابر شهرداری محق می دانند و اگر شهرداری در مقابل بخواهد از امکانات این ادارات استفاده کند باید هزینه پرداخت کند.

حامدی، تصریح کرد:روکش آسفالت حیاط هلال احمر یک میلیون و 300 هزار تومان هزینه دارد که گفته ایم در قبال ارائه این خدمت از سوی شهرداری، باید 10 نفز از خانواده کارکنان شهرداری از کلاس های دوره خیاطی این اداره برخوردار شوند.

 وی با بیان اینکه در آمل 350 تشکل مذهبی فعالیت می کنند، ادامه داد: سومین همایش سراسري آموزش مسئولان هیات های مذهبی در مازندران برگزار شد که در این مراسم میزبان گیلان و گلستان هم بودیم.

حامدی با اشاره به اینکه در رابطه با بهشت امام زاده عبدالله پیشنهادی مبنی بر تهیه خودروی الگانس برای افرادی که می خواهند از ماشین تشریفات استفاده کنند ،داده شده ، تصریح کرد: اتحادیه آرامستان های کشور در این خصوص تصمیم گرفته که مراکز می توانند از خودروی تشریفات استفاده کنند.

 وی پیشنهاد داد که نرخ کرایه اتوبوس از 50 تومان به 75 تومان افزایش یابد و یادآور شد: راننده های اتوبوس انگیزه خدمت رسانی ندارند.

اين عضو شوراي شهر گفت: از ميدان 17 شهریور به امام زاده عبدالله راننده هاي اتوبوس صد تومان کرايه مي گيرند که مردم مي روند آنجا دعا مي کنند،اما راننده های اتوبوس شايد نفرین کنند!

*سوله براي نماز ميت

پژومان در خصوص احداث سوله برای نماز میت که از بحث های هفته گذشته بود و در این جلسه هم دوباره مطرح شد، اظهار داشت: از قبل نگاه بر این بود مکانی تهیه کنیم که محل برگزاری مراسم و سخنرانی باشد.

این عضو شورا با بیان اینکه نماز میت طولانی نیست و می توان زمان آن را در سرما و گرما تحمل کرد، افزود: امروز به دلیل زندگی شهری و آپارتمان نشینی امکان برگزاری مراسم مردگان در منازل نیست و مساجد هم مبلغ زیادی از افراد دریافت می کنند.

* در برخی موارد از خط قرمز عبور می کنم

بر اساس اين گزارش،برخی از اعضای شورا که پیش از این از آرامستان های مشهد و بجنورد  بازدید کرده،طرح های جالبی را دیده بودند ، نظر خود را در این خصوص ابراز داشتند.

در ادامه شهردار آمل اظهار داشت: می توانیم مسافرت برویم و طرح جامع تری در این خصوص ارائه کنیم.

 احمد امیرسلیمانی در خصوص بروز خطا در برخی پروژه ها ، گفت :خطاهای پروژه ای سازمان عمران در گذشته زیاد بود و یک مدیر هم در این خصوص مسئول است.

 وی با اشاره به بروز خطا در پروژه دیوار حائل امام زاده عبدالله در سال 87 تصریح کرد: امروز 85 درصد از سندهای این پروژه خط خورده و تنها 15 درصد پرداخت شده است.

 به گزارش خبرنگار ما اعضای شورای شهر آمل در خصوص برخی تخفیف های شهرداری برای برخی شهروندان ، اتفاق نظر نداشتند.

 شهردار آمل در این رابطه یادآور شد: در برخی موارد و مطلع شدن از حال و روز شهروند، از خط قرمز عبور می کنم چراکه وقتی یک زن پنج فرزند را به تنهایی نگهداری می کند و همسر خانواده هم به دلیل اعتیاد ، خانواده را ترک کرده ، باید از این خانواده قدرداني کرد.

امیرسلیمانی ، اظهار داشت: اعضای شورا یا من را برکنار کنند یا خانم قدرت( عضو شورای آمل و کمیسیون توافقات شهرداری)را چراکه گاهی اوقات شرایط زندگی افراد در تصمیم گیری های ما اثرگذار است.

روحی-دیگر عضو شورای شهر آمل- در همین راستا ادامه داد: اعضای شورا باید به کمیسیون توافقات این اختیار را بدهند تا شهردار در موارد خاص ، تخفیف ویژه در نظر بگیرد و اصل کمیسیون توافقات هم بر همین است.

*نهري که باتلاق شده است

 در اين جلسه اعضای هیات مدیره نظام پزشکی آمل ، میهمان شورای شهر آمل بودند. رئیس هیات مدیره نظام پزشکی آمل گفت: جامعه پزشکی به اقتضای موقعیت شغلی و مسئولیت حرفه ای همواره انتظار بهتر شدن امور بهداشتی را دارد.

منوچهر مجد ابتدا از نهر مقابل ساختمان پزشکان سخن به میان آورد و اظهار داشت: این نهر تبدیل به باتلاقی شده که حیوانات موذی در آن جای گرفته اند و اصل این موضوع با بافت شهری منافات دارد و بارها در این خصوص با شهرداری مکاتبه کرده ایم که پاسخی نداشته است.

 وی در رابطه با جدا کردن پسماندهای عفونی مطب ها یادآور شد: این کار توسط یک شرکت خصوصی انجام می شود اما بااین وجود ، از سوی شهرداری هم برای مطب های پزشکی دو صورتحساب عوارض نوسازی و عمران شهری و عوارض خدمات پزشکان متخصص و آزمایشگاه ها صادر می شود.

مجد خاطرنشان کرد: حال که پسماندهای مطب ها توسط شرکت خصوصی جمع آوری می شود که بابت این موضوع هم هزینه پرداخت می کنیم چرا شهرداری باید دوباره برای مطب پزشکان عوارض دریافت کند؟

عضو شورای شهر آمل در ادامه اظهار داشت: مجوز این شرکت از وزارت بهداشت است و با ما طرف قرارداد نیست،وزارت بهداشت در این رابطه اصلا با ما وارد مذاکره هم نشد و راسا اقدام کرد و ما اختیار دفع یا جذب آن را نداریم.

 عماد حسینی افزود: اگر وزارت بهداشت بخواهد که ما زباله عفونی را حمل نکنیم ، خوشحال هم می شویم و حاضریم همین شرکت اقدام به این کار کند که هم بهداشتی دفع کند و هم به درستی حمل شود.

وی ادامه داد: اما عوارضی که پرداخت می کنید به خاطر سایر زباله هایی است که در مطب ها تولید می کنید.

حسینی با اشاره به اینکه شما مختار هستید با این شرکت قرارداد ببندید یا نه ، تصریح کرد: اما اگر با این شرکت قرارداد نبندید ما مکلف هستیم که زباله های عفونی شما را هم حمل و دفع کنیم .

 وی با بیان اینکه ما اختیار نداریم در این رابطه با وزارت بهداشت وارد مذاکره شویم تا حمل و دفع زباله عفونی مطب ها بر عهده شهرداری باشد ، افزود: این موضوع در حوزه نظام مهندسی پزشکی است و ما ذی صلاح نیستیم.

شهردار آمل هم در این رابطه گفت: مسئول انهار در سطح شهر ، آب منطقه ای بوده و مسئولیتی بر عهده شهرداری نیست و شهرداری صرفا لایروبی این نهرها را انجام می دهد.

 امیرسلیمانی با بیان اینکه برای این کار سالانه 500 میلیون تومان هزینه می کنیم ، خاطرنشان کرد:گاه کارگرهای ما برای لایروبی این نهرها مسدوم شده و بعضا وارد لوله های یک متری می شوند.

 وی معضل اصلی در انهار را رعایت نکردن حریم رودخانه عنوان کرد و گفت: اگر حریم رعایت شود بیل مکانیکی لایروبی را انجام می دهد و نیازی به کارگر نیست.

 شهردار آمل با بیان اینکه اداره آب کاملا با بی تفاوتی از مساله انهار می گذرد ، افزود: در برخی مناطق برای انهام مجوز سرپوشیدگی دادند که ما مخالفت کردیم.

 وی با اشاره به اینکه صورتحساب نوسازی را خودم هم پرداخت می کنم ، ادامه داد: نمی توانیم یک شبه آمل را تبدیل به شهر ایده آل کنیم و قرار هم نیست شهردار و اعضای شورا معجزه ای در این رابطه انجام دهند.

امیرسلیمانی با بیان اینکه در توسعه زیرساخت های شهر ی به اندازه بضاعت مان گام برمی داریم ، یادآور شد: اگر به این نتیجه رسیده اید که این شرکت خصوصی می تواند در زمینه جمع آوری همه زباله های عفونی و غیر عفونی مطب های پزشکان خدمات ارائه دهد ما خوشحال می شویم که زباله مطب ها را حمل و دفع نکنیم و همین الان هم با محیط زیست درگیر هستیم.

 وی خاطرنشان کرد: زباله آمل را در محلی دفن می کنیم که 2 سال آینده حوضچه سد هراز است و همین الان هم سر ریز شیرابه زباله به رودخانه هراز را داریم.

به گزارش خبرنگار ما موضوع مزایده هتل شهرداری آمل بار دیگر در شورا مطرح و اعلام شد با گذاشتن شرط مدت زمان 10 سال و 20 میلیون تومان شاید متقاضي اي نداشته باشیم.