دوشنبه 25 مهر 1390-23:18

ابراهيمي:مساله کاملا روشن است

در گفت و گوي مازندنومه با معاون سياسي و امنيتي استاندار مازندران مطرح شد:سرمايه گذار نساجي تعهداتي دارد که بايد عملياتي کند/بخش عمده تجمع کنندگان، کارگرانی هستند که توسط سرمایه گذار دعوت به کار شده اند و کارگران قبلي نيستند/ دريافت حقوق و مطالبات کارگران،حق طبیعی هر کارگری است.


هادی ابراهیمی در گفت و گو با مازندنومه در پاسخ به این سئوال ما که تجمع کارگران نساجی تا چه وقت ادامه خواهد داشت،گفت: من قبلا هم به این نکته اشاره کرده ام که تعهداتی خود سرمایه گذار دارد که باید عملیاتی کند.

وی با بیان اینکه سرمایه گذار نساجی هنوز به تعهدات خود عمل نکرده، افزود: موضوعی که من هشت ماه قبل عنوان کردم که سرمایه گذاری به جای خود ، اما تعهداتی که سرمایه گذار دارد اعم از پرداخت حقوق کارگران و مشکلاتی که کارگران نساجی دارند که همه در توافقات اولیه آمده باید اجرایی شود و مساله کاملا روشن است.

 ابراهیمی اظهار داشت: استانداری از طریق وزیر کار و امور اجتماعی وقت ، اقداماتی در خصوص بیمه بیکاری 250 نفر از کارگران نساجی انجام داد که در دولت هم مطرح و تصویب شد.

 معاون سیاسی استانداری مازندران در خصوص تجمع روز يک شنبه کارگران نساجی در قائم شهر، تصریح کرد:بخش عمده این افراد ، کارگرانی هستند که توسط سرمایه گذار دعوت به کار شده اند و کارگران قبلی نیستند.

 وی با بیان اینکه اینها کارگران جدید معترض هستند که حقوق نگرفته اند، یادآور شد: در هر صورت دريافت حقوق و مطالبات کارگران، حق طبیعی هر کارگری است و ما تلاش کردیم و رایزنی های عمده ای هم انجام دادیم.

ابراهیمی با تاکيد به اینکه سرمایه گذار باید به تعهدات خود عمل کند، خاطرنشان کرد: مشکلی که برای کارگران به وجود آمده باید حل شود.

وی افزود: براي کارگرانی که قبلا تجمع می کردند دولت مصوبه بیمه بیکاری داده که در حال انجام و پیگیری است و با اصل آن موافقت شده است.