سه شنبه 26 مهر 1390-22:31

بابل امروز

وعده 30 ساله احداث ترمینال،اینک به لطف تلاش اعضای شورای شهر و شهردار بابل محقق شده و"ترمینال "از فهرست معضلات دیرینه بابل بالاخره حذف شد./(به بهانه افتتاح چندین پروژه شهری-يادداشتي از سيد علي رحيمايي،بابل)


شهردارجوان و تحصیل کرده بابل ،هرچند مدت کوتاهی است که سکان شهر را در دست گرفته، با بهره مندی از هدایت شورای اسلامی شهر و برخی نیروهای کارآمد،به آرامی قدم های مثبتی در توسعه و عمران شهر و اصلاح ساختار اداری برداشته است.

بابل جزو شهرداری هایی است كه براساس اولین قانون بلديه مصوب 1286 هـ.ش تأسيس و ازردیف بودجه کشور دارای اعتبار شد.اين شهر در سال 1304، يعني آغاز سلطنت پهلوي اول،بعد از تهران که همزمان با تصویب قانون افتتاح شد،شانزدهمین شهرداري کشور بود که راه اندازي شد.

 متاسفانه شهري به این بزرگی و با اين قدمت تاريخي،امروز فهرستی از مشکلات را درخود دارد که یکی از آنها "ترمینال" است.

نبود ترمینال مشکلاتی را برای شهروندان و مسافران همواره در بابل به همراه داشته است.وعده 30 ساله احداث ترمینال،اینک به لطف تلاش اعضای شورای شهر و شهردار بابل محقق شده و"ترمینال "از فهرست معضلات دیرینه بابل بالاخره حذف شد.

بلوار و پارک تفریحی ساحلی بابل که دراولین طرح جامع شهری و درسال 1348 به تصویب رسیده بود و نزدیک به نیم قرن  همچنان بر روی کاغذ مانده بود،اجرای آن در این دوره شورای اسلامی شهر آغاز شد.

در سالجاری نیز فازهای جدید بلوار ساحلی شهر بابل آغازشده است که این امرعلاوه بر روانی ترافیک در غرب شهر ،کیفیت زندگی ساکنان مناطق حاشیه رودخانه بابلرود را  نیز افزایش داده است.

 اجرای پارک بزرگ ساحلی درحاشیه بابلرود،این منطقه را به یک منطقه گردشگری برای شهر بابل تبدیل نموده است که رونق اقتصادی منطقه را نیز درآینده به ارمغان خواهدآورد.

 احداث بلوارشهید سردار نژاد اکبر(درمنطقه عزیزک)که از مناطق حاشیه شهراست و تردد شهروندان به سختی امکان پذیر بوده به بلوارزیبا و عریض ،موجب شادی و نشاط شهروندان آن منطقه شده است یا بازگشایی انتهای بلوار امیرکبیر غربی ،احداث بلوار21متری باغ عباسی ،اصلاح هندسی بلوارها و میادین و...درمدتی بسیارکوتاه نشان از عزمی صادقانه و مسئوولانه دراجرای وظیفه درقبال شهروندان بابلی را نشان می دهد.

اگرچه مشکلات بابل ، لیست بلند و بالایی است،توجه عمومی مدیریت شهری در عبور و مرور شهروندان و حمل و نقل و روانی ترافیک که امروزه به یک معضل بسیارجدی مدیران شهری تبدیل گردیده قابل تحسین است .

بابل که شهری دانشگاهی وقطب پزشکی شمال کشور و مرکز داد و ستد استان مازندران است به تغییر و تحول عالمانه بسیاری نیازمند است و برای رسیدن به تغییر هندسه سیمای شهر،کمک همه مدیران متعهد به مهم ترین دستگاه خدمت رسانی به شهر ضرورت دارد.