پنجشنبه 28 مهر 1390-8:39

پاييز وعده ها(2)

دو نماينده اصلاح طلب مجلس،دولت را نقد مي کنند:محسني:مدیریت بین افراد خاصی دور می زند-در برخورد با مفسدان،خود دولت متهم است/نريمان:دولت در انتخاب مسئولان تنگ نظرانه برخورد مي کند-وعده ایجاد 5/2 میلیون شغل را حتی در بدنه ی دولت هم نمی پذیرند.


نماینده مردم نوشهر و چالوس در خصوص نقدهای وارد بر دولت به مازندنومه گفت: متاسفانه دولت از بدو شروع کار ، روی مسائلی انگشت گذاشت که «مثلا"» دولت های قبلی کار نکردند.

انوشیروان محسنی با اشاره به اینکه مدیریت بین افراد خاصی دور می زند، اظهار داشت : دولت شعارهای خوبی داده و مردم هم منتظر عملی شدن این شعارها و برقراری عدالت به معنای واقعی و آوردن نفت بر سر سفره مردم هستند،اما به مرور ، دولت خود را مقید به اجرایی کردن شعارها نکرد.

 محسنی با اشاره به پروژه های بزرگ اجرایی ، تصریح کرد: پس از گذشت پنج سال هیچ نشانی در اجرا و کیفیت کار شاهد نبودیم.

وی با بیان اینکه در برخورد با مفسدان ، خود دولت متهم است ولی وارد قضیه شده ، یادآور شد: لااقل در دولت های قبلی می گفتند که بعضی ها حمایت می شوند و دولت متهم نبود.

 محسنی با اشاره به بحث بیمه ایران و برخی انتقادها در این زمینه ، تصریح کرد: دولت همواره خود را با دولت های قبلی مقایسه می کند که سه برابر آنها کار کرده در حالی که اکثر پروژه ها در دولت سازندگی و اطلاحات که کارشان برنامه ریزی در مسائل کلان بود انجام شده و آن دولت ها به اشتغال نظم داده بودند.

وی با بیان اینکه اکنون سه هزار میلیارد تومان از نظام بانکی کشور بدون اینکه بدانند این پول به کجا می رود هزینه شده ، افزود: 70 درصد از پول بنگاه های زودبازده به سمت کار نرفت و فقط شعار بود.

 محسنی با اشاره به اینکه در هیچ دولتی نفت بشکه ای 120 دلار نداشتیم ، ادامه داد: تولید ما با علامت سئوال مواجه و برای کسب و کار کشورهای خارجی به کار گرفته می شود و می رود به کشورهای چین و هند و اقتصاد آنها را شکوفا می کند.

 وی با بیان اینکه تولیدات کشاورزی کاهش یافته ، خاطرنشان کرد: دامپروری ما در حال رونق بود و صنعتی لبنی ما در دنیا حرفی برای گفتن داشت اما الان با علامت سوال مواجه شدیم.

محسنی با اشاره به اینکه دولت سیاستگذاری و برنامه ریزی ندارد ، اظهار داشت: آخرین نرخ تورم بالای 25 درصد و بیکاری 18 درصد است که روند رو به صعود است نه کنترلی.

 وی با بیان اینکه همین اختلاس در بدنه دولت اتفاق افتاد،گفت: اگر هر 20 میلیون تومان را برای ایجاد یک شغل هزینه می کردیم مبلغ اختلاس را تقسیم کنید ببینید چند شغل می توانستیم ایجاد کنیم.

 نماینده مردم نوشهر و چالوس با اشاره به اینکه در زمینه کا ر، تولید و سازندگی خودمان را منحرف کرده ایم ، گفت: قانون هدفمندی یارانه ها با امر مقدسی شروع شد و همه هم حمایت کردند اما خروجی آن با توقف تولیدات کشاورزی و صنعتی همراه شده است.

 وی با بیان اینکه قرار است دولت 5/2 میلیون شغل ایجاد کند، خاطرنشان کرد: این وعده پیشکش ، همین شغل های موجود را حفظ کنند کار بزرگی کرده اند.

*اصولگرايان کارآمد هم کنار زده شده اند

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی به مازندنومه گفت: یکی از مهم ترین انتقاداتی که به دولت وارد است این است که در انتخاب مسئولان و مدیران بسیار تنگ نظرانه برخورد می کند.

محسن نریمان ، افزود:اینکه مدیران را از جناح مقابل انتخاب نمی کند طبیعی است اما از جناح خودی هم بسیاری از اصولگرایان کارآمد را کنار می زند.

وی با اشاره به اینکه بعد از به کار گیری مدیران ، پس از مدتی اگر به بخشی از شیوه های دولت نقد داشتند به سرعت آنها را تغییر می دهند ، ادامه داد: دولت از منابع انسانی محدودی استفاده می کند که باعث آسیب پذیری در دولت می شود.

 نریمان ، خاطرنشان کرد: هرچه محدوده انتخاب تنگ تر باشد ، مدیران کارآمد هم از دسترس خارج می شوند و اگر دولت در انتخاب مدیران سعه صدر به خرج داده و شایسته سالاری ، کارآمدی ، توان علمی و مدیریتی را ملاک قرار دهد در رسیدن به اهداف خودش موفق تر است.

 وی یادآور شد: نمی شود اهداف عالی را اعلام ولی برای رسیدن به این اهداف از نیروی ضعیف استفاده کنیم ،چراکه نیروهای ضعیف نمی توانند زمینه ساز رسیدن به اهداف مثبت دولت باشند.

نریمان با بیان اینکه دولت افق های خوش بینانه ای را مطرح می کند، ادامه داد: مثلا ایجاد 5/2 میلیون شغل و اصرار بر آن - اگر این موضوع اتفاق بیفتد-خیلی خوب است، اما باید مقدمات کار را فراهم بیاورد و شاخص های اقتصادی را خیلی تغییر دهد.

وی خاطرنشان کرد: صرف اعلام یک هدف بزرگ ، نمی شود برای آن دست زد.

 نریمان با اشاره به اینکه همه دلسوزان جامعه ، خوشحال خواهند شد که این وعده محقق شود ، افزود: اما کارشناسان معتقد هستند برای رسیدن به این وعده باید زیرساخت ها فراهم باشد که فعلا امکان پذیر نیست و اگر به نصف این وعده هم برسیم کار بزرگی است.

 نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی ، تصریح کرد: اعلام اهداف و نقاط مثبت اقتصادی باید کارشناسانه باشد ، وعده ایجاد 5/2 میلیون شغل را حتی در بدنه ی دولت هم نمی پذیرند که به این سرعت اتفاق بیفتد.