يکشنبه 14 اسفند 1390-23:55

با منتخبان خانه ملت/حسینی:کاری به عزل و نصب ندارم

در گفت و گوی مازندنومه با سید هادی حسینی مطرح شد: :‌از مازندنومه به خاطر پشتیبانی ها و حمایت هایش تشکر می کنم/وعده من به مردم این است که در چهار سال آینده ساعتی را به بطالت نگذرانم و تلاش کنم برای معیشت،رفع گرفتاری ها و توسعه استان/اقدام جدی در خصوص حقوق عقب افتاده کارگران نساجی و البرز مرکزی و بازنشستگان خواهم داشت/آچار فرانسه هستم و می توانم با هر کمیسیونی مطابقت داشته باشم/با پریچهره رفیق هستم.


مازندنومه:در ادامه سلسله گفت و گوهای مازندنومه با منتخبان مجلس نهم،به سراغ سید هادی حسینی-منتخب مردم قائم شهر،جویبار و سوادکوه-در مجلس رفتیم.او که تا چند روز مانده به انتخابات،هنوز ابلاغیه تایید صلاحیت خود را نگرفته بود،در روزهای پایانی گوی سبقت را از رقبایش ربود و همراه کمال علیپور روانه مجلس شد.گفت و گوی ما را با حسینی بخوانید.

------------------------------

* چه پیامی برای مردم دارید؟

-مردم آن قدر بزرگ هستند که نمی شود پیامی داد، مردم بصیر ، هوشمند و عاقل هستند و رصد می کنند ، به کسانی که بتوانند خدمت کنند، فرصت می دهند و اگر نتوانند از فرصت استفاده کرده و خدمت کنند، مردم هم با احترام آنها را کنار می گذارند. این نگاه بزرگ را چه می توان کرد. از مردم به خاطر اعتمادی که به من داشتند تشکر می کنم. وعده من به آنها این باشد که در چهار سالی که به عنوان نماینده مردم ، انتخابم کردند ساعتی را به بطالت نگذرانم و تلاش کنم برای معیشت ، رفع گرفتاری ها و توسعه استان.‌از مازندنومه هم به خاطر پشتیبانی ها و حمایت هایش تشکر می کنم.

* فکر می کنید نخستین اقدام شما در مجلس چه باشد؟

-باید در مجلس سوگند یاد کنیم به آنچه که به مردم تعهد دادیم و از حقوق مردم و نظام دفاع کنیم. اقدام جدی در خصوص حقوق عقب افتاده کارگران نساجی و البرز مرکزی و بازنشستگان خواهم داشت.

استان چشم انداز بیست ساله دارد و برنامه دستگاه ها در این خصوص باشد مشخص باشد. در برنامه استان نقاط ابهام زیادی وجود دارد که باید برطرف شود، نباید از برنامه عقب باشیم. بیشتر گرفتاری های ما این است که از برنامه توسعه استان عقب هستیم.

 تشکیل مجمع نمایندگان کارا از دیگر اقدامات است ،بین همه دوستانی که در انتخابات مجلس نهم مورد اعتماد مردم قرار گرفتند ، سابقه دوستی وجود دارد. این دوستی و الفت می تواند نویدبخش یک مجمع نمایندگان فعال باشد. امیدوارم این مجمع بتواند با برنامه خوب ، استان را اداره کند.

 *مایل به عضویت در کدام کمیسیون هستید؟

 -تقریبا آچار فرانسه هستم و می توانم با هر کمیسیونی مطابقت داشته باشم. باید بررسی کنم که کدام کمیسیون مورد نیاز استان است و مجلس در کدام کمیسیون به من نیاز دارد. کار را بر عهده بزرگان حوزه انتخابیه گذاشتم، پیگیر نیازهایی خواهم بود که بزرگان حوزه انتخابیه تشخیص دهند. در چند کمیسیون دقت می کنیم و در نهایت یکی انتخاب می شود.

* پس از ورود به مجلس ، به عزل و نصب می پردازید یا به کارهای عقب مانده استان و شهرستان توجه می کنید؟

-کاری به عزل و نصب ندارم ، عزل و نصب کار وزارتخانه ها ، استاندار و مدیران و مسئولان استانی است. توصیه هم به دوستان دیگر هم این است که در عزل و نصب دخالت نکنند.

بنای ما کارنامه و برنامه خوب است و با هر نگاهی که باشد تفاوتی ندارد. این گونه نیست بگوییم فلانی درانتخابات بازنده بوده پس باید همه نیروهایش را جمع کرده و نیروهای خودمان را بگماریم. مردم حوزه انتخابیه را برادران و خواهران خود و کوچکترها را هم مانند فرزندان خود می دانم.

دست در دستگاه های اداری نخواهم برد، بر اساس قانون نظارت می کنم و مفهوم نظارت هم این است که باید برنامه چشم انداز را ادامه دهند و ببینیم در چه مقطعی از برنامه هستند، اداره ها هم باید علاوه بر پیگیری سند چشم انداز ، برنامه های یک یا دو ساله داشته باشد ، ما پیگیر مطالبات مردم هستیم.

* گفته شده هادی حسینی پس از پا گذاشتن به مجلس ، مدیرکل ورزش و جوانان مازندران را تغییر می دهد، این موضوع را تایید می کنید؟

-پریچهره از دوستان خوب من است و با هم رفیق هستیم. بنای دخالت در هیچ اداره ای را ندارم من نماینده تربیت بدنی نیستم، نماینده مردم هستم. به هیچ وجه در هیچ کار عزل و نصب دخالت نمی کنم. اگر از من مشاوره بخواهند در اندازه نماینده مجلس پیشنهاد می دهم.

همه دوستانی که اکنون مشغول به فعالیت هستند زحمت می کشند. ممکن است وزیر یا رئیس سازمانی قصد تغییر زیرمجموعه خود را داشته باشد اما نظر من بر ثبات است.

 از دو سال گذشته که سعیدلو بر اریکه ورزش نشست می خواست برای تغییر ، از من مشورت بگیرد اما تقاضا کردم صبر کند و تغییر ایجاد نکند. هم سعیدلو و هم عباسی از دوستانم هستند، وزیر ورزش فرزند مازندران است و بهتر از من اینجا را می شناسد و نیازها را می داند. ورزش را تقویت خواهیم کرد اما زیر پای کسی را خالی نمی کنیم.

جهاد اقتصادی باید محقق شود تا مردم و جمهوری اسلامی پیروز شوند ، اگر این گونه نشود با شکم گرسنه نمی شود جایی را اداره کرد. هرجا که تقویت استان باشد کمک خواهیم کرد،آمدیم که دست همه دوستان را بگیریم.