يکشنبه 28 خرداد 1391-18:17

نیاز ِ دانشجو/رییس دانشگاه آزاد ساری ماندنی شد

آن چه که رییس دانشگاه آزاد ساری را در سال های اخیر برجسته کرد،نه تالیفات و اخذ مدرک دکترایش و نه پیشینه کاری اش است؛بلکه او مدیری است که توانست 45 هزار متر مربع فضاهاي آموزشي، پژوهشي، ورزشي، فرهنگي و خدماتي را در مدت كمتر از 18 ماه بسازد و تحویل دهد.


مازندنومه:پس از انتصاب فرهاد دانشجو به جای عبدالله جاسبی در سمت دانشگاه آزاد اسلامی و آغاز عزل و نصب ها در این مجموعه بزرگ آموزشی،برخی نگاه ها به مازندران و به طور خاص دانشگاه آزاد ساری بود تا ببینند آیا کیومرث نیازآذری-مدیر محبوب جاسبی و هاشمی رفسنجانی-ابقا می شود یا خیر.

شاید خیلی ها دل شان می خواست نیازآذری برود و بعد تیترهای داغ بزنند و رفتن او را جشن بگیرند،ولی یک شنبه از سوی رییس دانشگاه آزاد،کیومرث نیازآذری در مسوولیت خود ابقا شد.

کیومرث نیازآذری اهل بابل است که سال ها مدیرکل اطلاعات مازندران بود.او از سال ۱۳۷۹ به عنوان عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری فعالیت خود را آغاز کرد و پاییز سال 85 رییس دانشگاه آزاد مرکز استان شد.

نیازآذری مدرک دکترایش را سال 81 گرفت؛دکتراي تخصصي مديريت آموزشي از دانشگاه آزاد اسلامي واحد علوم و تحقيقات. عنوان پايان‌نامه اش نیز" ارائه مدلي جهت اعتبارسنجي در دانشگاه آزاد اسلامي"بود.

او تاکنون چندین مقاله و چند جلد کتاب هم تالیف کرده است:کتاب نظریه های سازمان و مدیریت در هزاره سوم ، فرهنگ جامع علوم تربيتي ، چشم اندازی بر نیازها و مسائل نوجوانان و جوانان ، اعتبار سنجی در آموزش عالی از کلاسیک و مجازی ، رفتار و روابط انساني در سازمانهاي آموزشي هزاره سوم ، نظریه های سازمان و مدیریت با تاکید بر سازمانهای آموزشی ، فراشناخت در فرآیند یاددهی و یادگیری و رویکردهای رفتاری در نظام های آموزشی از جمله تالیفات دیگر دکتر کیومرث نیازآذری است.

به گزارش مازندنومه، آن چه که رییس دانشگاه آزاد ساری را در سال های اخیر برجسته کرد،نه تالیفات و اخذ مدرک دکترایش و نه پیشینه کاری اش است؛بلکه او مدیری است که توانست 45 هزار متر مربع فضاهاي آموزشي، پژوهشي، ورزشي، فرهنگي و خدماتي را در مدت كمتر از 18 ماه بسازد و تحویل دهد.

 طراحي و راه‌اندازي آزمايشگاه‌هاي روان شناسي ، بيماري‌هاي گياهي، زمين‌شناسي ، لابراتوار زبان انگليسي و كارگاه‌هاي برق، خط گرم، شبكه هوايي، سركابل مفصل، فشار قوي و ترانس ، احداث كتابخانه مركزي دانشگاه به مساحت 1000متر مربع،احداث و راه‌اندازي ساختمان آزمايشگاه به مساحت 7000متر مربع  و احداث استخر،مسجد و...تنها بخشی از تغییرات ایجاد شده در دانشگاه آزاد ساری پس از ورود نیازآذری ست.

تحولات ایجاد شده از سوی او باعث شد که نیازآذری دو بار به عنوان مدير نمونه دانشگاه آزاد اسلامي سراسر كشور انتخاب شود.

این موفقیت ها از چشم رییس دانشگاه آزاد نیز پنهان نماند و فرهاد دانشجو چاره ای جز ابقای نیازآذری نداشت تا مسیر تغییر و تحولات مثبت در دانشگاه آزاد ساری ادامه یابد.