پنجشنبه 1 تير 1391-0:24

شهرداری قائم شهر از خبرنگار روزنامه قدس شکایت کرد

جوابیه روابط عمومی شهرداری قائم شهر به یک خبر؛پرونده شکوائیه از آن خبرنگار در دادسرای عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان تنظیم شد که در حال پیگیری است/شهرداری قائم شهر رسانه هایی را که خبر مربوط به ضرب و شتم خبرنگار روزنامه قدس را کار کردند،تهدید به شکایت کرد!


مازندنومه:در پی درج خبری با عنوان"شهردار تغییر موضع داد/دوربین ها از کار افتادند"در مازندنومه 28 خردادماه 91 ، روابط عمومی شهرداری قائم شهر جوابیه ای ارسال کرد که در ابتدای این جوابیه و پیش از هرگونه اظهارنظری،رسانه های مختلف استان را به خاطر انتشار خبر ضرب  و شتم حسین احمدی-خبرنگار روزنامه قدس-تهدید به شکایت کرد! متن کامل جوابیه در زیر می آید:

مدیر مسئول محترم پایگاه خبری – تحلیلی وزین مازندنومه

 روابط عمومی شهرداری قائم شهر با درخواست درج این جوابیه از سوی سایت ها و خبرگزاری های منتشر کننده خبر طبق قانون مطبوعات ، حق اعلام شکایت از آنها را برای خود محفوظ می داند.

 بر این باوریم که این اقدامات غیرحرفه ای که ناشی از در اختیار قراردادن اطلاعات نادرست توسط تنها یک خبرنگار و دشمنی و کینه ورزی های شخصی وی بوده است که خوشبختانه اکنون با تجمیع شواهد و قرائن به وضوح رد این اتهامات مشهود شده است.

براین باوریم مطبوعات به عنوان رکن چهارم دموکراسی و اصحاب رسانه همواره در میان همه دستگاهها به جهت رسالت و وظیفه خطیری که دارند مورد احترام و ارزش بوده و از این باب شهرداری قائمشهر نیز نه تنها اصحاب رسانه را مورد حمایت مادی و معنوی قرارداده بلکه حتی الامکان سعی می کند از این گونه اعمال ناشایست در این اداره نیز جلوگیری نماید.

 بر همین اساس به نظر می رسد تهدید یکی از خبرنگاران در جهت فرافکنی و منحرف کردن اذهان عمومی از دستگاهی صورت گرفته است که این روزها به اذعان مسولان ارشد استان سردمدار سازندگی و شکوفایی در منظر شهری و مدیریت شهری است.

 در راستای تنویر افکار عمومی شرح ماوقع جهت اطلاع رسانه و پاسخگویی به جامعه،به شرح ذیل اعلام می گردد:

 مقارن با ساعت 12 ظهرروز پنج شنبه مورخه 25/3/91 یکی از خبرنگاران روزنامه قدس ضمن حضور در دفتر روابط عمومی شهرداری قائم شهربه بهانه عدم دریافت هزینه فاکتور سال 89 که برابر اسناد موجود دریافت نیز شده اقدام به فحاشی و توهین نوامیس به مسئول روابط عمومی سابق در حضور پرسنل واحد روابط عمومی نمود.

 مشارالیه با ایجاد هیاهو و پرخاش ضمن برهم زدن نظم عمومی مضافا" از الفاظ رکیک و زننده استفاده نموده است.وی از الفاظی از جمله"دزد...،رشوه خور.....،آمدن تو در روابط عمومی خیانت بود...........،تواصلا" نمی فهمی روزنامه چیه؟.........من در روزنامه پدرت را درمی آورم..........،من میدونم با تو چیکار کنم؟...........چاپلوس و...." همکاران شهرداری را مورد خطاب قرار داد.

نامبرده متاسفانه با وساطت همکاران این شهرداری نیز آرام نشده وضمن حمله به همکار شهرداری بمنظور ایراد ضرب و شتم در حضور شاهدین توهین و فحاشی نیز نمود.

چراکه اگر برفرض مثال حقی در آن زمان ضایع شده باشد" که نشده "چرا تا به امروز سکوت؟!(بنا به اسناد و مدارک موجود مبلغ فوق پرداخت شده است) احقاق حق خویش از مبادی غیر قانونی طلب نمودن امری ناپسند و مردود است؟

 این درحالیست که شخص مورد خطاب مشارالیه در زمان تصدی خویش در سمت مسئول روابط عمومی شهرداری، واجد تشویقات متعدد من باب انجام وظیفه به نحو احسن بوده و از باب گرامی داشتن ایام و اعیاد و مناسبتهای ملی و مذهبی بارها مورد تشویق روابط عمومی و امور بین الملل استانداری مازندران و استانداری مازندران قرار گرفته است.

لهذا بر این باوریم که رعایت عدالت و احقاق حقوق همه شهروندان در دستور کار شهرداری قرارداشته و حقوق خبرنگاران محترم نیز صد البته!

در پایان خاطر نشان می گردد پرونده شکوائیه از مشارالیه به اتهام جنجال ، اخلال در نظم اداری،تهمت و افتراء و اتهام به اخذ رشوه و تهدید از نوع رسانه ای و بکار بردن الفاظ رکیک در دادسرای عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان تنظیم که در حال پیگیری است.