شنبه 31 تير 1391-15:6

جایی که قلب هست

در نامه جمعی از فعالان فرهنگی و رسانه ای و اجتماعی آمل بیان شد:از مسئولین محترم شهرستان آمل و استان مازندران انتظار داریم تا در اقدامی مسئولانه و به احترام فداکاری سید حسین ابراهیمیان و برای قدرشناسی از فرهنگ پهلوانی و فداکاری و الگوسازی و ترویج آن در جامعه،تندیس این دلاور فداکار آملی را در آمل برپا دارند.


مازندنومه:20 تیرماه امسال بود که زوجی مسافر در ساحل نور به شنا مشغول بودند که زن جوان در آستانه غرق شدن قرار گرفت و با فریادهای همسرش،حسین ابراهیمیان -جوان آملی-به کمک اش شتافت و او را تا نزدیک ساحل رساند،اما خود غرق شد.

در پی این حادثه جمعی از فعالان فرهنگی و رسانه ای آمل نامه ای به فرماندار شهرستان نوشتند و تقاضا کردند که تندیس این جوان فداکار در شهرستان آمل برپا شود.

البته صدور مجوز برای نصب تندیس و نماد شخصیت ها در شهرستان ها بر عهده شورای فرهنگ عمومی آن شهرستان است که ریاست آن را امام جمعه بر عهده دارد و برخی دستگاه ها هم چون دادگستری،شهرداری،ارشاد و... در آن عضویت دارند.

یک نسخه از نامه را لطف الله آجدانی-استاد دانشگاه و روزنامه نگار-برای مازندنومه ارسال کرده است که متن کامل آن در زیر می آید:

فرماندار محترم شهرستان آمل،جناب آقای یدالله اکبرزاده

با تقدیم احترام،همان گونه که مستحضرید و در مراسم پرشکوه و کم نظیر مردمی تشییع و تدفین و بزرگداشت روانشاد سید حسین ابراهیمیان،دانشجوی ترم چهارم علوم قضایی و عضو جامعه ورزشی و هیئت های مذهبی آمل نیز به روشنی دیده شد،اقشار مختلف مردم چه قدرشناسانه در فراق و هجران سید حسین ابراهیمیان که فداکارانه دل به دریا زد و با نجات یک انسان جان خود را از دست داد،اشک ریختند و نوای اندوه سرودند.

سید حسین ابراهیمیان با حماسه شجاعت و فداکاری خود تصویر زیبایی از انسانیت را با جان خویش ترسیم کرد تا نشان دهد که هنوز آیین و رسم پهلوانی و جوانمردی زنده است و فصل پهلوانان و نسل فداکاران به پایان نرسیده است.

جان باختگی سید حسین ابراهیمیان فروغی از شکوه و زیبایی پیوند آدمی با فرهنگ پهلوانی و فداکاری است.

تجلیل از سید حسین ابراهیمیان فقط تجلیل از یک شخص نیست که تجلیل از تشخص و منزلت فرهنگ پهلوانی و جوانمردی و انسان دوستی است.

لذا از مسئولین محترم شهرستان آمل و استان مازندران انتظار داریم تا در اقدامی مسئولانه و به احترام فداکاری سید حسین ابراهیمیان و برای قدرشناسی از فرهنگ پهلوانی و فداکاری و الگوسازی و ترویج آن در جامعه،تندیس این دلاور فداکار آملی را در آمل برپا،تا همیشه به یاد داشته باشیم که فرهنگ فداکاری و جوانمردی را باید قدر دانست و ارج نهاد.

با احترام

-لطف الله آجدانی،استاد دانشگاه و روزنامه نگار

-ذبیح الله بناگر،مدیرمسئول و سردبیر هفته نامه پیام آمل

-مریم پروین،عضو سابق شورای اسلامی شهر و شهرستان آمل و فعال فرهنگی و اجتماعی

-علی کرمزاده،عضو هیات مدیره انجمن صنفی خبرنگاران آمل و خبرنگار هفته نامه پیک خزر

-نعمت الله قربانی،عضو هیات مدیره انجمن صنفی خبرنگاران آمل و خبرنگار ورزشی

-علیرضا عزیزکمالی،عضو هیات مدیره انجمن صنفی خبرنگاران آمل و مدیر پایگاه خبری کمال نیوز

-روزبه نصیری،مدیر پایگاه خبری هراز نیوز

-سمیرا عقاپور اسک،رییس هیات مدیره انجمن سروقامتان دوراندیش

-روح الله دشتی،وبلاگ نویس و فعال فرهنگی

-سید مصطفی حسینی،وبلاگ نویس و فعال اجتماعی

-ابوالفضل بادپا،وبلاگ نویس و فعال اجتماعی

-قربانعلی مسافر،خبرنگار خبرگزاری فارس

-مجید امیدی راد،مدیر موسسه آفرینش هنر آمل

-علی اوسط ذاکری،روزنامه نگار و فعال فرهنگی

-حسین عمرانی،عضو هیات مدیره موسسه دیار سبز مازندران

-عبدالرضا عزیزکمالی،خبرنگار خبرگزاری رسا و علوم قرآنی

-جمعی از جامعه حقوقدانان آمل و دانشگاهیان و دانشجویان حقوق و علوم قضایی-باشگاه ورزشی توچال-کانون قرآن سازمان تبلیغات اسلامی آمل-مجمع قاریان و حافظان قران کریم آمل-مجمع مربیان و مدرسان قرآن کریم آمل-مجمع قرآنی هدایت،مکتب الحسن-هیات محبین الرقیه-هیات دلدادگان حضرت عباس-هیات آقام ابوالفضل-هیات قمر بنی هاشم بی سرتکیه-هیات رهروان شهدا-هیات جوانان سادات نیاک-هیات جوانان اسک

*تیتر مطلب:عنوان فیلمی است از مت ویلیامز ،محصول سال 2000 آمریکا/عکس مرحوم حسین ابراهیمیان از:هراز نیوز.