شنبه 27 آبان 1391-19:41

محمدی:در امور دانشگاه ها دخالت نمی کنیم

واکنش مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری مازندران به یک یادداشت مازندنومه/معاونت سیاسی،امنیتی استانداری مازندران،زیر مجموعه "اجتماعی" نیز دارد/ شکل کار شورای راهبردی دانشگاه ها کاملا" جنبه فرهنگی دارد؛نه سیاسی و امنیتی و دخالت در امور دانشگاه ها.


مازندنومه:در پی انتشار یادداشتی در مازندنومه با عنوان"وزارت کشور اگر هنر دارد، وضع موجود را حفظ کند!"که موضوع آن انتقاد به تشکیل شورای راهبردی و اجرایی دانشگاه ها بود،محمدمهدی محمدی-مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری مازندران-ضمن تماس با ما،توضیحاتی را بیان داشت.

دبیرکمیسیون دانشجویی مازندران بیان داشت:معاونت سیاسی،امنیتی استانداری مازندران،زیر مجموعه "اجتماعی" نیز دارد که جایگاهی برای اقدامات فرهنگی و اجتماعی این معاونت است.

وی افزود:فرمانداری ها هم تنها جایگاه سیاسی ندارند و در هر شهرستان،فرمانداران ، رییس شورای آموزش و پرورش شهرستان و رییس کارگروه فرهنگ و هنر شهرستان هم هستند.

محمدی با بیان این که در شورای فرهنگ عمومی نماینده ولی فقیه در استان رییس و استاندار سمت دبیری دارد که در نبود استاندار،معاون سیاسی و امنیتی جانشین اوست،ادامه داد:در شهرستان ها نیز امامان جمعه رییس شورای فرهنگ عمومی و فرمانداران دبیر این شورا هستند.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری مازندران با اشاره به این که این کارگروه ها و شوراها جنبه فرهنگی دارند،تصریح کرد:به فرمانداران حکمی دادیم که آن ها دبیر شورای راهبردی دانشگاه ها هستند و این به معنای دخالت فرمانداران در امور دانشگاه ها نیست.

محمدی با بیان این که نویسنده مطلب مازندنومه، اطلاعات زیادی از موضوع نداشته و اشتباه برداشت کرده،تاکید کرد:این شورا از اعضایی چون رییسان دانشگاه های شهرستان ها،امامان جمعه،مدیران ارشاد شهرستان ها و...تشکیل شده و شکل کار کاملا" جنبه فرهنگی دارد؛نه سیاسی و امنیتی و دخالت در امور دانشگاه ها.

وی گفت:این شورا،راهبردها و استراتژی ها را تعیین می کند و اولویت کاری آن تعیین موضوع و برنامه ریزی برای پیشگیری از اتفاقات احتمالی آینده است.

دبیرکمیسیون دانشجویی مازندران با تاکید بر این که کار این شورا تعیین راهبردها و مسایل کلان است،ادامه داد:این طرح ماه ها کارشناسی شده و مربوط به وزارت کشور است و در همه استان ها اجرایی شده و هدف این است که پیش از ایجاد مسایل و بحران های احتمالی،از آن ها جلوگیری کرد.

محمدی با اشاره به این که در برخی موارد ما به تناسب اوضاع و احوال شهرستان ها،موضوع و راهکار ارایه می دهیم،افزود:این به معنای آن نیست که رییسان دانشگاه ها نمی توانند موضوع و راهکار پیشنهاد دهند و بی اختیار هستند.

وی با تاکید بر این که وظیفه دیگر شورای راهبردی،مطالعه و تحقیق به منظور شناخت مسایل و مشکلات دانشجویی،اعم از سیاسی و آموزشی و صنفی است،یادآور شد:این ها ربطی به سیاسی و امنیتی کردن دانشگاه ها ندارد و هدف هم این نیست.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری مازندران با یادآوری این که دو بار با حضور استاندار،با رییسان دانشگاه های استان جلسه گذاشتیم و آن ها مشکلات و مسایل خود-حتی مشکلاتی از قبیل نبود پل عابر پیاده و تصادفات ناشی از آن- را مطرح کردند،افزود:مسئولان دانشگاه ها از این جلسه ها استقبال کردند،در حالی که چنین نشست هایی در استان های دیگر برگزار نشد.