يکشنبه 26 آذر 1391-7:7

خانه مطبوعات مازندران در گام جدید

تراز عملکرد و رویکرد خانه مطبوعات به مسائل صنفی نباید در حد امور سطحی و رفاهی متوقف بماند، بلکه خانه مطبوعات باتدوین یک استراتژی بلند مدت آمایش مطبوعات استان را مطابق سند چشم انداز مازندران 1404 مطالعه وبه داوری مجمع عمومی بگذارد/صلاح خانه درآن است طی فراخوانی افراد علاقه مند به همکاری در این سمت را به ارائه برنامه مکتوب و مدون دعوت نماید تا مشمول شائبه روزهای گذشته نشود.


مازندنومه؛یادداشت مهمان،ایرج نیازآذری،منتخب دورپنجم هیات مدیره خانه مطبوعات مازندران:پس از برگزاری انتخابات دورپنجم هیات مدیره خانه مطبوعات مازندران و مشخص شدن ترکیب جدید هیات مدیره ،انتظارات برای تغییر و تحول اساسی در این خانه بالارفت؛ انتظاراتی که طی روزهای اخیردر بیان همکاران صنفی به وضوح مشاهده می شد.

 تغییر و تحول به معنای نادیده انگاشتن خدمات ادوار قبلی نیست،بلکه معطوف به نیازهای جدید اصحاب مطبوعات و تلاش برای ارتقای کمی و کیفی مطبوعات مازندران است.

 حوادث اخیر یکی از روزنامه های مازندران بازتاب سیاسی فراوانی در سطح استان داشت و علاوه برآن برخی رسانه های بین المللی نیز به دنبال بهره برداری از این حادثه شدندکه این طبیعت عصرارتباطات بوده و گریزی برای آن نیست،لذ ااهالی رسانه سطح بازتاب اقدامات خود را کوچک و درون استانی نپندارند و هوشیارباشند که می توانند جریان ساز یک حرکت سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در سطح بین الملل نیز باشند.

از این رو تراز عملکرد و رویکرد خانه مطبوعات به مسائل صنفی نباید در حد امور سطحی و رفاهی متوقف بماند، بلکه خانه مطبوعات باتدوین یک استراتژی بلند مدت آمایش مطبوعات استان را مطابق سند چشم انداز مازندران 1404 مطالعه وبه داوری مجمع عمومی بگذارد.

 انتخابات دورپنجم این پیام را به دنبال داشت که حداکثرسازی تاثیرگذاری رسانه های مازندران برای توسعه همه جانبه و متوازن استان خواست افکارعمومی است و خانه مطبوعات باید برای تحقق این مهم علاوه برتحول ساختاری و اصلاح فرآیندها زمینه پوست اندازی رسانه های مازندران را با همکاری دستگاه های اجرایی ذیربط دردستورکارخود قراردهد.

ازطرفی اجرای برنامه های خانه مطبوعات بدون همکاری مدیران رسانه ها و سایر عوامل مطبوعات دست یافتنی نیست؛برنامه هایی که باید به تدریج آغاز و با حوصله به سرانجام برسد.

تغییرنگرش لازمه تحول است و آموزش و یادگیری مقدمه آن،پس تدوین و اجرای یک برنامه آموزشی که بتواند سطح کیفی فعالیت های مطبوعات مازندران را ارتقا دهد یک الزام اساسی برای رهیافت به سوی اهداف پیش گفته است.

نظارت و سنجش مطبوعات ، توانمندسازی و آموزش مستمر اهالی رسانه ، پیش بینی بسته های حمایتی و تسهیلاتی ، برگزاری جشنواره های انگیزشی ،توجه به اقتصادرسانه ها و ایجاد دفاتر در شهرستان ها از ضروریات دورجدید است.

 بی تردید اجرای اهداف متعالی خانه مطبوعات به یک مدیرتوانمند فکری و فرهنگی نیاز دارد تا در سه سطح عمل کند.

 این مدیر که براساس اساسنامه مدیرعامل نام دارد باید توانایی تعامل با اصحابه متکثر رسانه ، دستگاه های اجرایی ، مجمع نمایندگان، نهادهای قضایی ،سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی و اجرای برنامه های هیات مدیره منتخب را داشته باشد.

 مدیرعامل جدید باید دارای رویکردی نوین و استراتژیک باشد و جدا از قابلیت های اجرایی توانایی فهم پیچیدگی های سیاسی،اجتماعی و فرهنگی روز را داشته باشد.

 ازاین جهت صلاح خانه درآن است طی فراخوانی افراد علاقه مند به همکاری در این سمت را به ارائه برنامه مکتوب و مدون دعوت نماید تا مشمول شائبه روزهای گذشته نشود.


ایمیل نویسنده: (irajniaz@yahoo.com)