دوشنبه 18 دی 1391-23:59

راز‌هاي سر به مهر

امروز با احمدي‌نژاد سال 91 مواجهيم كه نام و نشان و آلات و غلاف دارد،در عين حال شديدا نيازمند ادامه حفظ فضايي است كه بتواند تا مدتي سرپوش اقدامات عجيب خود كه در تاريخ ايران از زمان صفويه تا امروز بي‌سابقه است بگذارد، پس مسلم است كه تحركاتي براي انتخابات رياست‌جمهوري يازدهم دارد و حتي نگاه به پيروزي در اين انتخابات.


 مازندنومه؛یادداشت مهمان،يدالله طاهرنژاد،نماينده مردم نوشهر و چالوس در مجلس پنجم و عضو شوراي مركزي حزب كارگزاران:روزي كه محمود احمدي‌نژاد ساختمان نه‌چندان بزرگ استانداري اردبيل را ترك مي‌كرد،كمتر كسي تصور مي‌كرد كه او برنامه فتح كاخ پاستور را دارد.

 او با برنامه‌ريزي دقيق و حمايت قاطع جريان اصولگرا توانست با قلمه به ريشه آبادگران، در مدت كوتاهي در قلمستان شهرداري تهران طي يك فرآيند نه چندان پيچيده آن قلمه را به گل و ميوه بنشاند.

 اين فتح بزرگ كه بيشتر به افسانه شبيه است تا بخشي از تاريخ سياسي يك كشور، در زماني اتفاق افتاد كه احمدي‌نژاد ناشناخته بود و جايگاه خاصي در بين مردم نداشت، احمدي‌نژاد سال 82 چيزي در اختيار نداشت و هيچ نشاني هم از او در عرصه بين‌المللي نبود.

 اما امروز با احمدي‌نژاد سال 91 مواجهيم كه نام و نشان و آلات و غلاف دارد،در عين حال شديدا نيازمند ادامه حفظ فضايي است كه بتواند تا مدتي سرپوش اقدامات عجيب خود كه در تاريخ ايران از زمان صفويه تا امروز بي‌سابقه است بگذارد، پس مسلم است كه تحركاتي براي انتخابات رياست‌جمهوري يازدهم دارد و حتي نگاه به پيروزي در اين انتخابات.

 كاملا طبيعي است و بلكه نياز ادامه حيات سياسي به سبك اوست. او بايد نگران شفاف‌سازي اقدامات دولت خود در حوزه‌هاي مختلف توسط دولتي باشد كه از جريان فكري مخالف يا منتقد او سر برمي‌آورد؛بنابراين تمام سعي خود را خواهد كرد كه اين راز‌هاي سر به مهر در اختيار دولتي باشد كه برگزيده يا همسو با او و نزديكانش است.

 و حتما هم تمام تلاش خود را خواهد كرد كه دولت مورد‌نظر خود را به قدرت بنشاند تا با خاطري آسوده در سايه قدرت فعاليت آتي خود را طراحي و اجرا كند.

 او اين مسير را طي خواهد كرد و بعيد است اصولگرايان قدرت مقابله با او را داشته باشند و بتوانند برنامه‌هاي او را متوقف يا منحرف كنند چراكه احمدي‌نژاد تجربه خود را براي اين مسير پرخطر به كار بسته و مهيا كرده است و توشه و بار كافي براي مقابله با موانع احتمالي را دنبال خود دارد.

پس احمدي‌نژاد جدي است و بايد در سال 92 او را جدي‌تر ديد.

*این یادداشت در روزنامه اعتماد روز دوشنبه 18 دی ماه منتشر شد.