يکشنبه 20 اسفند 1391-19:9

مجمع نخبگان مازندران،امیدی برای مشارکت و توسعه

در استقبال از تشکیل  مجمع غیر دولتی نخبگان مازندران/ بر خلاف تشکل های دولتی که به همین نام وجود دارند به مشارکت نخبگان به معنای عام توجه دارد و برای همه اقشار و همه تلاشگران در علوم ، ورزش ها ، مهارت ها و اقتصاد و فرهنگ است .


مازندنومه؛مهدی زمانی،روزنامه نگار و پژوهشگر:به تازگی دفتر "مجمع عالی نخبگان مازندران " به عنوان یک سازمان غیر دولتی گشایش یافت.

 در کشورهای گوناگون سازمان های غیر دولتی و مردم نهاد - سمن ها – سازمان هایی اند که مستقل از نهادها و دستورات حکومتی و دولتی توسط گروه هایی از مردم در زمینه های گوناگون به تکاپو می پردازند و اهداف اجتماعی ویژه ای را دنبال می کنند.

 این نهادها زمینه مشارکت درون زا و همگانی را فراهم می آورند . آنها می توانند با ایجاد فضای همکاری داوطلبانه و اعتماد عمومی در اهدافی که دولت ها در آن ناکام می مانند،پدید آورنده پویایی و نشاط و رشد استعدادهای جامعه باشند .

این روند توسعه واقعی استان ها و کشور را در پی دارد و امری است که به خاطر شرایط و حساسیت های رقابت گونه و نادرست نسبت به این کوشش ها تاکنون در برخی زمینه ها سودمندی لازم را نشان نداده است .

همچنین می دانیم که سطح مشارکت های مردمی از دیر باز در کشور ما مطلوب نبوده است . مجمع عالی نخبگان بر خلاف تشکل های دولتی که به همین نام وجود دارند به مشارکت نخبگان به معنای عام توجه دارد و برای همه اقشار و همه تلاشگران در علوم ، ورزش ها ، مهارت ها و اقتصاد و فرهنگ است .

وجود افراد توانمند و درد آشنا مانند آقای دکتر احمد فاطمی که در اداره این مجمع حضور دارند و خود نمونه ای از افراد موفق و نخبه هستند برای نخبگان استان امیدوار کننده است .

دکتر احمد فاطمی،مدیر مجمع عالی نخبگان مازندران

 این امیدهاست که می تواند از سرخوردگی یا خروج نیروهای توانمند و خلّاق جامعه که با تلاش پدران و مادران و معلمان و دولتها به کارآمدی رسیدند جلوگیری کند،زیرا نیک می دانیم دیگران با برنامه ریزی در خارج مرزها متأسفانه میوه های آماده این درخت بارور را می ربایند و سود نهایی را می برند .

 باید دست اندرکاران این حرکت تبریک گفت و صبر و مقاومت و پیگیری را برای آنان آرزو کرد . اگر از اهداف اعلام شده این تشکل تنها بانک اطلاعات نخبگان فراهم شده و مستند سازی شود خود گام بزرگی در این حرکت مردمی است.

***

مطلب مرتبط در همین زمینه:

- ضعف مدیریت در سازماندهی نخبگان/فاطمی:نخبگان نباید کوچ کنند http://www.mazandnume.com/?PNID=V15011