پنجشنبه 22 فروردين 1392-22:15

همایش رهاسازی ماهیان قرمز؛مردم حاضر،شهردار و شورا غایب!

گزارش+عکس+حاشیه های همایش رهاسازی نمادین ماهیان قرمز در آمل با حضور مردم و غیبت شهردار و شورای شهر


مازندنومه:دهمین گردهمایی و همایش سالانه و مردمی رهاسازی نمادین ماهیان قرمز در آمل برگزار شد.  میزبانی این همایش که در عصر پنج شنبه 22 فروردین 1392 در پارک دهکده طلایی آمل برگزار شد را موسسه زیست محیطی مردم نهاد دیار سبز مازندران برعهده داشت.

این موسسه که با نام مریم پروین، از چهره های نام آشنا و از فعالان اجتماعی آمل و از موسسان اصلی این موسسه گره خورده است،یکی از فعال ترین و مهم ترین تشکل های مردم نهاد در زمینه فعالیت های زیست محیطی در مازندران است .

 موسسه دیار سبز مازندران با مدیر عاملی فرخ داورپناه،یکی از چهره های فعال در عرصه فعالیت های اجتماعی،اقتصادی و مدیریتی آمل از نقش مهممی در ارتقا فرهنگ آشتی و مهربانی با طبیعت برخوردار است.

به گزارش مازندنومه،این همایش با تلاوت آیاتی از قرآن کریم و نواختن سرود ملی جمهوری اسلامی آغاز شد و با سخنرانی مدیر عامل موسسه دیارسبز مازندران به نمایندگی از هیات مدیره این موسسه و نیز پخش موسیقی محلی،شعرخوانی چند کودک خردسال،و شعر خوانی شاعر و هنرمند توانای آملی حشمت الله ایاز ادامه یافت و در پایان نیز با رهاسازی نمادین ماهیان قرمز در استخر پارک به پایان رسید.

در حاشیه همایش

این همایش همه ساله و در سال های گذشته با حضور شهردار و شورای شهر آمل برگزار می شد و سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری در برنامه های سال های گذشته اقدام به آوردن گل و گیاه به میان مردم می کرد و شهرداری نیز مسوولیت پذیرایی از مردم شرکت کننده در این همایش را برعهده می گرفت،اما امسال جز خدیجه قدرت -عضو شورای شهر آمل- که البته از اعضای موسسه دیارسبز مازندران نیز به شمار می آید،هیچ یک از اعضای شورای شهر و منتخبان مردم در شورای شهر به رغم دعوت از آنان ،حضور نداشتند و در میان مردم دیده نشدند. 

 غیبت شهردار آمل هم در این همایش به چشم می آمد.

 از گل و گیاه اهدایی سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری آمل و  پذیرایی مردم از سوی شهرداری آمل نیز خبری نبود.

برخی معتقدند حضور نیافتن اعضای شورای شهر دراین همایش که در آن مریم پروین و لطف الله آجدانی نیز حضور داشتند،در  شرایطی اتفاق افتاده است که این شورا در روز پنج شنبه 15 فروردین 1392 در میزگردی مورد نقد قرار گرفت؛ میزگرد و نقدی که بازتاب گسترده رسانه ای داشت.

به رغم حضور نیافتن شهردار و اعضای شورای شهر آمل در این همایش،حضور گسترده گروهی ازفعالان اجتماعی،شخصیت های علمی و فرهنگی و نیز برخی از کاندیداهای احتمالی چهارمین انتخابات شورای شهرآمل و به ویژه حضور گسترده و پرشور و بی نطیر صدها زن و مرد آملی علاقه مند به حفظ محیط زیست از خردسالان تا جوانان و بزرگ سالان و کهن سالان،چشمگیر و دلنواز بود.

دیدار و گفت و گوی گروهی از فعالان اجتماعی و فرهنگی آمل با یکدیگر و به ویژه دیدار بعضی از کاندیداهای احتمالی انتخابات شورای شهر آمل با مریم پروین و لطف الله آجدانی،مورخ و روزنامه نگار،در طی و پایان این همایش بسیاری از نظرها را به خود جلب کرده بود.