شنبه 11 خرداد 1392-9:1

خشونت گفتمانی رسانه ملی

برنامه مناظره روز جمعه نشان داد دست رسانه ملی در شرایط حساس و پیشتازی در محیط متغیر و پرشتاب تا چه اندازه خالی است و جقدر این موضوع باعث تاسف و تاثر است/رسانه ملی با این خطای استراتژیک،ذهنیت افکار عمومی را نسبت به باارزش بودن انتخابات و کاندیداها به تاراج داد.


مازندنومه؛یادداشت مهمان،دکتر عیسی کشاورز،کارشناس تبلیغات و مد:در گذشته رسانه ها صرفا انتقال دهنده واقعیت بودند اما امروزه رسانه ها خود سازندگان واقعیت ها در جامعه هستند. به تعبیری رسانه خود پیام است.

 رسانه ملی به یمن انحصاری بودن و تنها مرد دهکده با فشارهای شدید برنامه سازی و البته با مزیت های احتمالی ان روبروست.


برنامه مناظره روز جمعه نشان داد دست رسانه ملی در شرایط حساس و پیشتازی در محیط متغیر و پرشتاب تا چه اندازه خالی است و جقدر این موضوع باعث تاسف و تاثر است. از نظر علم فرهنگ شناسی کریه ترین شکل خشونت،خشونت گفتمانی است .

رسانه ملی با کرنومتر نگاری و تحکم در اجرا استفاده از تصاویر سوالات بله یا خیر با به سخره گرفتن کاندیداها و تحقیر گفتمانی آنان به حرمت شکنی پرداخت و خطای استراتزیک خشونت گفتمانی را مرتکب شد

با تاسف رسانه ملی با خودشفتگی به نوعی ژورنالیسم رسانه روی آورده و سعی کرده است برتری و میدانداری خودش را به رخ افکار عمومی و کاندیداها بکشد. همین خودشفتگی و برتری طلبی تلویزیون کار دستش داد.

 رسانه ملی با این خطای استراتژیک،ذهنیت افکار عمومی را نسبت به باارزش بودن انتخابات و کاندیداها به تاراج داد و به مخاطب القا کرد که ارزش خبری انتخابات و کاندیداها با این دست از سوالات چندان مهم نیست و بیشتر به یک شوی ملی شبیه است.

این اقدام اهمیت حضور در انتخابات و رای دادن را دچار خد شه جدی می کند.رسانه ملی نشان داد که چقدر دستش در این حوزه خالی است .