جمعه 31 خرداد 1392-22:59

اصلاح طلبان در جشن پیروزی/دل امام از این پیروزی شاد است

 باید توجه کنیم که چگونه در سال 96 و 1400 هم پیروزی باشیم/هشت سال برای اینکه یک بزرگداشت برای رحلت امام بگیریم به ما یک مسجد نمی‌دادند و در غربت بودیم/دروغ، سانسور و پوزه‌بند به دهان زدن، در این هشت سال، ما را آزار می‌داد.(گزارش+گزارش تصویری مازندنومه از جشن پیروزی دولت تدبیر و امید)


مازندنومه،کلثوم فلاحی:شامگاه جمعه مراسم جشن پیروزی دولت تدبیر و امید،ویژه اصلاح‌طلبان فعال در ستاد روحانی در سالن اجتماعات هلال احمر مازندران برگزار شد.گزارش ما را از این مراسم بخوانید.

*چرا در سال 84 موفق نبودیم؟

داود کشاورزیان در جشن پیروزی دولت تدبیر و امید اظهار داشت: استقبال بی‌نظیر مردم مازندران از حسن روحانی در مسجد جامع ساری، نقش تعیین کننده‌ای در آرای وی داشت.

این فعال سیاسی ادامه داد: امروز و در انتخابات 92 به موفقیت نسبی دست یافتیم و این سوال مطرح است که چرا در سال 84 موفق نبودیم؟

 استاندار مازندران در دوره اصلاحات یادآور شد: باید بدانیم کلید شکست 84 و کلید موفقیت 92 از چه وقت زده شد.

وی با بیان اینکه شاید برخی افراد این هنر را داشته باشند که شکست را مقدمه پیروزی کنند، گفت: اما خیلی از ما نمی‌توانیم پیروزی را به مقدمه‌ای یک پیروزی بزرگ‌تر تبدیل کنیم.

 کشاورزیان با اشاره به اینکه به محض اینکه گل می‌زنیم دچار ضدحمله می‌شویم، یادآور شد: شکست ما در سال 84 از سال 76 کلید خورد.

وی با بیان اینکه درگیری‌های درون گروهی شروع شد، تصریح کرد: نتیجه آن رفتار، این شد که در سال 84 چند کاندیدای اصلاح‌طلب وارد صحنه شدند و انتخابات به دور دوم رفت و پیروز، جریان دیگری بود.

 کشاورزیان درباره ائتلاف اصلاح‌طلبان افزود: با وجود اینکه آقای عارف، طرفداران بسیاری داشت اما چون عقلانیت بر جمع حاکم بود این نامزد انتخابات ریاست جمهوری کنار کشید چراکه می‌دانست اگر هر 2 بمانند هر 2 نامزد شکست می‌خورند و موفقیتی وجود ندارد.

 وی با بیان اینکه با وجود چند رقیب، کسب 50 درصد آرا در انتخابات، کار ساده‌ای نیست ، ادامه داد: امروز باید توجه کنیم که چگونه در سال 96 و 1400 هم پیروزی باشیم.

* به ما یک مسجد هم نمی‌دادند

دیگر فعال سیاسی اصلاح‌طلب در این مراسم اظهار داشت: دل امام (ره) از این پیروزی شاد است و خوشحال هستیم که حماسه سیاسی مد نظر رهبری محقق شد.

 مهدی احمدی‌فولادی ادامه داد: عارف با معرفت و با گذشت و حمایت همه نیروهای اصلاح‌طلب و اصولگرا دست به دست هم داد و این پیروزی را رقم زد و باید بدانیم این پیروزی جز لطف خدا، هیچ چیز نیست.

 وی با بیان اینکه امروز مسئولیت بسیار سنگین و خطیری داریم، گفت: این مسئولیت، تداوم و حفظ پیروزی است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در دوره اصلاحات با اشاره به اینکه نگران این هستم که حماسه‌ای خلق کردیم و بعد برویم تا چهار سال دیگر، اظهار داشت: هشت سال برای اینکه یک بزرگداشت برای رحلت امام بگیریم به ما یک مسجد نمی‌دادند و در غربت بودیم.

وی خاطرنشان کرد: به اصول قانون اساسی پایبند هستیم و حتی کوچکترین اصل از اصول قانون اساسی نیست که قبول نداشته باشیم.

 احمدی فولادی با بیان اینکه کشاورزیان حیثیت استان است، افزود: قصد ما جز برای حفظ نظام، هیچ چیز دیگری نیست.

 وی با بیان اینکه اسلام را برای نسل جوان، بد تعریف کرده‌اند، گفت: متاسفانه رفتارها به گونه‌ای بوده که نسل جوان از اسلام و جمهوری اسلامی، برداشت منفی پیدا کرده است.

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه بسیاری از کسانی که در طول این هشت سال، مشکل ایجاد کردند مغرض نبودند، خاطرنشان کرد: بی‌تدبیری عامل رفتار آنها و این مشکلات شد.

*این تازه تیم "امید" ما بود

 قلی‌تبار دیگر فعال سیاسی در این نشست اظهار داشت: دروغ، سانسور و پوزه‌بند به دهان زدن، در این هشت سال، ما را آزار می‌داد.

 وی با بیان این که هشت سال اعتبار بین‌المللی از ما ستانده شد،خاطرنشان کرد: عزت ما باید حفظ شود نه اینکه وقتی وارد نشست و جلسه‌ای شدیم عده‌ای سالن جلسه را ترک کنند.

وی افزود: خواستیم کشور بر پاشنه قانون، ارزش‌ها و اعتقادات مردم بگردد نه بر روی پای عناصر سست، بی‌اراده، بی‌برنامه ، بی‌خرد و بی تدبیری که جامعه را بر دامن یاس نشانده است.

 این فعال سیاسی یادآور شد: هر کسی در هر جا که قرار دارد باید بداند سر جای خودش باشد، اگر من به زعم بعضی‌ها مجرم هستم نباید ناموس من آسیب ببیند و دختر و پسرم تهدید شوند، من اگر مجرم هستم خانواده‌ام باید در امان باشند.

قلی‌تبار با بیان اینکه این تازه تیم "امید" ما بود، گفت: تلاش کنیم تیم "ملی" ما همراه با خاتمی در آینده خاطره‌ای ماندنی را به همراه همه کسانی که در بند هستند، به یادگار بگذارد.

*700 میلیارد دلار را بر باد دادند

علی شکوهی،محقق و روزنامه‌نگار، در این مراسم اظهار داشت: در سطح بین‌المللی وضعیت دشواری داریم.

وی متذکر شد: موضع‌گیری جمهوری اسلامی در سوریه، مشکلات زیادی از نظر حیثتی برای ما رقم زد و حتی جایگاه خودمان را در بین کشورهای منطقه از دست دادیم.

 این روزنامه‌نگار خاطرنشان کرد: انشقاقی در بین نیروهای سیاسی داخلی ایجاد شده و بی‌تدبیری‌ها، یک دوره تاریخی ما را به باد داد.

وی افزود: 700 میلیارد دلار در اختیار مدیرانی قرار گرفت که نه تنها استفاده نکردند بلکه به باد دادند.

 شکوهی با اشاره به اینکه بگذارید روحانی هرگونه که دلش می‌خواهد نیروهای سیاسی خود را انتخاب کند، گفت: بگذارید دولت این گام را بردارد و بتواند یک اصلاح‌طلب را در کنار یک نیروی اصولگرا و یک نیروی اعتدال‌گرا، نگه دارد.

 وی با بیان اینکه جریانات و احزاب، مطالباتی که وارد سیستم می‌شود را منطقی می‌کند، اظهار داشت: به عنوان نخبه، باید مطالبات را معقول و منطقی کنیم.

 شکوهی یادآور شد: هر نظام سیاسی یک ورودی و یک خروجی دارد، اکنون ریشه‌یابی اینکه در گذشته چه خطاهایی شده، ضرورت دارد.

گفتنی است در این جشن برخی چهر های سیاسی و دانشگاهی از جمله:سید هادی حسینی،نماینده قائم شهر،سوادکوه و جویبار در مجلس،دکتر علی کرمی مله،کیوس گوران و چند تن از اعضای کنونی و قبلی شورای شهر ساری حضور داشتند.

در این مراسم علی اسدی-فرماندار اسبق ساری- هم سخنرانی کرد و لیلا مومنی-رییس ستاد بانوان روحانی در مازندران-بیانیه خواند.گروه آیینی زندگی سوادکوه و گروه موسیقی سیدکاظم حسینی نیز برنامه اجرا کردند.