جمعه 3 آبان 1392-23:1

اصلاح طلبان شایسته ترین فرزندان 24 خردادند

از نشست اصلاح طلبان مازندران با استاندار چه چیزی برخاست؟(گزارش دوم)/تلاش برخی از فرصت طلبان وعزلت نشینان جاه طلب و اصلاح طلبان "بدلی" برای به دست گرفتن مدیریت فضای سیاسی و مقاومت و حضور هوشیارانه اصلاح طلبان مازندران در پس راندن این جاه طلبان، ظاهرا"به ذائقه تفرقه افکنان خوش نیامد و درصدد بی اهمیت نشان دادن این نشست برآمده اند + توضیحات ما


مازندنومه: در پی انتشار گزارش مختصری از دیدار جمعی از اصلاح طلب های مازندرانی با استاندار در مازندنومه(نگاه کنید به:http://www.mazandnume.com/?PNID=V16368 ) مطلبی از سوی سیاوش اسلامی سوادکوهی-یکی از حاضران در نشست- به دست ما رسید که از زاویه ای دیگر به موضوع نگاه کرده است. این نوشتار و توضیحات تکمیلی ما را بخوانید:


1- سایت پرمخاطب مازندنومه و مدیرش در طول این 8 سال گذشته همواره صادقانه و شجاعانه از اهداف اصلاح طلبانه مثل کوه ایستادگی به خرج داده است.

 بی تردید مدیر این پایگاه خبری هم گواه است که در طول این سال ها هدف از نوشتن ها همواره درد مشترک سربلندی از کشور ودفاع از ارزش ها و زدودن بی عدالتی ها و باند و رانت بازی ها بوده است.

نگارش های تند و تیزی که در دفاع از سفره های خالی و افشاگری های لگدمال کردن های ارزش ها توسط بی مقداران جاه طلب به تحریر در می آمد و باند بازی ها و فامیل سالاری ها را در کوران بی صدایی ها فریاد می زدیم.

 نقش سایت مازندنومه و مدیرصادقش ستودنی و درتاریخ و برای آیندگان ماندگارخواهدبود. با این همه تلاش بی وقفه و پرمخاطره ای که انجام گرفت، هیچ وقت هم منتظر پاداش ازکسی نبوده ایم؛ حتی زمانی که تاوان سنگینی دادیم تا بلکه شمع روح نقادی و زنده بودن دفاع از جامعه و باور به دفاع از آزادی و آزاداندیشی روشن نگاه داشته شود.

 ازاین حیث قابل توجه است دراین مقطع حساسی که همه ی نگاه ها به روش و مشی اتخاذی اصلاح طلبانه دوخته شده است و برنامه هایی که برای پیشبرد اهداف این مجموعه طراحی می شود، اطلاع رسانی و پردازش خبرها ازساز و کارخاص خودش بهره می برد.

 بی تردید تاثیر گذاری روانی از طریق خبرنویسی و خبرسازی فوت و فن خاص خود را دارد که اگر رعایت نشود می تواند مسیر جامعه و بهداشت روانی مخاطبانش را به مخاطره اندازد.

 مطلب به نگارش درآمده ی سایت مازندنومه در دیدار هفته گذشته ی اصلاح طلبان مازندران و آقای استاندار که با برنامه ریزی و مدیریت شورای منتخب موقت "در نشست جماران اصلاح طلبان" درماه مبارک رمضان گذشته برای پیگیری اهداف اصلاح طلبانه و رایزنی های سیاسی تا انجام مجمع عمومی تدارک دیده شد، بسیار پرمعنا و دارای دستاورد هایی بوده است که متاسفانه با بی مهری به عمد و یا به سهو در پی بی اعتباری این نشست و ازحیزانتفاع ساقط نمودن آن تحریر شده است که نگارش آن برای اکثریت اصلاح طلبان وجامعه سیاسی مازندران تعجب برانگیز بود.


2- به باور منصفان جامعه و نیزفرهیختگان و فرهنگیان و پژوهندگان علمی استانی، مشی مازندنومه همواره در بیداری و آگاهی عقول و فتح جان ها در مسیر عدالت و آزدیخواهانه استوار بوده است.

در روزگاری که اصلاح طلبان ازهر سو مورد غضب جریان کینه ورز رقیب و مورد هجوم ناجوانمردانه واقع می گشتند،  نقش مازندنومه در برافروخته نگاه داشتن امید و نشاط و دفاع جانانه ازاصلاح طلبان ستودنی بود.

اکنون رواست که آن اهداف و نیزمشی اصلاح طلبانه همچنان مورد حمایت این سایت قرار گیرد و اصلاح طلبانی که در طول این سالیان ظلم های ناجوانمردانه ای بر آنان تحمیل شده است و بیشترین نقش را درپیروزی 24 خرداد داشتند مورد تاخت و تاز قرار نگیرند.

3- مشی اصلاح طلبان در طول این سالیان ثابت کرده است همه ی آنانی که به دنبال اهداف و آمال وعده های داده شده انقلاب 57 بوده اند، ازجمله آزادی و استقلال و جمهوری اسلامی... همواره آنها را در آوردگاه اصلاح طلبانه جستجو می کنند. همه شهادت می دهندکه اصلاح طلبان فریاد خاموش جوانان و آگاهان جامعه اند.


همه ی وجدان های آگاه جامعه، فرهیختگان و فرهنگیان رنج بردگان این ملک و مملکت درساخت سیاسی اصلاح طلبانه برای خویش جایگاهی قائلند.

ایفای نقش و مدیریت و صیانت ازفضای سیاسی به وجود آمده درتحولات سیاسی پس ازپیروزی 24 خرداد برای اصلاح طلبان یک اصل انفکاک ناپذیر است و برای کسانی که به هرنحوی به عمد یا به سهو در صدد کمرنگ یا بی رنگ کردن حضور اصلاح طلبانند در واقع ندیدن و نقش قائل نشدن برای پیروزشدگان وبه عبارتی همان وجدان آگاه جامعه است.

تلاش برخی از فرصت طلبان وعزلت نشینان جاه طلب و اصلاح طلبان "بدلی" برای به دست گرفتن مدیریت فضای سیاسی و مقاومت و حضور هوشیارانه اصلاح طلبان مازندران در پس راندن این جاه طلبان، ظاهرا"به ذائقه تفرقه افکنان خوش نیامد و درصدد بی اهمیت نشان دادن این نشست برآمده اند آن ها با گارد گرفتن و به هراس افتادن، یک بار دیگر با بیان مواضع غیر منطقی مترصد گل آلود کردن فضای سیاسی و این که به اصطلاح"در ماست مویی است" در جهت تضعیف روحیه اصلاح طلبان و بی برنامه نشان دادن آنان برآمده اند!

4- مطالبی که توسط اصلاح طلبان ارائه شد و نکاتی که گفته شد براساس رویکرد برنامه آنها که از قبل تدارک شده بود با توجه به ضیق زمان و با توجه به برنامه ریزی قبلی به خوبی پیش رفت و مطالبی که بیان شد وفق برنامه ریزی قبلی بوده است.

نیز افرادی که برای بیان مطالب انتخاب شده بودند بابرنامه ریزی قبلی از افراد فرهیخته و خوشنامان عرصه ی سیاسی و صاحب نظر در حوزه های کلان اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی بوده اند.

 آقای دکترملکی، صاحب نظر در حوزه اقتصادی که نامش در سطوح اقتصادی کشور و نظراتش در مجلات معتبر علمی ملی به عنوان صاحب نظر در کنار نام های اقتصاددانان برجسته کشور ازجمله جناب آقای دکتر نیلی، آل اسحاق و دکتر نهاوندیان و.... قرار دارد یک فرصت برای مردم و اقتصاد مازندران و پیشبر اهداف اقتصادی در سطح کلان است که سخنان ایشان مورد استقبال میزبانان و شخص آقای استاندار قرارگرفت.

آقای دکتر جعفر قمی صاحب نظر در خصوص محیط زیست و نیزبحران های تهدید زایی که در استان وجود دارد مطالبی را بیان کردند که مورد توجه آقای استاندار و معاونان ایشان قرار گرفت.

 هچنین  دکتر ابوالقاسم روحی -عضو ادوار نمایندگان مجلس و از قضات خوشنام کشور و منتخب شورای اصلاح طلبان- انتظارات و چگونگی تعامل سازنده ی اصلاح طلبان در مدیریت استان را برای پیشبرد اهداف دولت تدبیر وامیدحاذقانه و کارشناسانه تشریح نمود.

جناب آقای احمدی فولادی -مرد مبارز و سخت کوشی که نام و آوازه اصلاح طلبی او شهره است- اهداف اصلاح طلبان را درپیشبرد اهداف انقلاب صبورانه مطرح نمودند و قرار شد بعضی از موضوعات با رویکرد اصلاح طلبانه در نشست شورای منتخب با آقای استاندار مطرح شود.

اداره ی جلسه به عهده ی فرزند شجاع شهید علی اکبر بهمنش بود تحسین آقای استاندار و معاونانش را برانگیخت.

او بازبانی ساده و صادقانه رئوس اهداف اصلاح طلبانه را با مدیریت خویش در ارائه ی منظم مطالب درجلسه تنظیم می کرد.

سخنان دکتر علی قلی تبار طراح وبرنامه ریز اقتصادی که نظرات سازنده اش بسیار مورد توجه حاضران درجلسه قرار گرفته بود، تحسین آقای استاندار و معاونینش را به همراه داشت.

حجت الاسلام شیخ صمد زراعتی، مرد دوران سخت جنگ وشهادت و یار وهمراه رزمندگان جانبازان شجاع و صریح اللهجه دربیان حقیقت باذکر خاطراتی ازجنگ و شهیدان عطر و بوی خاصی به جلسه بخشیده بود.

او باتوسل به کلید واژه هایی توجه آقای استاندار و معاونانش را در به کارگیری مش و روش های اصلاح طلبانه و به کارگیری نیروهای شایسته اصلاح طلبان به ظرافت در مدیریت استانی به دقت وشایستگی یادآوری کرد.

در ادامه ی جلسه آقای استاندار و معاونان ایشان با تحسین برانگیز خواندن مدیریت جلسه و اهداف برنامه های مطرح شده و حمایت همه جانبه از طرح ها و برنامه های این جمع -به گونه ای که جلسه را درسکوتی معنا دار مواجه نمود- با استقبال از این نشست ها در آینده از مجموعه خواستار تدوام چنین نشست هایی شد.

5- اختلافات وجود دارد، کسی منکر آن نیست اما هراس از ایده ی اصلاح طلبی نباید فرصت و مجال تبلیغ پیدا کند.

تلاش کنیم کسی فرصت نیابد تفکرات مسمومی که کشور را به پرتگاه سقوط نزدیک کرده است دوباره آن را احیا کند. تمام توان خویش را به کارگیریم که تغییرات منطقی جان بگیرند. انتخابات24 خرداد تغییرات معنادار ساختاری را گوشزد کرده است.

اصلاح طلبان صالح ترین و شایسته ترین فرزندان امانت24 خردادند. تلاش کنیم پرسش های این تغییرات در افکار عمومی پاسخ های خویش را از اهلش مطالبه کنند.

 هیچکس حق ندارد حرکتی انجام دهد که مشی اصلاح طلبانه را که توسط گرسنگان قدرت باختگان سیاسی مورد هجمه واقع می شود، تقویت کند.

 رقیب سیاسی اصلاح طلبان که درطول این8سال ناشایستگی هایش را در اداره جامعه برهمگان ثابت کرد، عملا ثابت کرده که صالح به اظهار نظر در شرایط کنونی کشور نیست. بانگاهی به میراث به جامانده از عملکرد آنان نباید مجال یابندکه توان اصلاح طلبان را تضعیف شده تبلیغ کنند.

 اصلاح طلبان با صداقت و صلابت و جایگاهی که در دل طبقات مختلف و وطن خواه این ملک وبوم دارند به عنوان حاملان صلح و نشاط و یکرنگی جامعه را به ساحل آرامش و فرهیختگی به شایستگی رهنمون می شوند و این خود بزرگترین دستاورد برای مردم ایران دراین مقطع از تاریخ است.

خوشحال باشیم که فرمان بریده ها شکست خوردگان از این مقطع تاریخند.آنها خود دلیل شکست اند.ما پاسخ شکست آنها نیستیم.تلاش کنیم امور به روند و خواست مردم شکل گیرد.

* توضیحات ما:

1- مازندنومه پایگاهی مستقل است و به جریان و حزب خاصی تعلق ندارد و با بنیه مالی خودش می گردد و وامدار جناح و فردی نیست. کار و حرف ما همواره دفاع از عقلانیت و استدلال و منطق و گرفتن دست مظلوم بوده است.سعی کردیم همواره تریبون آنانی باشیم که تریبونی ندارند، به همین دلیل معمولا خلاف جهت آب شنا کرده ایم! 

2- دفاع ما از جریان اصلاح طلبی در سال های گذشته، نباید کسانی را به این باور برساند که ما تریبون اصلاح طلب هاییم و هرچه آن خسرو کند، شیرین بود!

 کار ما نقادی است و دیدن چیزهایی که باریک تر از موست و البته اطلاع رسانی به مخاطبان مان. ما برای خوشامد سیستمی قلم نمی زنیم، حتی اگر دوستان و همفکران ما باشند.

اساس کار رسانه موفق و مطلوب باید نقد وضعیت موجود باشد. معنا ندارد چون با عده ای در برخی دیدگاه ها مشترکیم و احتمالا" بر سر صندوق، شبیه هم رای می دهیم، از آفت ها و کم کاری ها و نقدها چشم بپوشانیم، کژی ها و ایرادها را نبینیم و به حکم این که آشناییم، سکوت کنیم.

شما مرد سیاست هستید و ما مرد رسانه و مرزی بین این دو یعنی میدان سیاست و رسانه وجود دارد. از ما نخواهید به حکم برخی دوستی ها و شباهت در برخی نظریات و اندیشه ها و باورها، استقلال مان را کنار بگذاریم و بی دلیل هوای هرکس را داشته باشیم.

3- ما در انتخابات گذشته خیلی زودتر از بسیاری از کسانی که در جلسه مزبور بودند، از دکتر روحانی و بعد از او از استانداری دکتر فلاح حمایت و هزینه هم پرداخت کردیم.

اکنون اما گوشه ای نشسته و موضع مان را حفظ کرده ایم و نه به دولت و نه به  استاندار و نه به هیچ فرد  و سیستمی نزدیک نمی شویم، تا مبادا نتوانیم به پاس رفاقت ها و آشنایی ها، نقدی بنویسیم و سکوت پیشه کنیم.

قلم ما همان اندازه که به خود حق داد از جریان اعتدال و تدبیر و امید در انتخابات گذشته حمایت کند، همان اندازه خود را محق می داند که سیستم کنونی را نقد کند و این همان وجه افتراق شما و ما یعنی عرصه سیاست و رسانه است.

4- گزارش مختصر پیشین که مورد گلایه نویسنده مطلب قرار گرفت، چکیده ای بود که از زبان یکی از حاضران در آن نشست برای ما ارسال شد و او نیز چون شما در آن برنامه ناظر و حاضر بود.

حرف گوینده گزارش ما، این بود که حدود 45 روز بعد از انتصاب استاندار،دیگر زمان شادباش و تبریک گویی و کلی نگری و مبهم گویی نیست. نقد گزارش آن بود که اصلاح طلبان با چه برنامه ای و برای چه کاری به آن نشست رفتند و نتیجه چه شد؟

چند نفر در آن نشست خودشان را مطرح کردند و به استاندار رساندند که برای فلان و بهمان پست مناسبند، سایران نیز راجع به مسایل مبتلابه استان چیز دندان گیری که تاکنون گفته نشده، بیان نداشتند.

این که حرف های مهم تر به جلسات آتی موکول شده، بهانه مناسبی برای دستاورد نداشتن یا کم دستاورد بودن نشست مزبور نیست. بفرمایید کدام مشکل/مشکلات کنونی استان و موارد توسعه ای ملموس مازندران بررسی شد که قرار است به وسیله استاندار پی گیری و نتیجه اش اعلان شود؟

 نویسنده محترم مطلب بالا -که از همکاران و نزدیکان ماست- نیز به کلی گویی و تمجید از گویندگان و سخنرانان آن برنامه بسنده کرد و بالاخره ما نفهمیدیم در آن نشست چه گذشت و چه دستاورد مهمی داشت؟ صرف دیدار با استاندار و بیان بعضی مطالب معمولی و بعد بزرگنمایی گفته ها از سوی برخی همفکران که نشد دستاورد!

 البته به این نکته اشاره نمی کنم که همان چند خط گزارش را اگر ما نمی نوشتیم، این پاسخ را هم نداشتیم و به نوعی پنهان کاری صورت می گرفت! پیشنهاد می کنیم در جلسات آتی، رسانه ها -حداقل برخی رسانه ای مورد وثوق و شناسنامه دار- هم دعوت باشند تا چنین شائبه هایی ایجاد نشود.

کلام آخر این که: شاید متهم شویم کمی آرمانی فکر می کنیم، حق با شماست، رسانه در پی آرمان و ایده آل است؛ همین است که باور داریم نشست شما آرمانی و ایده آل نبود و این به نفع شما شد که از زبان ما این حرف را بشنوید تا از زبان مخالفان قسم خورده تان،آن هم به قصد تخریب تان.

  بهتر است سیاسیون از هر جنس و تفکری که هستند، بگذارند رسانه ها کار خودشان را بکنند و حواس شان جمع باشد که معدود رسانه های تاثیرگذار و با انگیزه استان، بیش از این فرصت سوزی های تاریخی را برنمی تابند و با کسی تعارف ندارند.