پنجشنبه 9 آبان 1392-21:58

به تعهداتم عمل می کنم-دامادی

نماینده ساری و میاندورود گفت: تلاش می کنم تا با پیگیری مطالبات مردمی شرایط استان را تغییر دهیم/یا جاده ما را ایمن کنید یا جلوی تردد خودروهای ترانزیتی شما را خواهیم گرفت/نباید به مردم وعده هایی داده شود که از انجام آن عاجز باشیم/آقایان نفهمیدند که در محل تجمع آب نمی توان زیرگذر احداث کرد+عکس


 مازندنومه، محمد اسماعیل بخشی سورکی: محمد دامادی -نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس- عصر امروز در مراسم افتتاحیه دفتر ارتباط مردمی خود در مسجد امام صادق(ع) شهر سورک اظهار داشت:دفتر باید زودتر از این شکل می گرفت، اما با این حال کار با قوت و قدرت ادامه خواهد یافت و امیدوارم روزی برسد که این شهرستان از مظلومیت و محرومیت خارج شود.

 دامادی با بیان اینکه با ورود به مجلس محرومیت استان مازندران را حس کردم، افزود:همواره تلاش می کنم تا با پیگیری مطالبات مردمی شرایط استان را تغییر دهیم.

وی با اشاره به مشکلات محور گهرباران اظهار داشت:من امروز از این تریبون هشدار جدی به مسئولان می دهم که یا جاده ما را ایمن کنید یا جلوی تردد خودروهای ترانزیتی شما را خواهیم گرفت.

 عضو مجمع نمایندگان مازندران در ادامه با بیان اینکه با ورود بنده به مجلس متاسفانه کشور با تحریم ها مواجهه شد، افزود: به همین دلیل بسیاری از پروژه ها به دلیل مشکلات اعتباری معلق مانده است.

وی از نبود امکانات در شهرستان انتقاد کرد و گفت:مسئولان باید در راستای توسعه امکانات و محرومیت زدایی در منطقه تلاش کنند.

دامادی از حضور در مراسم کلنگ زنی در پروژه ای در شهرستان ساری خبر داد و گفت: بنده از فرماندار ساری سوال کردم که شما اعتبار انجام اینکار را دارید، گفتند خیر؛ از شورا و دهیاری هم پرسیدم و پاسخ مشابهی دریافت کردم و بنده هم که پول نداشتم تا برای این پروژه هزینه کنم، به همین دلیل کلنگی بر زمین زده نشد.

وی ادامه داد:نباید به مردم وعده هایی داده شود که از انجام آن عاجز باشیم و بعد در آن ها توقع ایجاد شود.

نماینده مردم ساری و میاندورود با اشاره به مشکل اشتغال در کشور اظهار داشت:امروز در دفتر تنها سه مراجعه غیر شغلی داشتم و تمام کسانی که مراجعه می کردند،به دنبال شغل بودند.

وی ادامه داد:بنده از تمام کسانی که بضاعت مالی مناسبی دارند و می توانند با ایجاد واحدهای تولیدی نیروها را به کار گیری کنند درخواست می کنم تا ورود پیدا کنند و قول هم می دهم که به آنها کمک کنم.

 دامادی به برخی اقدامات نامناسب در دولت قبل اشاره کرد و گفت:برای مثال زیرگذر جامخانه که باید به شکل روگذر ایجاد می شد در دستور کار قرار گرفت، در حالی که آقایان نفهمیدند که بر روی خط القعر و محل تجمع آب نمی توان زیرگذر احداث کرد.

 وی گفت:اگر قرار است پول بیت المال حیف و میل شود، پول آب و برق مردم را کم کنید.

 عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تا دو سال دیگر نماینده هستم و به تعهدات خودم عمل خواهم کرد افزود:همه باید به هم کمک کنیم و نباید مهم باشد که مسئولیت در اختیار چه کسی است.

*مردم با سختی زندگی می کنند

حجت الاسلام رییسی -رئیس شورای بخش گهرباران- نیز در این مراسم با بیان اینکه گهرباران از چهار راه ورکلا تا ساحل 22 روستا را شامل می شود ابراز داشت:تردد ماشین های سنگین و حمل سوخت مازوت و کالاهای بندر امیرآباد از جاده گهرباران، سالانه 10 تا 15 کشته بر جای می گذارد.

 وی ابراز داشت:تمام درآمد و عوارض این کالاها برای نکا است، در حالی که ما باید تاوانش را بدهیم.

 این عضو شورای بخش گهرباران گفت:هنوز در بخش ما به علت نبود امکانات، مردم با سختی زندگی می کنند که یک نمونه آن تهدید رودخانه نکارود است که روستای بزمین آباد و چند روستای دیگر را تهدید می کند.

 وی ادامه داد:پیمانکار پروژه را نیمه کاره رها کرده و رفته در حالی که سیل منازل و زمین های زراعی مردم را تهدید می کند.

 لازم به ذکر است در پایان مراسم سید موسی صباغ به عنوان مسئول دفتر ارتباط مردمی دامادی در شهرستان میاندورود معرفی شد.

*مازندنومه: پس از انتشار خبر بالا، یکی از مخاطبان میاندورودی، توضیحی را درباره بخشی از اظهارات محمد دامادی ارسال کرد، که در زیر می آید:

« پروژه زیرگذر جامخانه در زمان مهندس کریمی،استاندار اسبق،آغاز شده بود و در دولت نهم، بعد از اعتراضات و تقاضاهای فراوان مردمی کلنگ زده شد. دلیل اعتراضات مردم هم شرایط خاص عبور و مرور آن جا بود.

پروژه آن زمان حدود 30 تا 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشت،ولی به دلیل مشکلات خاص فنی و امنیتی، کار نیمه تمام رها شده بود و هیچکس هم برای حل معضل مذکور ورود پیدا نمی کرد،حتی نمایندگان مجلس.

هادی ابراهیمی، معاون سابق سیاسی و امنیتی استانداری هم اعلام کرده بود جامخانه نیاز به زیرگذر ندارد بلکه به روگذر نیاز دارد؛ منتهای مراتب چون حدود 40 درصد این پروژه اجرا شده بود، با پیگیری معاون عمرانی و معاون سیاسی استاندار سابق زیرگذر به بهره برداری رسید.

ضمنا پیش تر ابراهیمی هم نسبت به احداث زیرگذر به نوعی معترض بود اما همان طور که گفته شد، چون40 درصد کار انجام شده بود، ناگزیر این پروژه با پیگیریهای هادی ابراهیمی و عیسی هاشمی به بهره برداری رسید.