دوشنبه 13 آبان 1392-9:58
روابط عمومي سرآمد/آن چه یافت می نشود!
کارگزاران روابط عمومی باید تلاش کنند همواره با رصد فعالیت های رقبا و همچنین عملکرد واحدهای مختلف سازمان، ضمن ارائه گزارش واقع بینانه به مدیران ارشد، به عنوان بازوی فکور و جریان ساز، به کمک مسئولان بلند پایه سازمان خود آمده، تا تأثیرگذاری مناسب و قابل اعتنا داشته باشند، کاری که در روابط عمومی های دستگاه های مختلف در مازندران کم تر به چشم می خورد.
مازندنومه؛ یادداشت مهمان، مهيار كمانگري: روابط عمومی واژه ای است که تمامی انسانها با آن در ارتباط هستند و جزئی از خصلت رفتاری محسوب می شود و البته یکی از ارکان مهم ارتباطی که امروزه شاخصه ای برای انتصابات، انتخابات و حتی فروش و بازاریابی و تعیین کارآیی افراد به شمار می رود.
با این مقدمه، سوالی مطرح مي شود كه آيا کارگزار روابط عمومی که خود مجری و به حرکت درآورنده چرخ این علت و معلول است، تا چه اندازه در این زمینه شاخص و میزان است؟ و چگونه یک مسئول روابط عمومی می تواند در حوزه ي کاری خود در سازمان و نهاد متبوع سرآمد باشد؟
روابط عمومی را امروزه باید به دو نوع سازمانی و غیرسازمانی تقسیم کرد. روابط عمومی سازمانی، همان مسئولان و کارشناسانی هستند که استخدام دستگاه در این حوزه کاری می باشند و موضوع این یادداشت نیز همین مقوله را در بر می گیرد.
به نظر نگارنده کارگزار روابط عمومی به عنوان رصدکننده و بررسی کننده اتفاقات و اخبار پیرامون سازمان نقش کاتالیزور را برای سازمان بازی می کند و برای مخاطبان سازمان، امید به نتیجه رسیدن مطالبات شان.
در واقع سرآمدی روابط عمومی، می تواند اعتمادآفرینی، صداقت و تحلیل و نقش آفرینی در برهه های مختلف زمانی باشد، جستجو و کندوکاو در جریان های مرتبط و ایجاد قوه امنیت رواني با رویکرد اخلاق و ارتباط پایدار برای مدیران ارشد و کارکنان سازمان که در مواجهه با بحران های پیش بینی نشده، بهترین واکنش را از خود بروز دهند.
بزرگان علم روابط عمومی معتقدند در تقابل با بحران های ارتباطی، روابط عمومی به عنوان مجرای رسانه ای هر دستگاه باید در کوتاهترین زمان، به بهترین شکل با ابزارهایی که در اختیار دارد، این دوره را سپری کند.
یک مدیر روابط عمومی باید با ایجاد شبکه ارتباطی و مشاوره ای همواره دستگاه اجرایی خود را از انتقادات و کشمکش های بیهوده مصون داشته و ارباب رجوع نهاد متبوع خود را به عنوان مخاطبان اخبار و اتفاقات، در مجرای اطلاعاتی درست و صادقانه قرار دهد.
از این روست که کارگزاران روابط عمومی باید تلاش کنند تا همواره با رصد فعالیت های رقبا و همچنین عملکرد واحدهای مختلف سازمان، ضمن ارائه گزارش واقع بینانه به مدیران ارشد، به عنوان بازوی فکور و جریان ساز، ضمن مشاوره در اخذ تصمیمات درست، به کمک مسئولان بلند پایه سازمان خود آمده، تا تأثیرگذاری مناسب و قابل اعتنا داشته باشند، کاری که در روابط عمومی های دستگاه های مختلف در مازندران کم تر به چشم می خورد.
* مطلب دیگر نویسنده:
- کمپین گردشگری تدوین شود http://www.mazandnume.com/?PNID=V16419