شنبه 18 آبان 1392-23:48

احمدی لاشکی: دولت مسیر خوبی را پیموده است

دبیر مجمع نمایندگان مازندران گفت: مردم می‌دانند در گذشته فضای خوب اقتصادی نداشتیم و با گفتن مکرر این مسئله، به جایی نمی‌رسیم/چه ضرورتی دارد این 2 نفر از سوی وزیر علوم حکم بگیرند و مگر افراد بهتری نبودند؟/گاهی احساس می‌کنیم وقتی دولت عوض شد انگار نظام عوض شده است.


مازندنومه: قاسم احمدی لاشکی در گفت و گو با ما اظهار داشت: رئیس‌جمهوری در مراسم روز تحلیف به مردم وعده داد بعد از صد روز، گزارش کلی از آنچه در کشور حاکم است ارائه کند که این حرکت خوبی بود تا مردم بدانند صد روز پس از تحویل دولت، وضعیت کشور در حوزه های مختلف چگونه است.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس ادامه داد: این گزارش باید به گونه‌ای باشد که نقشه راه آینده را ترسیم کند.

وی افزود: آنچه مشخص است در این مدت هنوز کابینه کامل نشده و یکی از وزرا و بخشی از دستگاه‌های غیر وزارتی هم بلاتکلیف هستند که باید تعیین تکلیف شوند.

احمدی لاشکی تصریح کرد: امیدوارم مجلس فردا کمک کند تا آخرین عضو کابینه مشخص شود و دولت بدون دغدغه به مسیر ادامه دهد.

وی یادآور شد: قرار نیست مدام بگوییم وضعیت کشور در گذشته چنین بوده، چراکه مردم می‌دانند در گذشته فضای خوب اقتصادی نداشتیم و با گفتن مکرر این مسئله، به جایی نمی‌رسیم.

دبیر مجمع نمایندگان مازندران با بیان اینکه باید برای آینده راه‌کار ارائه دهیم، افزود: در این صد روز باید برنامه ماه‌های آینده مشخص شده باشد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه‌های مختلف نقاط ضعف و قوت داشتیم، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در حوزه علم پیشرفت‌های زیادی داشتیم و آنچه قرار بود در افق 1404 به آن دست یابیم اکنون رسیده‌ایم اما در حوزه اقتصاد نقطه ضعف داریم که باید برطرف شود.

احمدی لاشکی متذکر شد: وزیر کار اعلام کرده 40 درصد از دانش‌آموختگان بی‌کار هستند اما من معتقدم این آمار، بالاتر از این‌هاست.

وی با اشاره به اینکه دولت وعده داده در 15 آذر لایحه بودجه را به مجلس تقدیم کند، افزود: دولت باید به نقاط ضعف و قوت توجه کند و برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت ارائه دهد.

نماینده مردم نوشهر و چالوس با اشاره به اینکه در مجموع، دولت مسیر خوبی را پیموده است، گفت: اما باید بداند در چشم به هم زدنی، این صد روز به هزار روز می‌‌رسد و آن روز باید پاسخگو باشد.

وی در بخش دیگری از این گفت‌و گو درباره استیضاح وزیر علوم اظهار داشت: استیضاح مطرح نیست، مجلس حق دارد بپرسد.

احمدی لاشکی با بیان اینکه وقتی مجلس به وزیری رای نداد و شما او را به عنوان معاون و مشاور خود انتخاب می‌کنید در واقع خودتان حاشیه‌سازی کردید نه مجلس، تصریح کرد: ضرورتی به این حاشیه‌سازی‌ها نیست هرچند وزیر حق دارد مشاور انتخاب کند اما نباید اینگونه باشد که خود وزیر را دچار مشکل کند.

نماینده مردم نوشهر و چالوس با اشاره به اینکه چه ضرورتی دارد این 2 نفر از سوی وزیر حکم بگیرند و مگر افراد بهتری نبودند، یادآور شد: وزیر علوم سابق، 2 معاون قوی داشت(مهدی نژاد و نادری منش) و چه ضرورتی داشت این 2 نفر که افراد علمی و بی‌حاشیه بودند، تغییر یابند؟

وی گفت: گاهی احساس می‌کنیم وقتی دولت عوض شد انگار نظام عوض شده است، بعضی جابه‌جایی‌ها ضرورتی ندارد و خود وزیر در حاشیه قرار می‌گیرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وزیر در کمیسیون به ما گفته برخی نمایندگان عنوان کردند که نفرات جدید که حکم گرفته‌اند در قضایای سال 88 نقش داشتند و من از وزارت اطلاعات استعلام می‌کنم و اگر استعلام منفی بود این افراد برکنار می‌شوند، خاطرنشان کرد: چرا باید کاری کنند که به این مرحله برسد؛ این یعنی حاشیه درست کردن.